Gå til innhold

Anlegg i VW Passat.

Ranger emnet


KristianMk2

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen. LENGE siden jeg har vært her på forumet nå. Men tenkte å klyve opp en liten prosjekt tråd om anlegget i min VW Passat.

 

Det er ikke no EXTREME greier, som koster flerfoldige-tusen kroner, men ett anlegg som spiller bra nok til mine interesser.

 

Starta med nye 4" Blaupunkt forran. Så kom det i ny spiller, En brukbar Pioneer. Så ble det til å lage ny hatt-hylle (det er ikke originalt i denne bilen, så måtte mekke no selv) I den ble det montert ett Blaupunkt Velocity komponentsett. Dette ble i starten drevet kun av spilleren, ikke akkurat den grommeste lyden man fikk pressa ut av det da men. Har hatt to 10" GAS bassere liggenes, som det ble snekra en kasse til. og Plassert baki bilen. Eneste som mangler, er jo en forsterker. Så jeg tok turen til Bil07 messa, og kjøpte en 960watts RTA 4-kanaler. Denne drar jeg da basserne og velocity-komponent settet. I ettertid har hatthylle og basskasse blitt trekt i stoff. og fått justert ting å tang. Ble også kjøpt to ekstra diskanter forran i bilen! Syntes nå det låter utrolig gromt. Ganske fornøyd med resultatet, siden detta har kosta med såppas lite som det har.

 

Har ikke mange bilder ennå. Men skal se hva jeg klarer å grave fram seinere.

 

Men slenger da ut ett par bilder, å en liten film-snutt:

 

SP_A0118.jpg

 

Bilde239.jpg

 

Bilde197.jpg

 

Nyeste bilde:

Bilde056.jpg

 

YouTube - car-audio system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry,ble litt oppslukt av den jalla løsningen,tenker da på parkett platen,hehe..Men det er vel 5.5 eller 6.5 tommer..

Men hadde jeg vært deg,så hadde jeg kjøpt meg en MDF plate,og brukt den i steden.En parkett plate er tynn,og du for ikke maks ut av høytalerne bak,pga når du skrur opp lyden,så vil parkett platen følge bassen og du vil få en rar lyd ut av høytalerne.Men bare sier i fra jeg,er opp til deg om du vil gjøre det.Du for blinke en dag,hvis du ser en Blå Skoda Octavia kjører rundt.Står skoda i ruta foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg mener det.Går i gang til sommer selv jeg,med å fullføre stereo i bilen min.Er grei lyd med det oppsettet jeg kjører nå,men vil ha mer..Sett opp en mdf plate som du skrur fast i basskassa.lag hull til høytalere,og vips så har du litt mer stabil lyd,er du litt dreven,så kan du lage noen braketter som du legger under høytalerne,sånn at du for vippet de litt opp,sånn at de peker framover,er da du for MAX ut av ett frontsett..Du merker det kanskje ikke,men har du ører for lyd,så merker du det garantert..Jo mer solid materiale du bruker,jo bedre blir resultatet,og planlegge er prima iblant,selv med et billig oppsett så kan man få jævlig bra lyd hvis grunnjobben er gjort bra..Ja,er en mørk Blå Skoda Octavia stv,du hører en svvviihhh svvviiihhhh.Godt med litt motor vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår