Gå til innhold

Strokerveiv til VW Golf/Jetta/Passat etc.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

De er ikke like i innfestingen av reimhjulet. Og reimhjulet fra TDI-motoren kan heller ikke brukes på bensinmotoren. Dette er veivene som brukes når gamle diselmotorer skal overhales, der tålte ikke den gamle typen veiver belastningen fra innsprøytningspumpa. Sporet i veiva ble ødelagt.

 

Hvis sporet er dårlig i en diselveiv som skal brukes i en bensinmotor tar man ganske enkelt og turner veiva 180 grader og sliper et nytt spor. Dette fungerer for bensinmotorer, diselmotorene vil fortsatt ha for høy belastning fra innsprøytningspumpa.

Originally posted by GolfRallye

Er vel snakk om helt nye tdi veiver. Mulig at de er like.

 

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2451246025&category=28606

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by OleVik

hei Vegard!

 

Jeg har fått kjøpt meg en 2 liter 8v blokk billig, vet ikke helt motorkoden enda, men vet du om slaglengden er den samme som denne 1,9 veiven, eller bare større boring ?

Både slaglengde og boring er større, 82,5 X 92,8.

 

Her går langslagveiva inn uten modifikasjon. Det beste med denne blokka er at den er 16 mm høyere enn 1,8-blokka. Du får fordelene av de lange rådene på 159 mm (kontra 144 mm på 1,8-blokka), noe som markert øker både effekt og dreiemoment. Dette er den optimale løsningen når det gjelder VW-motorer. Blokkas betegnelse er ABA, dersom den kommer fra en GTI 8V.

 

Er 2,0-blokka fra -95 eller tidligere har den underspyling av stemplene. Dette er en forutsetning for trimming, og spesielt hvis det skal benyttes turbo.

 

Med orginale stempler og et 16V-topplokk får du en kompresjon på 8,5:1, og da kan du sette en liten turbo rett på. Dette er veldig vanelig i USA. Søk på Vortex-forumet etter "ABA 16V", og du vil finne mye interessant.

 

Etter min mening er det optimale utgangspunkt for trimmede Golf/Jetta/Passat-motorer høy blokk, 95,5 mm slaglengde på veiv samt et 16V-topplokk. Uansett har du her samlet det beste av alle varianter.

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger NA motor med 8v topp (spareprosjekt vettu :-) )

Er det ikke 10 i komp på toliterne? hadde tenkt å sette på den nye 1.8 gti 8v toppen med Kent kam i ... + grenrøret da , hvor mye hester tror du jeg kan få ? .. uportet topp .. (dyrt)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Både slaglengde og boring er større, 82,5 X 92,8.

 

Her går langslagveiva inn uten modifikasjon. Det beste med denne blokka er at den er 16 mm høyere enn 1,8-blokka. Du får fordelene av de lange rådene på 159 mm (kontra 144 mm på 1,8-blokka), noe som markert øker både effekt og dreiemoment. Dette er den optimale løsningen når det gjelder VW-motorer. Blokkas betegnelse er ABA, dersom den kommer fra en GTI 8V.

 

Er 2,0-blokka fra -95 eller tidligere har den underspyling av stemplene. Dette er en forutsetning for trimming, og spesielt hvis det skal benyttes turbo.

 

Med orginale stempler og et 16V-topplokk får du en kompresjon på 8,5:1, og da kan du sette en liten turbo rett på. Dette er veldig vanelig i USA. Søk på Vortex-forumet etter "ABA 16V", og du vil finne mye interessant.

 

Etter min mening er det optimale utgangspunkt for trimmede Golf/Jetta/Passat-motorer høy blokk, 95,5 mm slaglengde på veiv samt et 16V-topplokk. Uansett har du her samlet det beste av alle varianter.

 

Kan hende han har fått tak i en lavblokk 2E....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår