Gå til innhold

Cedric 220C-240C-260C-280C


Squareback

Anbefalte innlegg

C en står for Cedric! Jeg synes det er synd at ingen så langt har lagt ut noe på Cedric (under "Nissan") så jeg legger ut litt der...En Laurel er ingen Cedric!

 

For de somkan fransk er det en bra tråd her på 280 C. For oss andre kan vi se på bildene...

 

Ma Datsun 280 C de 1981 - type H430 [aka Nissan Cedric] - Anciennes 80's - FORUM Anciennes - FORUM Automobiles mythiques et d'exc

 

Bilen i tråden er tilsvarende "siste" modell offisielt importert til Norge. Her ruller det fortsatt en del 80-83 modeller...Svært slitesterke biler.

 

Legg gjerne ut info om denne eller eldre 220C, 240C, 260C...

 

Modellen før (330-series) ble laget 75-79. En slik bil har jeg brukt i mange år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 77 220 Diesel hadde rattgir og 4-trinns girkasse. Lavt gira og forbruket var fint i moderate farter.

 

Fra og med 78 var det nok 5-trinns kasse på 220C mener jeg...

 

Du får legge ut litt bilder av dine biler om du har!

 

Her bilder av min 220 C. Om den er i drift nå vites ikke...

 

130724.jpeg

 

Klikk på bildet for større utgave!

 

150455.jpeg

 

Klikk på bildet for større utgave!

 

150457.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Har også en sølfarga 280c og ein 220c men er det noen som veit om deler? Er jævelig vanskelig og få tak i deler.

Har masse deler som jeg bytte. Trenger mest venstre framskjerm da den er rusta og eg har 2 støkne høgreskjermer!

 

Prøv å kontakte Finnerud. Du finner adressen hans via denne sidenhttp://www.datsunpmcregisteret.no/

 

http://www.datsunpmcregisteret.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei. Jeg har to stk 280c en 80 modell som er i bra stand. noe rust,men det skal fikses. Så har jeg en 82 modell med stor skade på bakende, etter jeg var en noe uvøren sjåfør for flere år siden.

Jeg har hatt flere slike innom, som jeg har kjøpt som delebiler og har stort sett alt av deler liggende til de.

 

Nå har jeg en Datsun 2200 også en Cedrik , denne er DØNN strøken og er i daglig bruk.

Bilen har jeg overtatt av min bestefar, og har ikke tenkt å kvitte meg med den. Lå en deluxe six stasjonsvogn til salgs på autodb, mener den skal være der ennå, totalrenovert og tilsynelatende i god stand. Bilde av min 69modell 2200 ser dere her:

2200d.jpg

 

2200die.jpg

MFH

 

--- 91 300ZX Twin Tubo US-Spec ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår