Gå til innhold

Fratatt førekort på stedet

Ranger emnet


volvo-Christian

Anbefalte innlegg

Synd, men politiet kunne vel ikke annet enn å reagere på den lille turen der. Når det er sagt, så bør det ikke gå så lang tid før du får lappen tilbake. Det kan derimot tenkes de vil sende bilen på teknisk for å sjekke at den er i kjørbar(lovlig) stand. Om det hadde vært meg som hadde driti meg ut, og hadde fått bot, ville jeg sagt i fra til de som satt på. Jeg har selv kjørt min andel fulle folk, og sier lett i fra om idiotoppførsel i bilen.

 

Når du kjører med kappa fjærer, bør du ha en backup-plan tilgjengelig. Orginale fjærer er kjekt liggende i garasjen, just in case du snubler over en teknisk kontroll og blir bedt om å møte på biltilsynet innen kort tid. Ikke det at jeg oppforder til å kjøre ulovlig, men det er kjekt å tenke seg om før DU gjør det neste gang.

Klarer fint å si fra til folk jeg å, men problemet var at jeg ikke ble obs på at dem hang ut før akkurat i det jeg møtte politiet. (høy musikk og vinduene nede) høres sikkert teit ut, men er faktisk sant. har orginal fjærer liggende, dessuten er det ikke min bil, så det blir vel ikke mitt ansvar? var forøvrig han ene som hang ut sin bil..

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gidder ikke å belære deg om hva du kunne eller burde ha gjort, men tenk deg om før neste gang du kjører andres bil. Bilen som ble brukt kan kreves framstilt for teknisk selv om det ikke er din bil. Som forøvrig ville vært en glimrende spark i baken til bileieren som ikke visste å oppføre seg i bilen :)

x-'91 Mazda Mx5 1.6

x-'81 Golf 1 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg jeg har tenkt gjennom mange ting som jeg burde gjort.. Det som jeg helt klart burde gjort, var å kjøre min egen bil:) så fra nå av blir det nok ikke mere prøveskilt eller kjøring på grensa! trur jeg virkelig har fått en lærepenge!

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvem sier at du må skrive under på en lapp for at politiet skal kunne ta fra deg lappen? De tar jo lappen hvis de vil, uavhengig av om du samtykker eller ikke :

 

 

3) Og til Mondeo: Når jeg ber politiet om å ringe meg, gjør de alltid det. Enten er jeg historiens første, eller så kan det kanskje ha noe å gjøre med måten man "spør" på? :)

 

1) På det skjemaet står det samtykker/samtykker ikke, og man skal stryke det som ikke passer, og skrive under.. Hvorfor står det det hvis de ikke trenger å skrive noe. dessuten er det jo en kvittering for at "dokumentet" er beslaglagt

 

3) Da har du ikke vært "siktet" i en trafikksak, når du ville ha samtalen. Det har faktisk tatt meg en uke å få politets jurist i tale en gang

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo på reglene til prøveskilta at man kan ha flere enn 1 person i bilen om dette er nødvendig for å utføre testen.

 

en kompis bliei tatt med kappa fjærer, han fikk 3000 i bot og miste sklita. det var det eneste.

 

blei stoppa med 244a mi også to ganger på samme kveld, er kappa fjærer, sota ruter heilt frem og det var fest i bilen, siste gang blei vi trua med bot og fikk besjed om å fare heim.

Volvo 142de luxe -71 (B20A)

Volvo 244GLE -77 (B230FX)

Volvo 245GL -81 (5,7 V8)

Volvo 740TURBO -87 (B230FT)

Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke politiet som bestemmer hva straffa er, og en enkel politimann i gata kan ikke velge hva han vil gjøre - han har retningsliner å forholde seg til - men du må gjerne tro at de bare er der for å ødelegge :) Med den innstillinga får du sikkert et fruktbart forhold til dem...hehe...

 

 

 

 

sålenge snuten prioriterer sånne småting, og ikke gjør mer for å ta voldtektsmenn og pedojævler gjør dem seg selv til latter for min del.

Hørte noen straffesaker med pedofile innvolverte, straff på 4 år for voldtekt med mulighet for prøveløslatelse tidligere.. hva mer trenger jeg å si?

 

bot og ta av skiltene er riktig straff mener jeg uansett hvem som sier hva.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) På det skjemaet står det samtykker/samtykker ikke, og man skal stryke det som ikke passer, og skrive under.. Hvorfor står det det hvis de ikke trenger å skrive noe. dessuten er det jo en kvittering for at "dokumentet" er beslaglagt

 

3) Da har du ikke vært "siktet" i en trafikksak, når du ville ha samtalen. Det har faktisk tatt meg en uke å få politets jurist i tale en gang

 

1) Jeg er klar over at det vanlig og forsåvidt veldig ryddig å gjøre det på den måten, men det er ikke noe de er pålagt å gjøre. Kan jo tenkes at fyren rett og slett ikke hadde skjemaet i bilen. Når det er sagt, virker han ikke alt for sympatisk, hvis han bare sier at han "ikke gidder" å skrive noe...

 

3) Nei, DET er helt riktig... Neste gang du skal ha tak i dem kan du jo si til sentralbordet at du ringer fra en eller annen offentlig etat eller et firma, da pleier det å være veldig mye enklere å bli satt over til rette vedkommende enn dersom man ringer og presenterer seg som siktet i en trafikksak og ber om å få snakke med "den jævla politijuristen". Nå sier jeg ikke at du har sagt det på den måten, men du skjønner hva jeg mener ;) Har full forståelse for at folk synes det kan være vanskelig å få tak i dem, og de er sikkert ikke så jævla flinke til å ringe opp igjen, men på en annen side får de sikkert 150 telefoner om dagen også... Et annet tips er å "true" med å komme ned på stasjonen og snakke med dem dersom de ikke tar seg tid til å snakke med deg i tlf - da vil de som regel ta seg tid til å bruke et par min ekstra i tlf, istedenfor å tvinges til å møte deg på stasjonen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo på reglene til prøveskilta at man kan ha flere enn 1 person i bilen om dette er nødvendig for å utføre testen.

 

en kompis bliei tatt med kappa fjærer, han fikk 3000 i bot og miste sklita. det var det eneste.

 

blei stoppa med 244a mi også to ganger på samme kveld, er kappa fjærer, sota ruter heilt frem og det var fest i bilen, siste gang blei vi trua med bot og fikk besjed om å fare heim.

 

 

dette bekrefter jo det jeg sier... han med den tøffe volvo 740n på bildet som skrev det over her..:hellothere:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3) Nei, DET er helt riktig... Neste gang du skal ha tak i dem kan du jo si til sentralbordet at du ringer fra en eller annen offentlig etat eller et firma, da pleier det å være veldig mye enklere å bli satt over til rette vedkommende enn dersom man ringer og presenterer seg som siktet i en trafikksak og ber om å få snakke med "den jævla politijuristen". Nå sier jeg ikke at du har sagt det på den måten, men du skjønner hva jeg mener ;) Har full forståelse for at folk synes det kan være vanskelig å få tak i dem, og de er sikkert ikke så jævla flinke til å ringe opp igjen, men på en annen side får de sikkert 150 telefoner om dagen også... Et annet tips er å "true" med å komme ned på stasjonen og snakke med dem dersom de ikke tar seg tid til å snakke med deg i tlf - da vil de som regel ta seg tid til å bruke et par min ekstra i tlf, istedenfor å tvinges til å møte deg på stasjonen.

Problemet, i mitt tilfelle, var at hver gang jeg ringte var han ute, eller ikke tilgjengelig. "Ring etter kl 13" Prøver 13:15 " Nei han har gått for dagen,"Nei han er i retten, kan jeg be han ringe deg". Møtte opp på stasjonen 2 ggr, han var aldri å treffe..

 

Da jeg endelig fikk tak i han, så så han overhodet ingen grunn til å beholde førerkortet mitt....

 

 

Og hvis du leser litt rundt her, så er det ikke akkurat uvanlig

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, i mitt tilfelle, var at hver gang jeg ringte var han ute, eller ikke tilgjengelig. "Ring etter kl 13" Prøver 13:15 " Nei han har gått for dagen,"Nei han er i retten, kan jeg be han ringe deg". Møtte opp på stasjonen 2 ggr, han var aldri å treffe..

 

Da jeg endelig fikk tak i han, så så han overhodet ingen grunn til å beholde førerkortet mitt....

 

 

Og hvis du leser litt rundt her, så er det ikke akkurat uvanlig

 

har et eksempel på et motsatt tilfelle.. En kammerat som hadde kjørt gærli med bil, og blei fratatt førerkortet pga mistanke om råkjøring. Han hørte ikke noe mer før det hadde gått 3 uker (veit ikke hvor mye han prøvde å kontakte dem heller) men i hvertfall så dro han ned på stasjonen for å hente førerkortet sitt siden han ikke hadde hørt noe. Da fikk han beskjed om at han mista den i 6 mnd. Så tydelig at politiet ikke gidder å ta noe ansvar når det gjelder sånt. De beholder bare lappen så lenge de kan/vil/har mulighet til (har jeg inntrykk av vel og merke)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et eksempel på et motsatt tilfelle.. En kammerat som hadde kjørt gærli med bil, og blei fratatt førerkortet pga mistanke om råkjøring. Han hørte ikke noe mer før det hadde gått 3 uker (veit ikke hvor mye han prøvde å kontakte dem heller) men i hvertfall så dro han ned på stasjonen for å hente førerkortet sitt siden han ikke hadde hørt noe. Da fikk han beskjed om at han mista den i 6 mnd. Så tydelig at politiet ikke gidder å ta noe ansvar når det gjelder sånt. De beholder bare lappen så lenge de kan/vil/har mulighet til (har jeg inntrykk av vel og merke)

 

Ja, de beholdt den sikkert bare lengst mulig for å være slemme og jævlige, og i hvert fall ikke fordi noen hadde bestemt at det skulle være sånn. Politiet er bare ute etter å ta lappen fra unge, uskyldige bilførere, og så bruker de pengene de får fra forelegg til å holde julebord.

 

Makan, hvor korttenkt går det an å bli?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår