Gå til innhold

Mistet førerkort,knipset i fotoboks hjelp!

Ranger emnet


Fashen

Anbefalte innlegg

Prøver meg her også da ingen ser ut til og se/svare på den andre jeg skrev.

Som topic sier mistet jeg førerkortet tidligere i år

etter at jeg hadde blitt knipset i en fotoboks.

Ble knipset i 167i80 sonen. det var ingen annen trafikk

og hadde ikke regnet eller noe, så forholdene var bra.

 

Det gikk noen måneder før jeg ble kalt inn i avhør.

Tilsto alt til politiet og ble "lovet" tilståelsesrabatt etc.

Fikk så brev med siktelsen etter 1mnd til ca.

Der ble det foreslått 36dager fengsel (av maks 36) og 28mnd uten førerkort (av maks 30)

Ble dømt i tingretten til 30dager fengsel og 28mnd uten førerkort.

 

Det jeg reagerer litt på her er at jeg har funnet flere saker med tilsvarende og grovere fartsovertredelser der vedkommende har mistet førerkortet 12-18mnd.og fått vesentlig kortere

fengselsstraff(helt nede i 14dager!) Det jeg egentlig lurer på her er om jeg kan komme noe vei med og klage på rettens avgjørelse i ettertid? (anketiden er ute)

Har nå vært uten førerkortet i over 6måneder og sonet min dom på Ilseng fengsel i hamar,

Føler at jeg har lært av mine feil (Greit nok det høres idiotisk ut men det er sant)

 

har jeg noe håp om og kunne få igjen førekortet før?

og isåfall gi gjerne tips til hva jeg kan gjøre for det

om jeg skal skrive klage eller kontakte advokat etc etc.

Håper på noe fornuftige svar og ikke bare "idiot som kjører så fort" etc.

 

Mvh

Bjørnar.

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg her også da ingen ser ut til og se/svare på den andre jeg skrev.

Som topic sier mistet jeg førerkortet tidligere i år

etter at jeg hadde blitt knipset i en fotoboks.

Ble knipset i 167i80 sonen. det var ingen annen trafikk

og hadde ikke regnet eller noe, så forholdene var bra.

 

Det gikk noen måneder før jeg ble kalt inn i avhør.

Tilsto alt til politiet og ble "lovet" tilståelsesrabatt etc.

Fikk så brev med siktelsen etter 1mnd til ca.

Der ble det foreslått 36dager fengsel (av maks 36) og 28mnd uten førerkort (av maks 30)

Ble dømt i tingretten til 30dager fengsel og 28mnd uten førerkort.

 

Det jeg reagerer litt på her er at jeg har funnet flere saker med tilsvarende og grovere fartsovertredelser der vedkommende har mistet førerkortet 12-18mnd.og fått vesentlig kortere

fengselsstraff(helt nede i 14dager!) Det jeg egentlig lurer på her er om jeg kan komme noe vei med og klage på rettens avgjørelse i ettertid? (anketiden er ute)

Har nå vært uten førerkortet i over 6måneder og sonet min dom på Ilseng fengsel i hamar,

Føler at jeg har lært av mine feil (Greit nok det høres idiotisk ut men det er sant)

 

har jeg noe håp om og kunne få igjen førekortet før?

og isåfall gi gjerne tips til hva jeg kan gjøre for det

om jeg skal skrive klage eller kontakte advokat etc etc.

Håper på noe fornuftige svar og ikke bare "idiot som kjører så fort" etc.

 

Mvh

Bjørnar.

 

Heisann

 

Beklager at jeg ikke har svart på den andre tråden din, den må ha gått meg hus forbi på et eller annet vis...

 

Kjedelig sak... Hvor ble du tatt? Er ikke så mange fotobokser i nærheten av postnummer 2050 - ikke si at du klarte å bli tatt i en av boksene mellom Gardermoen og Sessvollmoen? :)

 

Ettersom ankefristen er ute, tror jeg du skal slite grundig med å få denne dommen opphevet. Du KAN jo søke politiet om å få kortere inndragningstid, jeg TROR at de kan styre dette litt utenom rettsvesenet, men fengselsstraffa får du ikke gjort noe med... For øvrig høres det rart ut at folk skal få så mye kortere inndragelse og fengsel for tilsvarende og grovere overtredelser, uten at det har vært noe formildende rundt deres sak(er) og skjerpende ved din sak - kan du være litt mer spesifikk? Når skjedde disse andre tilfellene? Hva slags omstendigheter var det rundt de andre tilfellene?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. neida ble ikke tatt her gitt. ble tatt i oslofjord tunellen på vei nedover. (Første gangen jeg kjørte der så ante ikke noe om fotoboks)

fengselsstraffen er allerede sonet og "glemt" så det er ikke noe problem. eneste kjedelige er og vente 20+mnd på førerkortet.

Husker ikke linker akkurat nå da jeg ikke er hjemme akkurat nå.

men det var 5-6saker jeg fant med tilsvarende fartsovertredelser der de mistet lappen kortere. (og sto ingenting om formildende omstendigheter i avisen) tror heller ikke jeg skal ha noe grunn til at min ble skjerpet. er ikke tidligere straffedømt men har fått 1fartsbot før og en for "sladding"

 

husker dog at en av sakene var en som ble tatt i 168i80sone med fotoboks. han fikk bare 18mnd uten førerkort og 25dager fengsel.

fant også et par saker på retstidene web

 

skal se om jeg kan finne igjen link

her har vi en sak feks (litt lavere hastighet men kappkjøring etc i 80sone)

Kappkjørte i 156 km/t - glomdalen.no

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegel,det veit jeg godt men gidder ikke kjøre uten førerkort. det er usansynelig dumt hvis noe skulle skje da.

areb87 kunne du greid skaffe noe bevis/dokumentasjon på dette? det ville hjulpet meg stort.

 

er det foresten noe frist for når jeg kan begynne og søke igjen? har hørt jeg må vente minst 12mnd før jeg søker om og få igjen førerkortet. noen som vet om det stemmer eller er det bare tull?

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det foresten noe frist for når jeg kan begynne og søke igjen? har hørt jeg må vente minst 12mnd før jeg søker om og få igjen førerkortet. noen som vet om det stemmer eller er det bare tull?

 

Du kan søke så tidlig du måtte ønske.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Nå har jeg da vært uten lappen i ca16måneder (av idømte 28)

Er det overhodet noe vits og levere en søknad allerede?

Jeg er snart ferdig på jobben jeg har nå og har behov for førerkortet for og få meg en annen jobb.Hjelper det på noe?

det pluss at jeg selvfølgelig er drittlei av og måtte benytte det heller elendige kollektivtransporttilbudet rundt i "bøgda" her

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ***** søker herved om og få tillatelse til og ta teoretisk og praktisk kjøreprøve pånytt

 

Jeg fikk førerkortet beslaglagt i 28måneder.Nå har det gått ca 16mnd

Ble også idømt 30dager fengsel som forlengst er unnagjort.

Har nå lært av mine feil og vil heretter kjøre etter traffikregler og sunn fornuft.

Tiden uten førerkort hittils har vært svært vanskelig for meg da hele mitt

sosiale liv er oppbygd rundt muligheten til og kjøre bil for og besøke venner

langt vekk og i forbindelse med jobben min.

Siden kollektiv tilbudet i omerådet her er heller labert er det en veldig dårlig "erstatning" for

et førerkort.

 

Hvis ikke søknaden går igjennom hadde jeg satt umåtelig stor pris på og få redusert beslagstiden noe.

 

Mvh

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Dato /

Dette er et heller raskt skrevet brev så jeg ber om innspill til forbedringer:P

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal seff sette opp med saksnr etc. bare et kjapt utkast.

ja skriv gjerne om skrivefeilene også. har mild dysleksi så skriver ikke helt 100% hele tiden.. :)

Men hvem skal man evt sende brevet her til?

 

Du har en del og/å-feil. Videre mangler du mellomrom etter noen tall og punktum. Du bør være konsekvent og skrive måneder fullt ut hver gang. Nå har du skrevet både fullt ut og forkortet på samme linje.

 

Det heter trafikk, ikke traffik. Kollektivtilbud skrives i ett ord. Jeg ville ha skrevet hittil, ikke hittils.

 

Selv ville jeg nok ha ordlagt meg annerledes, men det tar jeg ikke stilling til nå.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår