Gå til innhold

Sette sammen to fangere

Ranger emnet


Bartekos

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en gammel sliten frontfanger vi tenkte å ha det litt morro med. Har i den forbindelse funnet en gammel "underfanger" til en volvo eller noe i den duren og tenkte å sette den på under den originale. Slik det ser ut nå skulle det ikke være vanskelig å sette i en 4 bolter for å feste dem sammen, men for å dekke over huller og svært ujevne overganger mellom de to tenkte vi at vi må finne på noe lurt.

 

Hva ville vært den beste måten å skjøte/forlenge og småreparere disse to fangerene sammen utenom bare bolter. Har ikke peiling på hvilke plasttyper de er men den ordentlige fangeren er fylt med noe gråhvitt i midten (svart utenpå).

 

Forslag og gode ideer tas imot med takk :jackinbox:

 

- Bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående festing ville jeg bare laget hull med forsenkning. Åltså at du borrer med et borr som er såppas stort at skruehodet går ned i hullet, men du borrer ikke igjennom. Bare nok til at skruehodet går jevnt med fangern. Så borrer du igjennom med et mindre borr og skrur shiiten sammen. Etterpå sparkler du bare over skruehodet.

 

Litt dårlig forklart kanskje.. Forutsetter også at det er litt tykk plast så du har litt å gå på.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge ut noen bilder imorra. Det er ikke snakk om noen shiny superbil dette her, bare for å gi fronten et litt mer tøft utseende. Har brukt noen korte bolter og skiver til å feste det sammen nå. Kan nok bruke noe plastdeksel eller liknende over dette om jeg ikke finner på noe annet.

 

Ville det eksempelvis gått an å tette gapet mellom de to med glassfiber/ evt noe annet materiale. Litt vanskelig å forklare kanskje, skal slenge ut noen bilder imorra om jeg får tid ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng ut noen bilder!

 

Her skal vi se om det ikke kommer et par ;)

 

fanger1.jpg

Forfra med "ekstrafangeren" festet under

Begge to trenger noen mindre reparasjoner og utjevninger, samt "litt" lakkering etterpå.

 

 

fanger2.jpg

 

Glippa fra sida jeg tenkte å gjøre noe med.

Den synes ikke forfra, men om man kommer opp på siden ser man det fort.

 

De par boltene jeg festet den med bekymrer jeg meg fint lite over, de synes såpass lite og ødelegger ikke utseendet i så måte.

 

Så, synes dere jeg skal bare fikse de småskadene på dem, eller skal vi prøve å lage den fin all the way?

 

-Bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg ville tatt vekk de der boltene med 6kant hode på jeg, og brukt popnagler i stedet. Syns nesten ikke, og det sitter som bare fy!

 

Jeg har selv brukt popnagler ved reperasjon av støtfangere. Pass bare på å bruke mange nok nagler til at det sitter.

 

Ellers går det vel sikkert an å sveise det sammen, men det krever vel litt utstyr som ikke alle har i garasjen eller? Jeg legger til at jeg har null kjennskap til sveising av plast, men jeg regner bare med det - si i fra om jeg har feil da... :)

 

Når du har poppa fast så kan du legge litt fin glassfiber over skjøten og boltene, for så å sparkle det... og lakke det så blir det fint det! :D

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår