Gå til innhold

Volum på kasse til 1300W bass element????

Ranger emnet


Fredrik22

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Lurte bare på om det var noen som viste hvor mange liter ei kasse til en sony xplod 1300W basser burde være på?? hvis det er noen som har bygd ei sånn kasse før hadde det jo vært kjekt med noen mål:) bilen jeg skal ha basseren i er en BMW 318. Jeg skal da bygge kasse med refleksrør men samtidig tett ellers (dvs foga kanter innvendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kasser bør/må være dønn tette i skøyten så det er vel ikke noe å skrive? :P

 

Modellbetegnelse på dette elementet? 12"?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kasser bør/må være dønn tette i skøyten så det er vel ikke noe å skrive? :P

 

Modellbetegnelse på dette elementet? 12"?

 

 

Nei det er ikke nødvendig;) det er tre typer løsninger tett, med refleksrør og uten refleksrør, men ikke foga innvendig.. det lages kasser fra fabrikk som ikke er foga innvendig...

 

 

Der har du basseren og alt nødvendig av info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er tre typer løsninger tett, med refleksrør og uten refleksrør, men ikke foga innvendig.. det lages kasser fra fabrikk som ikke er foga innvendig...

 

Jeg har bygget mangehundre kasser og jeg har aldri "foga" innvending.

En kasse skal bygges tett med en gang, må man foge for å få den tett er kassen feilbygget i utgangspunktet.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter kassen bør være kommer jo ann på hvor i frekvenskurven peaken vil være... En portet kasse på mellom 55-65 liter vil jeg TIPPE vil nære fint til dette elementet.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sony elementer passer best i denne kassen:

 

sorry.. måtte bare :p

 

 

 

Jeg spurte ikke om meningen din om basseren jeg lurte på hvor stor kassa burde være. Hold deg til hva det spørres om.

 

Jeg vet att sony ikke har det BESTE av det beste men spiller helt greit nokk til det jeg ga for anleggeet.. Ett sted må man starte og man trenger ikke det råeste av det råeste for å få spilt musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget mangehundre kasser og jeg har aldri "foga" innvending.

En kasse skal bygges tett med en gang, må man foge for å få den tett er kassen feilbygget i utgangspunktet.

 

Mvh

Dag Johansen

 

Amen. Nå er jo de kassene du bygger helt syke også da... :win

 

Trådstarter: Xplod elementet ditt spiller greit i en kasse på 45 liter og oppover, men det er som Boddiz sier avhenging av hvilken tuning du vil ha. En kasse på 55 liter med 3" port på 25 cm vil kunne låte akseptabelt.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår