Gå til innhold

Stereo Prosjekt i Ibiza

Ranger emnet


Hatleberg

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ut å se på en Seat Ibiza Sport i morra! Nesten sikkert at jeg skal kjøpe den. Men trenger noen tips til stereo.

Jeg skal bytte ut alt som står i den nå originalt. Jeg har tenkt til å legge maks 20 000,- i anlegget med kabler og alt fiks ferdig.

 

Men er ikke sikker på om det er best med en 12" i bagasjen eller 2x10"?

 

Noen som har forslag til noe dere anbefaler? Noe som spiller bra?!

:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry:D

 

Mitt forslag går ut på at du kjøper en god CDspiller slik at du har en CDspilelr som er god i tilfelle du vil oppgradere seinere. Jeg har vert der selv og jeg så faktisk ikke poenget med CDspiller engang da jeg kjøpte første gangen...jeg ville ha RDS jeg...

Så nå har jeg vert igjennom 4CDspillere i samma bilen og det er IKKE lønnsomt!

 

Så ville sagt at du MÅ kjøpe komponentsett OG forsterker av god kvalitet til det. Det løfter lyden veldig mange hakk.

 

På bassdelen så ville jeg anbefalt kraftig forsterker i forhold til elementet slik at du ikke sulteforer subben med effekt. Ellers ville jeg personlig ikke lasta ned forsterkeren i veldig lite ohm. Da jeg føler dette forringer lyden noe.Også ville jeg brukt tette kasser. Men nå er jeg fan av tight bass da.

 

Ellers må du tenke litt på kabler og diverse byggematerealer som går med i et sånt prosjekt.Det koster fort noen kroner det au.

Batteri fex!

 

Også har du dette med tid.... Ikke regn med att detta er putta inn iløpet av en helg...spesielt hvis du ikke har litt erfaring fra før av. Det å ta av dørtrekket kan fort ta et par timer hvis du ikke kan det:wonder: :rolleyes: -plystre-

 

Så går det litt på den praktiske løsninga i bilen. Her kan jeg nevne noen stikkord som muligens er HELT ubrukelig, men kan også være nyttig: Adapter ring i huntonitt(tynn treplate) for å få festa et uorginalt frontsett.Nye batteripoler er genniale!

Skal du heve gølvet så er 7cm veldig fint... passer til PCvifter og forsterkere.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva?

 

Nå skal jeg sette bort det meste til Sound People Fort Knox! Skal kun bygge det slik jeg vil ha det bak, så fikser de resten. De skulle sette opp en bra stereo og alt jeg trengte. De skulle også koble det og fikse lyden og alt! Så da kanskje det blir gjort i løpet av en helg!

 

Fikk meg forresten bil i dag! xD Kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår