Gå til innhold

Hva slags hund har/ønsker du å eie

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

heisann,

vurderer å gå til annskafelse av hund om ei (god) stund. hvilken hund passer til meg? er ikke den mest aktive som jogger vær dag, men er heller ikke helt slapp.

liker skjenerelt:

skjæfere? (ikke helt riktig skrevet da,menmen)

golden retrivere

"ulvehunder"?

begynner faktisk å få litt sansen for de hvite hundene på de side 2.

boarder colli, men disse tror jeg ikke jeg klarer å tillfredstille når det kommer til mosjon.

 

noen tips til hunderase? har ikke forsket så mye på hunder enda, da jeg regner med at det blir ett par år før jeg anskaffer meg en hund :-)

- 95mod Audi A4 B5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann,

vurderer å gå til annskafelse av hund om ei (god) stund. hvilken hund passer til meg? er ikke den mest aktive som jogger vær dag, men er heller ikke helt slapp.

liker skjenerelt:

skjæfere? (ikke helt riktig skrevet da,menmen)

golden retrivere

"ulvehunder"?

begynner faktisk å få litt sansen for de hvite hundene på de side 2.

boarder colli, men disse tror jeg ikke jeg klarer å tillfredstille når det kommer til mosjon.

 

noen tips til hunderase? har ikke forsket så mye på hunder enda, da jeg regner med at det blir ett par år før jeg anskaffer meg en hund :-)

 

boarder colli børr du ikkje satse på vist du ikkje lika å gå tur.. :P det er spinnville jeter hunda..

Ulvehunda - polarhund (spisshund) er sikkert en alaskan mallamut du har sett, brukt mykkje i filma og slik. er vansklige og oppdra, kan være litt agresive. da har du alaskan huskey, som er en mini utgave av mallamuten. litt lettare og dresere.

 

eg kunna anbefalt deg en blanda hund som første hund. eller en golden.. :)

 

du likte dei kvite samojedane ja.. :) heilt greie hunda det.. :) vi har fått naboklage, fordi hundane stakk av en dag, og sprang opp te naboungane, og dei blei "skremt" 2tm seinare kom ungane ned og leika med hundane... såg ikkje so skremt ut akkorat? nabon krevde dei skulle bli av liva.. men fadern bare flirte ta det. :) å ur instingte til samojedane er og passe unga.. :) snillaste familie hunden du kan få.. :)

Prisen på en samojed er på ca 10000 - 15000...

Og du børr fare på dresur kurs med hunden din.. :)

bjynde med trening så fort som mulig...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før dere bestemmer dere for rase, snakk med noen som eier slik rase og les i bøker om rasen og dens særtrekk. Ikke kjøp en hund fordi dere har sett den på en film og synes den ser flott ut. Og når dere får dere får hund så må dere ut og gå tur HVER DAG, det har dere bare godt av enten det regner eller snør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en st.bernard som heter Biffen og er født 4mai 2007. han veide da 4kg når han ble født og var da 11 kg når jeg hentet han etter 8 uker.

nå pr dags dato 25 januar 2008 er han 60 kg og en kjempe glagutt

By the way, han veier 5kg mer en kjerringa mi:p

Ps dette er en hunderase som kan bli 100kg.

 

Har også en blanding av Holdansk jeterhund og portogisiskvann hund som heter Turbo, han er en liten pels fjott som er født 2dre februar 2006 og veide da 900gram. etter 8 uker veide han da 3kg. han er nå 24 kg. han er helt propell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 Rottweilere.

Tispa mi som heter Shakira.

mg2109vz5.jpg

 

Hun er født med hjertefeil som jeg fikk vite når hun var 6 måneder. Var på veterinærhøyskolen og fikk beskjed om at hun mest sansynelig ikke blir mere enn 3 år:( Har gitt henne ett så godt liv jeg klarer og alt har foregått i hennes tempo. Det har tydelig vis hjulpet endel da hun blir 5 år til juni. Men 10 september i år fikk jeg en ny sjokk melding. Ikke nok med at hun har levd hele sitt korte liv med hjerteproblemer men nå hadde hun også fått kreft. Svulsten i jura vokste og vokste og legen ville ikke opperere pga han ga henne en 50-50 sjanse på å overleve operasjonen. Men etter hvert ble svulsten så stor at hun hadde problemer med å gå. Jeg nektet å avlive henne og sa han SKULLE operere. Da har jeg hvertfall på samvittigheten att jeg har prøvd og gjort det jeg kan selv om det kunne gå galt.

IMG_3239.jpg

Hadde vært vesentlig billigere å avlive henne men hvem kan måle livet til sine barn i kr og øre? Mot alle ods overlevde hun og var raskt på bena igjen. Men igjen skulle det komme noe faenskap. Kreften kom tilbake og hadde nå spredd seg både nedover høyre ben og fremmover i jura:( Hun er en livsglad hund med godt humør og alltid en man kan stole på. Men denne gangen ville ikke legen operere. Så nå går hun på antibeotika og smertestillende. Hun har problemer med å reise seg og å legge seg ned og mye av livs lysten er borte. Halen har gått fra intens loggring til henging mellom bakbena:( Har innsett at selv om jeg ikke vil så er det rett og slett å plage henne å holde henne gående på piller så iløpet av 14 dagers tid må jeg ta den HELVETTES turen til dyrlegen og se godjenta mi ta turen over i de evige jaktmarker:shake

 

Går egentlig å drømmer om at hun faller om mens hun er ute og løper eller når vi går tur eller lignende. Da vet jeg at hun forlater meg mens hun gjør noe hun liker hvertfall. Gruer meg skikkelig til å ta det steget å si til dyrlegen at han kan ta fra meg jenta mi som har stått ved min side de siste 4,5 åra;)

 

Men så over til noe litt mere hyggelig.

Når som sakt tispa mi var 6 måneder og jeg fant ut at hun hadde hjertefeil fikk jeg erstattnings valp av oppdretter. Måtte vente på neste kull og da ble en liten krabat som jeg valgte og kalle Kompis født. Var og hentet hann når han var 5 1/2 uke gammel. Da var han så liten at han fikk plass inni hånden min.

MineTLFbilder009.jpg

Han er da halvbroren til Shakira med samme mor men en annen far da det er faren som har arvelig hjertefeil. (og eier gir F og parrer videre). Nå er han 3 1/2 år og har vokst fra sin søster som veier 45 med sine 55 kg. Han er sta som ett esel og det beste han vet er å IKKE gjøre som pappa sier.

vaalerkompis.jpg

vaalerkompis2.jpg

 

Har samlet endel av bildene av barna mine her

Kong-Erik/Hundene - Photobucket - Video and Image Hosting

Så for de som gidder er det bare å ta en titt.

 

bikjenejul2.jpg

4 års dagen med kake.

ChristinaHellas001.jpg

Barna.jpg

 

 

Så nå går jeg mere eller mindere og krysser fingere på at jeg har en sund og frisk gutt jeg kan kose meg med i mange år fremmover.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis hadde engelsk staff et års tid. Veldig sta, og trenger å vite hvem som er sjefen. Veldig snill mot folk, og laget aldri noen problemer. Den gikk sjelden løs på andre hunder. De fleste underkastet seg den, selv store hunder som rottweilere, og da var saken løst. De slosskampene den var borti var mot "utfordrere", men man har jo hunden i bånd, bare å dra den unna.

 

Ps: Det er ganske god "drakraft" i en engelsk staff som har funnet noe spennende den vil bort for å utforske.

 

Dieseliskogenstor.jpg

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis hadde engelsk staff et års tid. Veldig sta, og trenger å vite hvem som er sjefen. Veldig snill mot folk, og laget aldri noen problemer. Den gikk sjelden løs på andre hunder. De fleste underkastet seg den, selv store hunder som rottweilere, og da var saken løst. De slosskampene den var borti var mot "utfordrere", men man har jo hunden i bånd, bare å dra den unna.

 

Ps: Det er ganske god "drakraft" i en engelsk staff som har funnet noe spennende den vil bort for å utforske.

 

Dieseliskogenstor.jpg

 

 

Hatt lyst på amstaff lenge, men har egentlig mere lyst på engelsk staff nå. Traff på en med 12 uker gammel valp her om dagen :)

Men med 2 katter, er det litt uaktuelt.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt lyst på amstaff lenge, men har egentlig mere lyst på engelsk staff nå. Traff på en med 12 uker gammel valp her om dagen :)

Men med 2 katter, er det litt uaktuelt.

 

Det kan gå bra å kombinere katt og hund. Vi hadde katt når vi fikk hunden.

Til å begynne med fikk hunden daglig juling av katten. Men etter hvert lot de hverandre være i fred.

Det har også gitt den effekten at hunden er redd for katter, så den springer ikke etter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår