Gå til innhold

Kjøp av Impreza.....(?)

Ranger emnet


daskekost

Anbefalte innlegg

Hejsann..

 

Jeg vurderer sterkt på impreza GT. Noe jeg burde være obs på, evt svakheter?

 

Leveres ikke impreza med skinninteriør?;(

hvordan er den på komfor,bensinforbruk?

 

 

Det er 2stk som jeg har funnet som kan være aktuelle ;

 

AutoDB.no

 

AutoDB.no

 

 

Er det dyrt for deler på subaru? ( kjører for tiden bmw )

 

mvh

Daskekost

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
Er det noen spesielle årganger som er bedre enn andre? Nå tenker jeg på GT modellene også, ikke WRX.

 

Har ein 98 modell impreza gt, er svært fornøyd med bilen, den drikker ikkje all verden med bensin på rolig kjøring, men om du kjører gris da blir den litt tørst, girkassen er ein liten svakhet på disse bilene, går fint om den blir holdt godt vedlike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 95' GT. Kjempe fornøyd med den. Etter min mening bruker den mindre bensin enn forventa.. Har 3" anlegg fra turbo og ut.. + div så skal være ~240hk. Ting du skal være obs på er girkasser... Det er jo i grunn bare å styre unna de bilene som ser herja ut. Folk sier kassene er så dårlige, men alt har med bruken å gjøre. En annen ting du burde være obs på er kjenne etter om clutchen napper\lugger når du tar i gang.

 

Du lurte på om det ikke var skinninteriør i preza'ene.. Jo, det er det. Jeg har skinn i bilen min. Det er hentet fra en 2000modell. Men skinninteriøret er veldig sjeldent, så skal godt gjøres om du klarer å finne en bil med sånn.

 

Forskjeller på årganger på bila er stortsett bare kosemtisk. Annet panser, lykter framfanger, og litt anderledes dashbord. Er veldig små forandringer på alt det der. Skille ligger på 97 modeller. Lykke til med kjøp av GT. Jeg lover deg du kommer til å bli fornøyd :)

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

70 000 virker kanskje litt billig ja.. Km. stand kan ha en god del på prisen å si.. og evnt rust også. Bare å ringe høre, evnt dra å se på bilen det.

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Kan si deg slik!

 

 

98GT er absolutt den peneste imprezan laget noen gang... MEN!

 

Vær obs på rust i bagasje, altså bakplata, se etter slag skader(lakk knekk) der dører møter hverandre og karosseri, bilen er JÆVLI myg, og det hender at dørene treffer hverandre om du kjører hardt!

 

IKKE!! kjøp eldre enn 98mod! og for gudsskyld, ikke kjøp noe 98mod. ombygd til nyere!

 

ta deg prøvetur og test ut om girkassa smetter rett inn i alle gir! skraper det eler hyler i kassa er den ras innen 2.000km!!

 

Prisene varierer veldig! men opp til 180.000kr er veldig normal pris!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for og stjeletråen litt:P

 

 

men hvordan er motorene på dissa bilene holder dem bra?

og resten av driverket, drivakslinger osv.

og hvilken turbo er det som sitter på orginalt?

 

Differ er bra! AKsler kan slites som på alle biler! kasser er svake som faen! motorene er nogelunde holdbare. litt begrenset hvor mye du kan trimme orginalt, og det trengs gjerne mapping så fort du modifiserer noe som helst

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si deg slik!

 

 

98GT er absolutt den peneste imprezan laget noen gang... MEN!

 

Vær obs på rust i bagasje, altså bakplata, se etter slag skader(lakk knekk) der dører møter hverandre og karosseri, bilen er JÆVLI myg, og det hender at dørene treffer hverandre om du kjører hardt!

 

IKKE!! kjøp eldre enn 98mod! og for gudsskyld, ikke kjøp noe 98mod. ombygd til nyere!

 

ta deg prøvetur og test ut om girkassa smetter rett inn i alle gir! skraper det eler hyler i kassa er den ras innen 2.000km!!

 

Prisene varierer veldig! men opp til 180.000kr er veldig normal pris!

 

Hmm, har ikke impreza'ene galvanisert chassis?

om det er tilfelle så skal de ikke ruste med mindre det har vert skade på bilen, steinsprang slitasje eller lignende.

 

Hvorfor ikke kjøpe eldre enn 98? Hva som er så mye dårligere på Impreza'en før 98 i forhold til nyere?

MY95 Subaru Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår