Gå til innhold

chip til 1.9tdi

Ranger emnet


dino

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Dæven... jeg syns de 105hk'ene yter godt, men blir vel passe vill med 150hk i en sånn en :O

105 HK'eren (TDI) til vw er helt grei den... Fornuftig valg, uten å ta helt av.

 

Denne motoren har trekkkraft der man absolutt trenger det. Men desverre så mangler den kraft litt utenom det ellers så litt smale registeret.

 

Den største forskjellen fra TDI 105 HK'er til 140HK'eren er at motoren bruker større del av registeret. Vertfall det man opplever som forskjell.

 

Nå har man jo også 170 HK'eren, som man opplever har et enda bredere register.

 

Slenger man på en chip på 170 HK'eren så får man ca. 205-220HK'er og 410NM. Da trekker den uten noen som helst tap av trekkraft fra 1600-4300 omdr. Ikke dårlig for en diesel!

 

Bensinturboer har jo som sagt litt bredere register enn dieseler flest, men til gjenngjeld så mangler bensinturboer det kraftige momentet på lavere turtall som dieselbiler har. (TDI)

 

Man kan krangle lenge om hva som er best.... det skal ikke jeg begi meg innpå, men jeg har funnet min favoritt og det er diesel. (TDI)

 

Skal man måle gjennomsnittlig akselerasjon og trekkraft av diesel og bensin, så tror jeg dem kommer ganske så likt ut.

 

Men.. diesel gå mye billigere!

 

Min bil med over 200 HK'er (2.0TDI) bruker mindre drivdtoff en min gamle bil (Golf 2002 Highline 1.6 105 HK'er bensin)!

Den bruker faktisk ganske mye mindre også, tatt i betraktning motorstørrelse og tyngde på bil.

 

Uansett... du merker godt forskjellen fra chippet til ushippet bil. Den opplevde forskjellen er at bilen din kommer til og få ett bredere register og dermed "holde ut" lenger mellom giringene. Har du DSG-kasse, så blir også den omprogrammert, slik at den passer til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bsr sin chip gir 150hk, noen som vet om det finnes chip som henter ut enda mer?

 

Volkswagen Golf V 1.9TDI 105Hp 2004--> Steg 1 - Trimsatser

 

1.9tdi.

105HK.

20004 mod.

Det er en bra effekt du har fått ut der ja, aner ikke hvor mye man kan ta ut av denne motorn.. Jeg fikk kun 305nm og 136hk på drivhjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Nå har jeg testa litt da..monterte h.feste på golfen og dratt camp.vogn 2 ganger. Ikke problem med trekkraften nei, men bruker faktisk liter`n på mila da selv om computern viser 0,8. Det overrasket meg litt da. Det burde kanskje ikke det da ettersom det er som å nesten doble vekta på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 07 Golf V 4Motion med 1.9 tdi og BSR PPC. Bilen har 6-girs manuell kasse.

 

Min erfaring er at det absolutt gjør bilen veldig mye sprekere. Det stemmer nok som bjirn skriver at bilen ikke får full effekt før motoren er varm, men når den først "våkner" til live så går det veldig godt for en motor som originalt har 105 hk.

 

Det jeg syntes er dumt er at første- og andre-gir tømmes veldig raskt, men dette kan nok ha med bilens originale utveksling å gjøre.

 

Lurer litt på om ikke andre tuning-programmer gir en mer "myk" utveksling. Har til gode å teste samme motoren med chip/ppc fra andre leverandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår