Gå til innhold

Beste utgangspunkt for drifteplattform?

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

Når du mener drifteplattform antyder jeg Drifte bil? Hehe

 

Det er vel spørs hva økonomien din kan klare det vel?

Som "Drifte kongen" sier . Så er det viktigste: Rwd,LSD, Stivere fjærer så er du godt i gang. Men du har jo alt fra:

Nissan: S13,s14,s15

Toyota: Ls200,ls300, supra etc.

Skyline: R32 Gts, R33 Gts.

 

Men det er vel mest mine favoritt biler. Men du kan finne mye billigere biler og dyrere biler. :)

 

Jeg anbefaler Japanauto.no

<-'VåtSokk'->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du mener drifteplattform antyder jeg Drifte bil? Hehe

 

Det er vel spørs hva økonomien din kan klare det vel?

Som "Drifte kongen" sier . Så er det viktigste: Rwd,LSD, Stivere fjærer så er du godt i gang. Men du har jo alt fra:

Nissan: S13,s14,s15

Toyota: Ls200,ls300, supra etc.

Skyline: R32 Gts, R33 Gts.

 

Men det er vel mest mine favoritt biler. Men du kan finne mye billigere biler og dyrere biler. :)

 

Jeg anbefaler Japanauto.no

 

 

blir spennende og se hvor lenge til det kommer en her som faktisk snakker av erfaring og ikke bare noe han har lest i en annen fjortisstråd på bilforumet...

 

jeg anbefaler volvo 240 med kappa senkesett og sveisa bakaksel. sladder som faen....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye billige "drift" deler til noen bilmodeller på ebay feks. Det gjør nesten de bilene til de beste alternativene etter min mening. Jeg liker mye tyske biler egentlig. Men det koster jo en formue med trimdeler og understell osv, og det finnes jo ikke deler å få kjøpt som øker styrevinkler osv.

 

Så S13 mener jeg er det beste alternativet. Hvis det ikke er så nøye hvilken bil man kjører. Er det nøye er det vel bare å ta det man får lyst til.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste utgangspunkt?

 

Tja, i forhold til hva da?

RHD kontra LHD?

Vekt kontra effekt?

Tilgjengelige deler på markedet?

Pris på ferdig \ orginal bil?

 

Jeg kjøpte nesten ferdig bil, og er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir spennende og se hvor lenge til det kommer en her som faktisk snakker av erfaring og ikke bare noe han har lest i en annen fjortisstråd på bilforumet...

 

jeg anbefaler volvo 240 med kappa senkesett og sveisa bakaksel. sladder som faen....

 

Eller bare kappe orginal fjerene da, trenger ikke KOSTE PÅ de gamle bilene....:op:

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å spy ut det subjektive fanboy-svadaet dere fjortisser er så flinke med! :blunk:

 

Hehe.

 

Enig med Herskern over her. Nissan er for drifting som Volvo er for RC Supernasjonal.

 

BTW, ser det står California i avataren din... Hvis det stemmer og jeg var deg ville jeg forsøkt å gå for noe annet enn Nissan. "Now watch this drive":

 

http://farm2.static.flickr.com/1148/1458684422_588a313734.jpg

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RX7 FC er faktisk en undervurdert bil. Billig å handle, greit å få tak i deler, mye potensiale for styreutslag og annet, og en meget responsiv motor.

 

Wankel kan selvfølgelig skremme mange, men det er ganske simpelt. Få deler og lett å trimme. Men det er som alt annet, ikke rør det hvis det funker :P

 

Ellers har jo JDM Garage - You Want It - We Got It! begynt å få tak i MYE fint...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver de fremdeles og handler via Rick aka Ghostdancer?

 

Han handler fra flere. Ghost Dancer finnes ikke lenger, og Rick starter Driving Sports i USA, så nå vet jeg ikke...

 

Forøvrig har JDM Garage biler i landet allerede såvidt meg bekjent, han er vel snart ferdig med et eget showroom og;)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå snakker jeg ikke av erfaring her, men av hva jeg har lest om drifting.

 

En driftebil må for det første ha RWD (AWD går også men er ikke anbefalt for nybegynnere)

 

Den bør være bra balansert, og så lett som mulig.

 

Så stivt karosseri som muligt.

 

Du kan drifte med 150hk, men jo mer jo bedre.

 

 

Etter det jeg har lest av erfaringer på diverse forum, så skal 200sx (s13) oppfylle de ønskene der ganske bra, s14 funker også like greit. Skulle tru RX7 også egner seg bra.. Og selvfølgelig Supra da, men de er da som regel ganske dyre... Sikkert mange andre biler som funker fint til drifting også...

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. for å pirke litt.. så er vel ikke stivest mulig best. bør vel være litt mykere enn en banebil, ifølge FSR.

 

og supra er vel ikke helt knall original? eller hva sier Fredric?(ha|||on) du har vel bygd om understellet en del?:S

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår