Gå til innhold

Får ikke opp låsen på bagasjeluka!

Ranger emnet


hyys84

Anbefalte innlegg

Jepp! Får ikke åpna bagasjeluka. Sitter helt bom fast når jeg tar nøkkelen inni. Prøvde å lirke i en times tid igår, men den er rett og slett "stengt".

 

Noen som vet om det går an å åpne den innenfra eller noe? Skal bak og skifte lykter idag, og litt kjipt å gjøre denne jobben fra baksetene.

 

nb: det er ikke frost, så slipper dere å tenke på det! Det er heller ikke rust, regner jeg med,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke no problem å få av plasten innvendig. har vært borti noen låser som rett og slett har irret fast (rust) på min erfarte jeg at den innerste skiva i låsesylinderen ikke ble trykket langt nok inn slik at jeg ikke fikk vridd nøklen

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har også samme problem med mitt bagasjerom. Den har vært vanskelig å få opp i lang tid, men nå får jeg ikke vridd nøkkelen.

 

hyys84: Har du fått fikset det ?

* - VW POLO 1.0, 1997

X - Toyota Corolla 1.3 XLI, 1992

X - VW GOLF 1.6, 1981

X - Mercedes Benz 200D, 1974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var helt fast, reiste på hyttetur med flere i bilen og måtte bruke baksetet som bagasjerominngang. Døra var vel umulig å åpne i 4-5 måneder. Var til og med på bil og maskin der de hadde noe kraftig stoff på spray som skulle løse det meste uten resultat.

 

Så skulle bilen på service, der skulle han bytte noe greier som han trengte bagasjerommet til å komme til. Han sa han brukte en halvtime med noe kraftig sprayting (vet ikke hva det var...) og en del lirking, så gikk den opp. Dette er vel et år siden, og døra har aldri vært så lett å åpne som nå! Blir ikke brukt ofte heller, men fungerer utmerket enda.

- 2001 VW Golf Highline 1.9TDI

- (X) 1996 VW Polo 6N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok av dekselet på bagasjeluken for å finne ut dette. Det virket som om det var rustet fast eller noe lignende.

 

Hvertfall- klarte jeg å knekke hele låsesylinderen i et desperat forsøk på å få opp låsen.

 

Nå har jeg knytt et lite tau fast i åpne-mekanismen, som jeg drar i når jeg skal ha luken opp! Jeg må altså inn i bagasjerommet fra baksetet og dra i denne tråden. Fungerer egentlig helt greit, siden jeg ikke har behov for å gå bak der foruten når jeg stiller inn annlegget mitt, som enkelt kan gjøres uten å åpne luken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Alt er eiret i låsen i bakluka.

Har åpnet dørpanelet, løsnet låseskiva ytterst på sylinderen, men lenger kommer jeg ikke.

Jeg vil ta ut låssylinderen og legge den i bensin.

Å få ut hele greia er for trangt så jeg tror sylinderen må løsnes fra resten for å få den ut...

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår