Gå til innhold

Sommertreff - Acr'08

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 555
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1:47 er bra, M3 chassiet er bra satt opp orginalt og har en fin karakteristikk for å få flyt i kjøringa.

 

Tida er ikke tatt med laptimer/transponder, men tatt ut ifra kameraet i ettertid, så helt nøyaktig er det nok ikke. Kjørte på BFG R1 sine gateslicks. Filmsnutten kommer så snart jeg får kobla kameraet til en dvd opptaker slik at jeg kan få den over på PC'en.

 

Bilen er en ribba 205 på knappe 800kg med bur. Understell er fra öhlins og spax med eksentriske top mounts, justerbare bærebroer med uniballs og dreide tapper til oppheng, alu oppheng til bakstilling, 25mm torsjonstaver +++. Null foringer = Hardt :)

 

Understellet er satt opp med -3 grader camber, max caster, 3mm toe out på hver side og har økt sporvidda bak med 309 bakstilling for å øke overstyring og minske understyring.

 

Bilen er motorisert med en 2.0 16v turbo som yter rundt det dobbelte av orginal e30 m3. Girkassa er ei tettstega 6trinns fra Peugeot Motorsport og har en ZF diff med justerbart forspenn.

 

RMS : 405en er bare ei ramme nå, forhåpentligvis klar til neste sommer:) Tror ikke det er lagt ut tider for timeattacken, men Bjørnstad gutta lå vel jevnt på rundt 1:37-1:38 og stakk av med alle første plasseringene:) også var det vel Stig Henriksen med Carrera GT'en på rundt 1:42 hvis jeg husker rett...

 

Såpass..hehe,med det effekt vekt forholdet(2,0kg/hk) skulle du jo kjøre fortete enn det meste...i alle fall teoretisk.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har forskjellige klager, og mange av de er jeg enige i. Men at det var dyrt, kan jeg ikke akkurat si. Selv var jeg der på akkreditering, men jeg hadde med meg to kompiser som var storfornøyd med å bare betale 250,- +bil for en helg. I forskjell til Gatebil sine priser så er jo dette veldig billig.

 

Men det var en ting jeg stusset litt på.

Syns det var ganske merkelig at Solheim (plommerød Volvo 142) ikke en gang kom blant topp 3 på Breisladden. Han var jo den av de som laget desidert mest røyk, samt at sladdene hans var veldig bra. Lindgren sine var også veldig bra, men de to andre syns jeg ikke målte seg med Lindgren og Solheim. Det man også må huske er at det skulle ha hatt litt å sagt hva slags bil man skrenset med å..Det er klart mye enklere å skrense med en SIL80 eller en Skyline enn det er med en over 30 år gammel Volvo 142..

 

Ellers så var det et kjempetreff, som jeg bare kan anbefale alle å dra på..Kommer selv tilbake i August.

 

Så til slutt så tok jeg et lass med bilder..Holder på å redigere disse nå, så de kommer etterhvert her.

 

Det der blir for dumt.. Mener du at man skal sette opp to klasser i breisladden? En for biler det er lett å drifte med, og en for biler som er jævlig vanskelig å drifte med?

 

Jeg svelger ikke den der gitt. Enhver bakhjulstrekker er "lett" å drifte med så lenge oppsettet er riktig og sjåføren vet hva han holder på med.

 

Forøvrig så aner jeg ikke hva dommerne går etter når de bedømmer slæddinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass..hehe,med det effekt vekt forholdet(2,0kg/hk) skulle du jo kjøre fortete enn det meste...i alle fall teoretisk.

 

nja, var mange med mye råere effekt vektforhold så tror det skal litt til å hevde seg der, men ikke bestandig mye effekt går hand i hand med bra rundetider, ser bare jævlig bra ut på langstrekka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir for dumt.. Mener du at man skal sette opp to klasser i breisladden? En for biler det er lett å drifte med, og en for biler som er jævlig vanskelig å drifte med?

 

Jeg svelger ikke den der gitt. Enhver bakhjulstrekker er "lett" å drifte med så lenge oppsettet er riktig og sjåføren vet hva han holder på med.

 

Forøvrig så aner jeg ikke hva dommerne går etter når de bedømmer slæddinga.

Er ikke engig her.Midtmotor og hekkmotor biler med bakhjulstrekk er i særklasse vanskeligst å drifte med.Har mye erfaring med dette...kansje derfor ingen bruket disse til dette formålet..Lettest er når fronten er 1-5% tyngre enn bakenden slik som 200sx,BMW 3serie,Supra etc.Ellers er det jo helt avgjørende hvordan er satt opp.

Lotus Esprit Turbo

Impreza STI Type RA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke engig her.Midtmotor og hekkmotor biler med bakhjulstrekk er i særklasse vanskeligst å drifte med.Har mye erfaring med dette...kansje derfor ingen bruket disse til dette formålet..Lettest er når fronten er 1-5% tyngre enn bakenden slik som 200sx,BMW 3serie,Supra etc.Ellers er det jo helt avgjørende hvordan er satt opp.

 

 

Ja, jo jeg var kanskje litt rask her. Men regner med at du ser poenget mitt. For hvor skulle man sette skillet, og hvem skulle gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ja..Har sett på disse Race Skylines og de ser ut til å være meget bra byggd og skulle vel være ut av det raskeste i Japansk racingserie. På midten av 90 tallet var Skyline så raske i flere GT serier i verden at reglene mått gjøres om for at disse ikke skulle forbys.Og min mening er at di burde ligge nærmere tidene til Nordic Supercar(GT2 og GT3 klasse)som kjører1.27 på ACR enn Stig org Porsche på 1.41 .Mulig jeg er litt kravstor :) hehe...Eller har litt høye forventninger til racebiler i dette kalibret.Bra at det kommer biler som dette til disse treffene.

 

Har vært under 1.40 med Lotusen min men tror ikke det lar seg gjøre å kjøre noe fortere med bilen enda i "gatemodus".

Trenger mere "propulsion"enn den 4syl org motorn kan gi.

 

Er ikke mange som tar en bil i Carrera GT`s prisklasse og kjører den som den er bygd for....di fleste lar vel disse bilene stå på plenen til pynt.1.41 er jo meget bra også...bilen er jo tross alt orginal.

 

Ja.. De bør ha litt mer og gå på..

Men fortod det sånn når jeg stod å pratet med dæm at det er enda mye mer og gjøre på understell siden. Da hele opphenget enda er orginalt. Men absoultt raske biler. Som jo er bygget for formålet.! :-)

 

Nei man må jo ha en blanding. Skal man bygge bilen bare for og kjøre fort så blir det fort slik at bilen ikke er brukanes ellers..

 

Joda skal ha kredit for det. Og bra kjørt av Stig.

Du skjønner av og til blir firstelsen og hornene litt størren en fornuften.. :thumb

SHS Performance i tromsø!http://www.shsperformance.no evt. 776 34455.

Blir mer nytt fra oss på sommertreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg kom til å tenke på, var teknisk kontroll på Fredag.. Nå har jeg ikke hatt med bil på sommertreff før, så vet ikke hvordan det har vært tidligere år..

 

Ankom banen ganske nøyaktig rundt kvart over 10 på Fredagsmorgen. Fikk lasta av A4'en og parkert trekkbilen og tilhengeren.

Kjørte rundt go-cartbanen og bort der det alltid har vært teknisk før, men fikk beskjed om å stille meg køa som allerede startet ved utslippet. Sto i den køen ca fra 10:30 til 11:30 (siden det var kun en som sjekka bilene).

 

Ved denne tiden så hadde det i tillegg begynt å bli kø fra motsatt side, så den ene personen som hadde teknisk godkjente faktisk to separate køer. Da får plutselig alle vi som sto i den første køen beskjed om at veien var enveiskjørt, og at vi måtte stille oss i motgående kø..

 

Derav over 30 nye minutter og vente i kø. Lyver vel ikke om jeg sier jeg sto i over to timer for å få bilen gjennom denne kontrollen. Noe en kar i Cosworth-Sierra bak meg kan bekfrefte :P

 

Håper det blir gjort noe med dette til August iaffal!

 

Hei

jeg vil bare fremheve det at vi beklager detare var en person på teknisk kontroll fredag morgen, og detskulle vært flere.

 

Nå du da også fremhever at du hadde kjørt inn fra "familicampen" og inn til teknisk kontroll, så har du passert et skilt det som det står Innkjøring forbudt, vi har prøvd å gjort det så enkelt så mulig inne på området, at vis man holder til venstre hele tiden, så kommer man både på banen, til campene, til teknisk kontroll og ut av området. Så neste gang er det kansje du som har kjørt riktig, og vil stå først i køen.

 

HOLD VENSTRE..rundt gokartbanen så kommer du til det meste. hehe

Espen

http://www.sommertreff.no

 

- Audi S4 -

- Honda Civic -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir for dumt.. Mener du at man skal sette opp to klasser i breisladden? En for biler det er lett å drifte med, og en for biler som er jævlig vanskelig å drifte med?

 

Jeg svelger ikke den der gitt. Enhver bakhjulstrekker er "lett" å drifte med så lenge oppsettet er riktig og sjåføren vet hva han holder på med.

 

Forøvrig så aner jeg ikke hva dommerne går etter når de bedømmer slæddinga.

 

 

Jeg synes også at den røde 142en + den røde Audien med firhjulstrekk hadde mest røyk og hadde mest stilfulle slædder,så det jeg lurer på er hvike kriterier som brukes...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom film Spirit of åsen. Kan sikkert diskuteres hvem som burde vinne og komme på de 3 beste plassene. Men de dømmer på fart, mest vinkel, røyk og show. Syns jeg er meget tidlig ute med oppstell og røyk på denne fimen.

 

http://s277.photobucket.com/albums/kk66/geirauer/?action=view&current=MVI_2135.flv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom film Spirit of åsen. Kan sikkert diskuteres hvem som burde vinne og komme på de 3 beste plassene. Men de dømmer på fart, mest vinkel, røyk og show. Syns jeg er meget tidlig ute med oppstell og røyk på denne fimen.

 

http://s277.photobucket.com/albums/kk66/geirauer/?action=view&current=MVI_2135.flv

 

syns siste runden din var kjempe jeg og har ikke sagt noe annet;) ser de andre diskuterer litt men:p

Så sinnsykt skøy å se når du å sørli dreiv å kjørte nordpolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår