Gå til innhold

Fratatt førekort på stedet

Ranger emnet


volvo-Christian

Anbefalte innlegg

Hei! blei stoppa en natt her med prøveskilt og i alt 4 personer i bilen. I tillegg hang de to baki halveis ut av døra da vi møtte på politiet.

 

Som jeg forklarte for politiet var jeg ikke klar over at de hadde dørene oppe. Hvis du har kjørt litt bil med fulle folk skjønner du antaglig hva jeg mener. Vinduene er alltid oppe, og musikken er som regel også på fult. (noe det også var denne gangen) Etter jeg fikk prata litt med politi mannen virka det som akkurat det med at di hang ut ikke gikk direkte på meg.

 

Men så hang han seg opp i ulovlig senkesett. (kappet fjører)

 

Det var til slutt dette han sa jeg mista lappen for. (!) Jeg fikk ikke noe papir hvor jeg skulle skrive under, det sa han at han ikke gadd. Dro på politi stasjonen dagen etter og ba om å få snakke med han jeg hadde prata med den natta, men han var ikke på jobb. Men han skulle kontakte meg, noe som enda lar vente på seg. 4 dager siden nå.

 

Noen som har litt peiling på regler og sånt som kunne satt seg litt inn i det så jeg kunne fått høre hva dere eventuelt syns?

 

Veldig takknemlig for svar!:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis du ikke har skrevet under på noe så ville jeg nok tatt en tur på politistasjonen..

Og kappa fjærer er ikke lov nei, men jeg har aldri hørt om noen som har mista lappen for det..

Blir vel 3 uker tenker jeg

Og tar de kontakt fordi du har bedt om det, så blir du historiens første

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilter (der er vel regelen at du har forsikret bilen for 1 person, deg som fører og at bilen skal fraktes fra ett punkt til ett annet... ikke rånes rundt med)

 

Kappa fjærer er heller ikke så heldig..

 

det at folkene hang ut av bilen hadde du merka... kjørt taxi på helge basis i 5-6 år og er det noe man faktisk merker så er det dette...

 

Så ja, du fikk som fortjent...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilter (der er vel regelen at du har forsikret bilen for 1 person, deg som fører og at bilen skal fraktes fra ett punkt til ett annet... ikke rånes rundt med)

 

Kappa fjærer er heller ikke så heldig..

 

det at folkene hang ut av bilen hadde du merka... kjørt taxi på helge basis i 5-6 år og er det noe man faktisk merker så er det dette...

 

Så ja, du fikk som fortjent...

 

ok, takk for innspill:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, at du mistet lappen er jo i og for seg greit nok, men synes det virket litt dodgy at det ikke har ble gjennomgått noen grundigere oppfølging av dette, enten på stedet eller i nærliggende etterkant. Førerkortbeslag må jo dokumenteres, og - uten at jeg har noen erfaring innen det å miste lappen - jeg vil tro at det må i det minste gjennomgås noe papirarbeid, i det minste fra politiet sin side. Tror jeg ville purret på saken i morgen om jeg var deg. Ikke at det nødvendigvis hjelper deg i å få lappen fortere tilbake, men det er et vanvittig irritasjonsmoment for den det går utover at slike saker blir liggende over lenger tid uten oppfølging eller informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Hvem sier at du må skrive under på en lapp for at politiet skal kunne ta fra deg lappen? De tar jo lappen hvis de vil, uavhengig av om du samtykker eller ikke :)

 

2) Hvorfor kjører du rundt i en bil med prøveskilt med kappa fjærer og fire fulle apekatter hengende ut av dørene? TROR DU VIRKELIG AT DU IKKE FÅR PROBLEMER DA? ;)

 

3) Og til Mondeo: Når jeg ber politiet om å ringe meg, gjør de alltid det. Enten er jeg historiens første, eller så kan det kanskje ha noe å gjøre med måten man "spør" på? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen: Tar poenget ditt, og jeg er fult klar over at jeg har gjort en del ting som ikke er etter boka. Selvom det kun var 2 som "hang" ut av bilen, og det skjedde uten at jeg hverken var obs på det eller hadde på noe som helst måte tillatt det. Det med kappa fjærer er jo i grunn bare enkelt å greit ikke lovlig, og det var jeg jo også fult klar over, så det er greit. Og til det med måten jeg spurte om å få snakke med politi mannen om, tror jeg ikke det kan gjøres mere riktig fra en vanlig person uten noe særlig kontakter. Jeg dro på kammeret, forklarte hva saken gjaldt, og fikk prate med en kar som satt der. Jeg satt å så på at han skreiv mail til Politi mannen som hadde saken min hvor han skreiv at jeg gjerne ville ha en samtale med han og ba han kontakte meg så fort han kom på jobb.

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen: Tar poenget ditt, og jeg er fult klar over at jeg har gjort en del ting som ikke er etter boka. Selvom det kun var 2 som "hang" ut av bilen, og det skjedde uten at jeg hverken var obs på det eller hadde på noe som helst måte tillatt det. Det med kappa fjærer er jo i grunn bare enkelt å greit ikke lovlig, og det var jeg jo også fult klar over, så det er greit. Og til det med måten jeg spurte om å få snakke med politi mannen om, tror jeg ikke det kan gjøres mere riktig fra en vanlig person uten noe særlig kontakter. Jeg dro på kammeret, forklarte hva saken gjaldt, og fikk prate med en kar som satt der. Jeg satt å så på at han skreiv mail til Politi mannen som hadde saken min hvor han skreiv at jeg gjerne ville ha en samtale med han og ba han kontakte meg så fort han kom på jobb.

 

Da er vi jo enige :) Det om måten det ble spurt på, var rutet til herr Mondeo, som mente at du eventuelt ville være den første i historien som ble oppringt av politiet når du ba om det... La oss håpe at han tar kontakt, da. Gi ham et par dager, hvis ikke får du gå ned og kreve å få snakke med påtaleansvarlig for saken din.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo enige :) Det om måten det ble spurt på, var rutet til herr Mondeo, som mente at du eventuelt ville være den første i historien som ble oppringt av politiet når du ba om det... La oss håpe at han tar kontakt, da. Gi ham et par dager, hvis ikke får du gå ned og kreve å få snakke med påtaleansvarlig for saken din.

 

ja, får avvente litt til og se. Hadde vært mye bedre å hatt noe litt mer konkret å forholde seg til enn en muntlig beskjed bare. Kan du annslå noe straff?

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert lappen igjen etter 3 uker! :) Du må sikkert vise bilen din hos Statens Vegvesen også. Så får du muligens en symbolsk bot for å ha brutt ditt og datt.

 

Det er godt å høre noen som faktisk ser litt positivt å ikke bare rakker ned på hva jeg har gjort.. hehe! Bilen er ikke min, så det er heldigvis ikke mitt problem. Og er mye bedre med ei høy bot enn å miste lappen lenger!:)

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, men politiet kunne vel ikke annet enn å reagere på den lille turen der. Når det er sagt, så bør det ikke gå så lang tid før du får lappen tilbake. Det kan derimot tenkes de vil sende bilen på teknisk for å sjekke at den er i kjørbar(lovlig) stand. Om det hadde vært meg som hadde driti meg ut, og hadde fått bot, ville jeg sagt i fra til de som satt på. Jeg har selv kjørt min andel fulle folk, og sier lett i fra om idiotoppførsel i bilen.

 

Når du kjører med kappa fjærer, bør du ha en backup-plan tilgjengelig. Orginale fjærer er kjekt liggende i garasjen, just in case du snubler over en teknisk kontroll og blir bedt om å møte på biltilsynet innen kort tid. Ikke det at jeg oppforder til å kjøre ulovlig, men det er kjekt å tenke seg om før DU gjør det neste gang.

x-'91 Mazda Mx5 1.6

x-'81 Golf 1 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår