Gå til innhold

Noen spørsmål vedr. Passat (og G60)..

Ranger emnet


PasseG60

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk når det gjelder Passat, og forsåvidt VW (selv om jeg har hatt en Golf II en gang i tiden)..

 

Jeg kjøpte en '90-modell G60 Syncro på onsdag, og har allerede begynt å lure på mange ting som jeg ikke har klart å finne svar på.

 

1) det er masse vann på gulvet bak førersetet. Etter hva jeg ser her på forumet kan det skyldes lekkasje ved takluken. Jeg skal sjekke i morgen.. (Håper det er det, og ikke hull i gulvet..)

 

2) Kompressoren er skrudd ut, og som forrige eier sa: _må_ overhales. Vil koste meg ca. 10 000,-, og den må sendes ut av landet for å gjøre det. Den er visstnok helt nedslitt. -Stemmer dette? Vil det koste 10 000,- for overhaling (og må den virkelig ut av landet), og om det er så lenge siden den har blitt overhalt, kan jeg risikere at den er helt død?

 

3) Jeg opplever at bilen "nykker" litt, og at det er utrolig dårlig drag på den (må ofte gire ned, selv på svært slakke motbakker). Skyldes dette den manglende G-laderen?

 

4) Vindusheisene bak fungerer ikke, og framme "hakker" de. Spesielt på veien opp. Hva erfarer folk at dette skyldes? Utslitt motorer, dårlig smøring, eller noe annet?

 

5) "Plastikkinnlegget" i venstre fremskjerm er borte-vekk, i lag med kanten rundt hjulbuen, noe som resulterer i mye rust langs hele kanten på skjerm/hjulbuen. Hva er lettest? -få tak i ny framskjerm med plastikk-deksel, eller flikke på den som er rustet, og deretter få tak i plastikkdeksel?

 

6) 2/3 av instrumentlysene i kupeen er defekte. Hvor enkelt å komme til for å bytte, og hvordan gjøres dette?

 

7) CD-spilleren kommer ikke helt inn. Det ser ikke så trangt ut inni der, men syns jeg skimtet en "tapp" i midten bak spilleren. Om det er den som butter i mot: -går den an å fjerne den uten å ødelegge noe vitalt?

 

8) Bensinmåleren virker ikke; viser tom tank hele tiden. Enkelt og greit en ledning som har hoppet ut, eller kan det være hva som helst..?

 

9) Lurer på om det er en aksling foran som må byttes (høres sånn ut). Noen som har en prisindikasjon på hva det vil koste i Bergensområdet? Eller noen som kjenner noen som kjenner noen som vil gjøre en sånn jobb? Tenkte å ta en forstillingskontroll i samme slengen. Hører det kan være et sjakktrekk. Har nye dekk på den, så..

 

10) Den bruker mye vann fikk jeg beskjed om. Toppakning og noen slanger er byttet, men fortsatt stort forbruk (i følge forrige eier). Er dette en kjent sak? Noen spesiell plass å lete etter lekkasje? edit: får avogtil en "søtlig" lukt inn i kupeen når varmeapparatet står på. Kan det tyde på lekkasje fra kjølevannet til varmeapparatet? Hvor, isåfall?

 

 

Om det ellers er noe jeg bør vite om/sjekk umiddelbart, så er det fint om noen vil opplyse meg om det.. :)

 

 

Kjempefint om noen kan svare på et eller flere av disse spørsmålene.. Og ja; jeg har lest og lett rundt på forumet, men blir ikke så mye klokere. Jeg skal heller fjerne spørsmål etterhvert som jeg selv klarer å finne svarene..

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at spilleren ikke går helt inn, virker som å være ett typisk problem, Har hatt det selv, men fikk lirka den inn. Også vært borti det på en Golf VR6, der sto den Langt ut.

 

Og at det er vått på gulvet, ser også ut til å være ett problem med disse bilene, jeg er en av dem, og så ut som det var mange flere som hadde samme problemet her på forumet. Jeg er ikke sikker på hva problemet er, tenkte kanskje det var en dreneringskanal, som gikk ned lagt B-stolpa fks, og randt ut nede ved kanalen, at denne kanskje var tett. Men fikk staka litt nedi den, og virka ikke tett i det hele tatt. Men merka det veldig godt etter jeg vaska den med høytrykk, mulig det er pakninger rundt vinduet!? Jeg er ikke sikker.

 

Ang. Overhaling av G-lader, ett eksempel du kan sjekke ut, er denne siden: " S.S. Tuning " 5300,- for overhaling... (Her har du også Turbo-kit, om du er gira på ombygging, det skal vist nok være mye mere holdbart enn G-lader)

Og vis jeg forstår deg riktig, at du mister ordentlig effekt, at bilen går dårlig.. Så er det nok pga G-laderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

 

1. sjekk takluke og gummi lister rundt dører.

 

2. sjekk "www.sstuning.no" - "www.volksport.no"

 

3. er nok pga manglende G lader

 

4. motorene er døde. bytt de så blir det bra =)

 

5. det kommer ann på hvor mye rust det er der. er det mye så bytt skjerm. er det litt så puss vekk grunn og lakk. så setter på på ny plastikk

 

6. der må du nesten utforske litt selv. er litt vanskelig å forklare. men er greit å bytte.

 

7. er ikke noe farlig å fjerne den tappen men prøv å dytte ledningene ned mens du skyver enn spilleren. er ganske vanskelig. jeg har ikke fått min helt inn. :P hehe

 

8. kan være mange ting egentlig. lednings brudd. død måler i tanken etc..

 

9. er nokk drivknuta som er gåen. koster ikke så mye å bytte. med bytte av den å forstillings kontroll så kommer det vel på 1000kr eller noe.

 

10. kan nokk hende det er lekk i registret inni dashen da... er det fuktig på teppet forran da?

 

du får ha lykke til. hilsen en annen passat G60 eier =)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. er ikke noe farlig å fjerne den tappen men prøv å dytte ledningene ned mens du skyver enn spilleren. er ganske vanskelig. jeg har ikke fått min helt inn. :P hehe

Ingen ledninger i veien. Pioneer-spiller, der alle ledningene kommer ut til venstre i bakkant, og forsvinner rett ned i dashet. Er nok ikke de som butter i mot. Men jeg skal se på det..

9. er nokk drivknuta som er gåen. koster ikke så mye å bytte. med bytte av den å forstillings kontroll så kommer det vel på 1000kr eller noe.

Drivknuten, ja.. Har hørt noen "kneppelyder" når jeg svinger og kjører igjennom en dump samtidig.. Høres ikke det litt logisk ut?

Men hører også en vedvarenede "brumming" når jeg får litt fart på hjulene..

10. kan nokk hende det er lekk i registret inni dashen da... er det fuktig på teppet forran da?

Har ikke sett noe på teppet, men det ligger litt ting på gulvet. Skal ha bilen inn på et verksted på torsdag, så da får jeg kikke litt på det også.. [edit] Tja. Greit med fuktighet på teppet. Tror jeg. Det er kaldt i Bergen, så alt var frosset.[/edit]

 

Polo Classic:

Hvor mye jeg nå lader..? Ganske lite vil jeg tro, iom. at laderen befinner seg i en annen kommune enn bilen. Men takk for tipset om kjørecomputeren og ladetrykk. Det visste jeg ikke noe om.. : )

 

Og som noen skrev:

Jeg lette rundt på Corrado-forumet, og det er ut til at valget faller på S.S. tuning eller Volksport..

 

[edit]Hiver bilen opp i morgen, så da tar jeg en gjennomgang av den, og gjør i samme runde en vurdering av om det er noe å samle på. Er bilen i ok stand så blir det nok til at jeg legger ut penger på G-laderen og litt mer en bare ting som må gjøres... Jeg betalte 12 500,- for en bil som akkurat er eu-godkjent, med baktanken "bruk og kast", men jeg liker bilen bedre og bedre etter hvert som jeg kjører den. Skal på en lengre tur nå. Blir så bra så. : )

 

God helg, folkens![/edit]

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår