Gå til innhold

Billig Pioneer-spiller - DEH-P6000UB eller DEH-50UB?

Ranger emnet


pantera

Anbefalte innlegg

Hei

Får meg ny gammel bil til helga, som det sitter en gammel kassettspiller i, og som selvfølgelig skal byttes med noe mer moderne...

 

Kikka på Bilradiospesialisten, og fant disse:

Pioneer DEH-P6000UB til 2490 kr, og

Pioneer DEH-50UB til 1990 kr

+ denne: Pioneer DEH-5000UB til 1990, men denne har ikke iPod-kontroll.

 

Hva er egentlig forskjellen på de 2 første? Jeg skal bare ha en billig spiller, der jeg kan plugge inn iPod'en. Har sub (Audiobahn 2x10") og forsterker (Planet Audio eller noe sånt) fra før, som jeg etterhvert skal få satt inn, men det viktigste nå er spillern.

 

Holder det med DEH-50UB, eller er den litt dyrere DEH-6000UB verdt 500 kroner ekstra?

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med en anbefaling som ikke er Pioneer?

 

Eltek kjører kjempepriser på Alpine for tiden. De ser kanskje litt 80'talls ut, men koster ingenting, er solid bygget og låter kjempebra.

 

Se på denne til 1295: ELTEK AS Det som blir hovedforskjellen til den billigste Pioneer spilleren du linket til er at denne spilleren har to utganger for forsterker. Jeg vet ikke om iPod-kabel følger med (regner med det gjør det når det står "innebygd"), men du har ihvertfall mulighet for å koble det til. På begge pioneer spillerne må du også kjøpe ekstra iPod-kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med en anbefaling som ikke er Pioneer?

 

Eltek kjører kjempepriser på Alpine for tiden. De ser kanskje litt 80'talls ut, men koster ingenting, er solid bygget og låter kjempebra.

 

Se på denne til 1295: ELTEK AS Det som blir hovedforskjellen til den billigste Pioneer spilleren du linket til er at denne spilleren har to utganger for forsterker. Jeg vet ikke om iPod-kabel følger med (regner med det gjør det når det står "innebygd"), men du har ihvertfall mulighet for å koble det til. På begge pioneer spillerne må du også kjøpe ekstra iPod-kabel.

 

Ser ut til at man må kjøpe ekstra kabel til alle 3, faktisk...

Men hos Bilradiospes. ser jeg at de har en Sony CDX-GT50UI, der det følger med kabel...skal vurdere både den og den Alpine-spillern.

 

Men 1 eller 2 linjeutganger....hva har det å si egentlig? Skal etterhvert få koblet opp forsterker og sub, men det holder vel men 1 linjeutgang?

 

 

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør ikke kjøpe spilleren uten 3 linje utganger, hvis du har plnaer om bedre bilstereo med tiden i dag. Nesten alle cd spillere har 3 linje utganger. Front, rear and sub.

 

Jeg har Premier versjonen av 6900 og jeg er strålende fornøyd med min, den leser til og med en ekstern hardisk på 250gb uten problemer. :D

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør ikke kjøpe spilleren uten 3 linje utganger, hvis du har plnaer om bedre bilstereo med tiden i dag. Nesten alle cd spillere har 3 linje utganger. Front, rear and sub.

 

Mulig jeg er litt på bærtur her nå, så korriger meg hvis jeg tar feil :) , men kobles ikke spillern til forsterkern, og fra forsterker til front-sett og sub? Holder det ikke da med 1 linjeutgang på spiller? Skal uansett ikke ha noen høytalere bak, men tenkte å handle i ett greit komponent-sett foran til ca en tusenlapp (helst mindre :)). Ikke noe prosjekt jeg gidder å legge så mye penger i.

 

 

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktig det, men skal du ha 3 forsterkere, f.eks. to 2 kanals til å drive fram og bak høyttalerne og en monoblokk til å drive subben, så trenger du 3 linjeutganger, en til hver av dem.

 

Noen forsterkere har linjeutgang selv, slik at man kan føre signalet til en forsterker og så videre til en annen. Men ikke alle har det.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg trudde...så var jeg ikke helt på bærtur alikevel.. :)

 

Mer enn 1 forsterker blir nok ikke aktuelt uansett. Har en 5-kanals PlanetAudio, husker ikke hvilken modell, men er ganske kraftig. I den forrige bilen, dro den alle høytalerne (front/bak og sub) ganske greit ihvertfall.

 

 

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Får meg ny gammel bil til helga, som det sitter en gammel kassettspiller i, og som selvfølgelig skal byttes med noe mer moderne...

 

Kikka på Bilradiospesialisten, og fant disse:

Pioneer DEH-P6000UB til 2490 kr, og

Pioneer DEH-50UB til 1990 kr

+ denne: Pioneer DEH-5000UB til 1990, men denne har ikke iPod-kontroll.

 

Hva er egentlig forskjellen på de 2 første? Jeg skal bare ha en billig spiller, der jeg kan plugge inn iPod'en. Har sub (Audiobahn 2x10") og forsterker (Planet Audio eller noe sånt) fra før, som jeg etterhvert skal få satt inn, men det viktigste nå er spillern.

 

Holder det med DEH-50UB, eller er den litt dyrere DEH-6000UB verdt 500 kroner ekstra?

 

 

mvh

Pantera

 

50ub har bare en linje ut, 6000ub har 2 linje ut.

Hvis du vil kan du, (og alle andre) få en slik:DEH-P4900IB Pioneer CD-tuner - Bilunderholdning

til 1498.- Den har det du trenger, etter hva du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår