Gå til innhold

Fjerne riper i lakk på panser

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har dere noe råd/tips til hvordan jeg kan få "vekk" ripene i panseret på min primera? Det er også endel steinsprang i panseret som jeg har fylt inn med lakk ved hjelp av en liten pensel, men skulle ha fått det jevnet ut litt mer i forhold til den ordinære lakken. Har prøvd å polert for hånd, men får ikke bort ripene. Ripene er antageligvis kommet etter at folk har lagt seg opp på panseret og beltespenner o.l har forårsaket det.

 

Noen tips? Har hørt om "rubbing", der man rubber ned området, for så å polere. Hvordan blir resultatet? Noen erfaringer?

 

Takk:)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et råd/tips med Meguiar's produkter, da jeg bruker dette selv.

Er det vaske riper i lakken? Så rubb med maskin og 85(lakkrens fra Meguiar's) og poler der etter med 66(all-in-one polish)

Resultatet blir anerledes om du bruker maskin istede for hånd.

Riktig utstyr/midler er halve jobben ;)

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Er vaskeriper i lakken ja. Men er riper etter beltespenne (etc), men det er ikke dype riper, så tror det skal gå å rubbe vekk.

 

Har sett at folk anbefaler Meguiar, så blir å handle inn polish og lakkrens fra de.

Har maskin tilgjengelig, så det er inget problem :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bestill noe mindre agressivt enn mg#85 i første omgang da denne er veldig grov, såfremst du ikke har mye erfaring med roterende maskin. Til å begynne med kan det være greit å bruke Da maskin og produkter ment for det, men nå vet jo ikke jeg hvor mye kunnskap du har om maskinpolering men det er bare et tips.

 

Her er 2 linker med litt lesestoff.

 

http://www.bilforumet.no/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html

 

Maskin Polering - Detailers Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår