Gå til innhold

Clubman prøvekjørt

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått testet den nye Mini'en.

 

Var å testet den nye Mini Clubman med 120 HK. Ville egentlig teste clubman med 175 HK, men det fikk jeg ikke.

Eneste som er å si er at den motoren på 120HK er aaaaltfor liten til denne bilen. Skal ikke komme med noen laang avhandling, men tenkte å dele mine tanker om den nye clubman'en.

 

Kjøreegenskapene var bra, men følte elektronikken jobbet mye mer enn på min MCS. Traction lyset lyste nesten konstant! Kan være jeg var litt hard på høyrefoten... Men hver gang jeg ville ha full gass, kutta tractionkontrollen hele tiden. Irriterende! Synes faktisk at bremsene var bedre enn på bilen min. Vet ikke om det er gjort noen endringer her.

 

Merket lite forskjell når jeg trykka på sportsknappen egentlig.

Prøvekjørte clubman'en da jeg ønsker en bil med litt bedre plass, men var egentlig skuffet over at baggasjerommet ikke var blitt større. Var litt enklere å handle og slenge posene i baggasjerommet, men MYE mer plass var det ikke.

 

Er usikker på om jeg likte interiøret i den nye minien. Det jeg merket først var at armlenet var altfor lavt, ubehagelige seter, og de gav ikke særlig sidestøtte. Midtkonsollen der hvor anlegger er likte jeg heller ikke (Kanskje jeg har blitt for vant til forrige utgaven). Synes rett og slett det var for mye plast interiør.

 

Den nye kjørecomputeren skuffet. Synes de kunne laget noe mer fancy. Den viser også hvilket gir som er anbefalt, men den er jo helt tullette. Skal man ligge i det giret den anbefaler, ligger man konstant under 2000 rpm. Hvem gjør det med en Mini?

 

Det eneste den nye Mini'en hadde, som JEG ville hatt, var det nye panorama soltaket. Nå åpner det seg faktisk litt bak også.

 

Kan helt klart si at jeg ALDRI hadde betalt 360 000 kr for denne bilen.

 

Har booket prøvekjøring av den nye Mini Cooper S'en. Har høye forventninger til den nye turbo motoren. Gleder meg som en unge. Håper bare jeg ikke blir fristet til å bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye cooper S'en går sykt bra! Nå vet ikke jeg helt hvordan den er i forhold til S'en med kompressor, iom at det er leeenge siden jeg kjørte den sist.

 

Kjørte den nye S'en med en gang den kom ut, og når den først har turbotrykk, så drar den som rakkern. Var like før jeg bytta ut coopern, men hadde ikke hjerte til å gjøre det.

 

Clubman har jeg i grunn ikke noe spesielt ønske om å prøve, synes den er utrolig stygg, men det er vel noen som liker den også. Mini er for meg en liten bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordeler og ulemper med turbo. Det som er greit med kompressor er at mn har drag helt fra 0. Turbotrykket slår som regel inn over 2500 omdreinger og utifra hva slags turbo man har så kan effektøkningen gi litt av en spagettieffekt. Med Imprezaen jeg hadde fikk jeg en sykt ladetrykk på 3000 rpm. Var faktisk rundt 350 hk da. Fordelen jeg hadde var 4x4. FWD med for mye effekt blir som Senshi her sier mye hjulspinn. I og med at Cooperen egentlig er en lett bil opplever man mye hjulspinn selv med org. motor.

Med mye turbolag bør man ha litt erfaring bak rattet hvis ikke smeller man rimelig fort. Det er ikke alltid like lett å holde seg på veien om man får all effekten samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Clubman har jeg i grunn ikke noe spesielt ønske om å prøve, synes den er utrolig stygg, men det er vel noen som liker den også. Mini er for meg en liten bil:)

 

*Host kremt* hehe veit ikke hvem som kjørte begravelsesbil her for et par uker siden jeg:P

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår