Gå til innhold

Tips ved kjøp av 320 fra 2000-->2004

Ranger emnet


Tuscani

Anbefalte innlegg

Fra september 2000 (som 2001 modeller) kom disse med 170hk 2.2liters motorer. Så det er STOR forskjell på en 320 2000 og en 320 2001. Men så er den facelift motoren også dyrere å importere også da pga hk og volumavgiften.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg om det er noen spesielle feil på disse bilene?

 

Rust kan være et problem; nederst på dører, panser (i falsen på undersiden av panseret) og på koffertlokket. Hvis bilen er nyere enn 6 år (og kjøpt ny i Norge?), så går dette på rustgarantien. Hvis ikke er det likevel mulig at dette kan bli reparert på goodwill fra BMW.

 

Ellers er det vel vanlige slitedeler som det må sees hen til; bremser, foringer, drivverk, etc. Her som ellers kommer det vel mest an på hvor tett tidligere eier(e) har fulgt opp bilen.

 

I bensinmotorer har 320'n sekssylindede motorer, både i den gamle (2,0 liter - 150 hk) og den nye (2,2 liter - 170 hk) motoren. Som diesel finner man en firesylindret 2,0 liters motor på 136 hk i de første modellene, og 150 hk i de siste (faceliftede) utgavene. For dieselmotorene har jeg hørt at sistnevnte er klart å foretrekke.

 

Lykke til med valget! :D

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, vurderer og investere i en BMW 320 fra ca 2000.

 

Jeg har ikke sett meg ut en spesiell bil,derfor ønsker jeg tips om feil å slikt som jeg burde se etter. Blir mest sansynlig import, men dette er ikke avgjort siden jeg har en riskoker jeg må selge først.

 

 

Hvis du er ute etter en 320td 2000mod så må jeg først og fremst si det er en meget god bil og veldig gode kjøreegenskaper, sommer som vinteren. Selv når elektronikken er kobla ut krabber den opp nesten hvor som helst om vinteren. Nå er jeg ikke helt sikker på om alle 320'ene har det samma fordelings systemet, men vekta er fordelt 50/50, så att den er en "baknapper" er ingen negativ side. Noe som ikke er så bra på bilen er rygge sensoren pga utsatt for vann.. men detta er jo tileggs utstyr da;) Flytter på seg også når man tråkker på gassen, men det er ikke no formel 1 bil heller.. chip er jo en grei løsning på detta og kan jo få 166hk.. Trenger ikke mere plastikk for å få den til og se bra ut, bare senk den + noen fine felger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom faceliften på E46??

Facelift e46:

 

Utseende:

Sedan: September 2001 som 2002 modeller

Coupe: April 2003

 

Motor:

320: Tidlig 2001 (Både sedan og coupe)

318: September 2001 som 2002 modeller(Både sedan og coupe)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår