Gå til innhold

Fjerne "sperr"

Ranger emnet


KiaCeed

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Har forstått det slik at på kia ceed 1.6 disel er det en sperr som gjør at bilen får 90hk istedenfor de orginale 115hk som den har i andre land.

Noen som har vært borti dette, eller vet om noen som fjerner denne??

 

Tror de tar 7000 for det men da med garanti fortsatt. Søk på ebay så finner du masse i tyskland :)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fikk du bort sperra? Merka du bra forskjell?

Skal hente en ceed til uka, og jeg tror jeg skal gå for chip om det er en merkbar effekt

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Virket jo som at det var noe annet det var snakk om lenger opp..

 

Mulig du trodde det, men flasher minne i hjernen, hvis Kia er like avansert som de tyske bilene i hvertfall

 

Husk å betale effektavgift da ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

kia ceed 1,6 crdi kommer orginalt med 115hk, men når de kommer til norge går de inn med en data og setter ned effekten til 90hk, dette kan gjøres om i løpet av 5 min om en har rette program og utstyr :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

 

Da vi kjøpte vår ceed, sa han selgeren at de pleide å "øke effekten litt" på bilene de solgte. Vil tippe på at det var denne sperren i datasystemet de fjerna da. Vi prøvekjørte først original en, og etterpå en de hadde økt effekt på. Vil si at det var merkbarforskjell, spess på bunndraget merket du det.

 

Eneste grunnen til at de setter ned effekt er jo på grunn av disse hinsides avgiftene, men motorene har ikke godt av det, som selgeren sa. Når ikke motorene for ytt det de er laget for, slites dette på motorene, akuratt som på mopedene i Norge;)

Endret av divad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da vi kjøpte vår ceed her på Mariero i Stavanger, sa han selgeren at de pleide å "øke effekten litt" på bilene de solgte. Vil tippe på at det var denne sperren i datasystemet de fjerna da. Vi prøvekjørte først original en, og etterpå en de hadde økt effekt på. Vil si at det var merkbarforskjell, spess på bunndraget merket du det.

 

Eneste grunnen til at de setter ned effekt er jo på grunn av disse hinsides avgiftene, men motorene har ikke godt av det, som selgeren sa. Når ikke motorene for ytt det de er laget for, slites dette på motorene, akuratt som på mopedene i Norge;)

 

Så det du sier er egentlig at Kia forhandlere driver med avgiftsundragelse?

Høres jo seriøst ut av en bilforhandler...........

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 year later...
her var det mye tull. Cee'd kan leveres med to 1.6 liter dieselmotorer. en på 90 og en på 115.

Sorry å bumpe et gammelt innlegg. Men vil bare tilføye at det ikke er bare tull. Jeg har forhørt meg litt med Kia om dette.

 

Det de sier, er at de på de første modellene selv oppgraderte software på 90 hk motoren og fikk 115 hk. Men på 2010 modellene og frem er det kommet en løsning hvor dette ikke er mulig. Dette ifølge personen jeg pratet med hos en Kia forhandler.

 

Fint forum forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår