Gå til innhold

01' 220CDI girkasse problemer


j0k3r

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

 

Har en kamerat som akkurat har gått til innkjøp av en 2001 modell 220CDI (W210).

Han har ikke fått lappen enda så den har blitt lite brukt, men når vi skulle kjøre en tur til biltema her om dagen så skjedde det ting.

 

Når jeg skulle bruke tip-tronic'n så hoppa den i "N" og bare rusa seg opp. Jeg prøvde å dra den i "N" og tilbake i "D" men ingenting skjedde. Måtte stoppe og sette den i park også tilbake i "D" for at den skulle gå i gir.

Etter dèt var den normal (uten å bruke tip-tronic'n mer), men når vi nesten var hjemme, så ville den ikke gire, ikke i det hele tatt! Måtte kjøre på samme gir'et helt hjem til han. (2. eller 3. gir) :wonder:

 

Han har sjøl vært ute å prøvd den i ettertid, og da virka den normal igjen, men det har bare vært en liten runde utenfor huset da.

 

Noen som har peiling på hva detta kan værra? Muligens på tide å bytte girolje?

 

Bilen har bare gått 190 000km, og er helt fin ellers!

 

Takker for forslag :)

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem som naboen sin som jeg skrev i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/e-klassen/189531-2003-220cdi-uheldig-m-kkabil.html

 

Hos han var det dataplate og en annen sak jeg ikke husker navnet på.

 

Samme feil to ganger men andre gang var det lite strøm på bilen så den gikk i nødmodus og sparte strøm på noe (girkassa kuttet ut). Stod battery protect feilmelding.

03 V70 D5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår