Gå til innhold

Am-car duger, men hvilken til hva?

Ranger emnet


R33

Anbefalte innlegg

Jeg er jo helforelsket i am-car. og av alle biler som eksisterer hittil er det ford mustang shelby gt500 som er den store drømmen. Den bilen skal jeg ha en gang i livet! Det har vært drømmen siden jeg var liten..

 

Men, nå skal det være noen krav, i og med at vi er tre barn og to voksne (eller hvertfall et stort barn) og man må jo ha noen krav til hvilken familiebil som er best. Jeg har astro cs idag, og er ganske fornøyd med den. Den kunne vært billigere på mila og vedlikehold.

 

Men hvilken bil er billigst i drift. billigst i vedlikehold. har mest plass og er mest pålitelig? og til hvilken pris?

 

Hvilket merke, modell, utstyr m.m. hadde du valgt om du var i min situasjon? Og hvorfor?

 

Grunnen til denne tråden er at jeg rett og slett ikke helt får bestemt meg for hvilken som faktisk er det beste valget, hadde det vært opp til meg ville det blitt en slik en:

1644110-bilde1-bruktbil188.jpg

 

1644110-bilde4-bruktbil193.jpg

 

 

Hadde det vært opp til meg ogg hadde jeg hatt en million eller to med penger er dette drømmebil nummer en:

12_1192791097214.jpg

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven steike den var brutalt rå!! Jeg skulle jo bli lastebilsjåfør en gang i tiden, men glad for at det ikke ble yrket:D

 

Den utgaven du viser der er jo med kjøkken, bad, spiseplass.. vel egentlig alt en lastebil og en bobil kan ha til felles:D

 

Lekkerbisken den bilen der ja;)

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes astron er dyr i drift og underhold (jeg tror du gjør det meste av reparasjoner selv) så synes jeg du har høye krav. Noe av det jeg liker med eldre amcar (og Volvo) er at de er billige i innkjøp og vedlikehold, du kan gjøre det meste selv. 6:æn i astron er vell ikke den mest bensingjerrige men du må ikke jamføre med dagens moderne biler, at en mercedes med 180 hester drar 0.77 er noe man bare kan glemme på eldre biler.

Vanen drar garantert mye mer minst 1.5 på landeveien, og koster mye mer i vedlikehold. Sett heldre inn en stor stereo så slipper du høre all knirking (og barneskrik....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett åssen du ser på det...

 

Du må regne på det...Å da må du velge...

 

1. Gammelt med endel jobb innimellom, mere forbruk, kjerringa klager... :thumb

 

2. Nyere bil, toyota Camary...Hiace, landcruiser...Nissan Patrol....diesel, bruker lite mindre vedlikehold, funker nesten alltid, men ikke US...

 

3, må ha 2-3 biler til det du skal bruke det til...1 van som har kjempeplass, bruker suppe, men stor kjøreglede...:thumb så en fillebil en starlet eller noe, å så en veteranbil stv av grei modell...:D

 

Jeg har endt opp med en flerbil løsning, da Starletten kjører 6 MIL på samme mengde Bensin Big duallyn bruker...Men ingenting kan måle seg med hva en får med seg i Big Duallyn...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes astron er dyr i drift og underhold (jeg tror du gjør det meste av reparasjoner selv) så synes jeg du har høye krav. Noe av det jeg liker med eldre amcar (og Volvo) er at de er billige i innkjøp og vedlikehold, du kan gjøre det meste selv. 6:æn i astron er vell ikke den mest bensingjerrige men du må ikke jamføre med dagens moderne biler, at en mercedes med 180 hester drar 0.77 er noe man bare kan glemme på eldre biler.

Vanen drar garantert mye mer minst 1.5 på landeveien, og koster mye mer i vedlikehold. Sett heldre inn en stor stereo så slipper du høre all knirking (og barneskrik....:-)

 

Astroen min som var (er) en awd som ALDRI fikk noe pleie, den brukte rett over literen 1.2l på vanelig kjøring og under 110 på motorvei, (over 110 en helt annen historie). Bensinforbruket på en bil har nesten mest med hvordan du kjører bilen. Den måten de "fleste" kjører bil på med masse gassing og bremsing gir et høyt bensinforbruk og enda høyere blir det med en amerikaner, begynn å "plannlegg" kjøringen 4-5 sekunder før ting skjer i trafikken. Hold en god "buffer" til forandkjørende på landevei/motorvei så vil dere kjøre billigere. Bruk kun overdrive over 80-90 hvis du skal kjøre så fort en stund. Kjerringa har en 91 S1o som hun kjører 10 mil pr. dag med på E18 frem og tilbake til jobben. Vi gutta burde sitte på med henne en tur, hun kjører den bilen på litern, her har vi noe å lære.:titties:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det som koster mest på en nybil er jo verditapet som nesten ingen regner med!

Tror på propan som drivstoff for min del.

Det gunstigste virker som om det er å finne en som har dette installert ved handelen.

Veldig enig med deg der, tenk å kjøpe en bil til en halv million, og i det du kjører over dørstkken har du tapt minimun 10% eller kr. 50 000.-. noe som er ca. 4000 liter bensin, noe som er drivstoff til ca. 40 000 km, noe som er to årsdrift av en normal stor bil, hvis du tenker på en som bruker lite bensin en slik en som går på 0.5 på mila er det 4 års, drivstoff bruk. Det lurt å kjøpe seg ny bil. GODT NYTT ÅR.......... til alle sammen.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallgodt nytt år til alle sammen ja!

 

Jeg er ikke så bekymret over forbruket, så lenge det ikke dreper, og det har det jo ikke gjort enda. Kona skal alltid ha noe å syte over, så jeg gir f i hva hun sier og kjøper/kjører den bilen jeg mener er mest gunstig for familien. Og jeg tenker ikke så mye på forbruk som på kjøreglede og vedlikehold.

 

Det var en rød og flott awd jeg kikket på først, husker ikke modell men den var ganske ok. Jeg liker awd systemet til astro, i og med at det er noe viskose-et-eller-annet.. hvertfall, den slår jo kun inn når den trengs. ergo samme forbruk.

 

Det jeg lurer litt på er om astroen faktisk er den bilen man får mest igjen for i det lange løp? Lavest forbruk kontra mest plass og minst feil/service? Eller vil det på sikt lønne seg med en g-10/20/30, eller ford econoline eller noe sånnt...

 

Big dooddelidyen er jo et råskinn, med dobbel boogie og maaaasse motor, men jeg bare sånn bitteliten lappen... blir vel storbil-lappen etterhvert, men må oppgradere kona sin også isåfall:D

 

Astroen jeg har nå har ikke mange feil igjen før den er perfekt, men visuellt så er den definitivt et vrak.. Nytt interiør hadde hjulpet masse:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja interiør er ikke vanskelig, ikke er det dyrt for et komplett heller.. Jeg er egentlig ganske glad i astroen, ikke min da:D så jeg lurer vel igrunnen på om gresse kan være grønnere på andre siden?

 

Fant vel egentlig ut at dette innlegget ble litt svada... :knock:

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare svada nei. det er jo veldig greit å få tips om bilvalg.for mitt vedkommede passer chevy g20 greit.har 3 skrikerunger baki.og der har man alt for byturen og campingturen.sofa,godstoler,bord,støvsuger,dvd,video,seng og tv.men dyrt å kjøre med,der er astroen billigere og ikke er det så mye mindre plass i den heller...

kost heller litt på astroen om den er grei ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å glemme Mustangen med 3 barn, er bare plass til 4 i en Mustang, 2 foran og 2 bak.

 

Ja det er nesten litt trist.. Hadde jeg hatt et par mill til bil hadde jeg vært en lykkelig eier av en stor og flott chevy van og en shelby GT500 05 modell.. jeg elsker de bilene der for alt de er verdt. ekte muskler, ekte power, ekte stål. Ikke noe på verdens veier kan måle seg med de i mine øyne!

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår