Gå til innhold

1000,- i bot pr øket hestekreft?...

Ranger emnet


BENT87

Anbefalte innlegg

Har ikke noe å si om bilen er 12 år. Regelen er at bilen skal være på norske skilter over 10 år. Så om det er en 1980 mod som er import i 97 eller en 1997 mod har ikke noe å si.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev svar til deg i går, men den tråden er nå slettet. Du var jo så lur å lage to tråder om samme emne..

 

Jeg kan ikke skjønne hvor du har det med '90 å gjøre. Og tommelfingerregel på 1000 kroner pr. hest, vel.. Hvis du trimmer lite, betaler du mindre pr. kW. For å sitere Twinflower:

 

Som dere ser, så øker avgiften ettersom vekt, effekt og slagvolum økes. Det er dermed ingenting som heter at det koster 1000 kroner pr hest, slik som jeg har sett blitt påstått ørten ganger her.

 

Og linken til hans tråd finner du her. Anbefaler alle å lese den før de uttaler seg mer om dette temaet..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for at forhandlere og privatpersoner ikke skal "lure" avgiftsystemet med "svake" motorer som kan trimmes opp enkelt.. etter de er reg...

 

Og staten er jo som kjent ute etter mest mulig penger....

 

Du har helt rett, bare se på 200E i Mercedes W124. Du kunne frigi omtrent 20hester ved å bytte en slange på innsuget. Det sier seg selv at da må de ha noen form for regulering da den slangen nettop var satt der for å få den billigere inn i avgiftslandet Norge=P

 

Videre skjønner du sikkert nå hvorfor folk importerer delebil men bygger på eldre biler som har vært registert lenge i Norge slik at de enten får mye bruksfradrag eller slipper helt unna.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår