Gå til innhold

Kjøp av førstebil

Ranger emnet


J0ker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da er det på tide å kjøpe min første bil. Og etter mange mil bak rattet på en Hiace 2.4td med bakhjulstrekk, faller RWD i smak. Og jeg tenkte da å finne en greit driftssikker bil med bahjulstrekk. Jeg har tittet på veldig mange biler, men er veldig usikker. Så om dere hadde noen anbefalinger så hadde det vært knall:blunk:

 

Har tittet på en del japansk, fan av japser! Jeg trenger i hovedsak en bil som skal kjøres MANGE mil, kunne ligge breit om vinteren og ha nok krefter til å ha det litt gøy:driving Tenkte å bruke ca 30-40k på bil, så blir det stæsj ved siden av.

 

Har sett på Mitsubishi Lancer 1.6 sendan. Er det en grei bil? Men etter å ha lest mye, så er jeg blitt usikker på om de faktisk fnnes med RWD, vurdere evt 4x4?

 

Takk for at dere tok dere tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg havde en mazda 929 fra 88, en veldig grei bil, og veldig glad i å ligge bredt!

 

den gik som en kule, til den blev stjålet! fandt den oppe på den lokale skole, med forstillingen vredet i stykker, tror at nogen har hat det moro!

 

fik desværre også stjålet mesteparten af værktøjet mit! men det er der ikke noe å gjøre med!

 

929 fåes med 2.2 og 2.2i

 

er set med mine øyne nok et ganske greit kjøp, med tanke på at det skal være en førstegangsbil

er ikke så svær å få tak i deler til, og let å mekke på!

Better to drive an old, slow and dull v8.

Than a brand new ricer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket meg BMW, men har en del bekjente å de har dessverre dårlg erfaring dem. Kanskje det bare gjelder spessielt 318 og 320, ike vet jeg. Det er utrolig kule biler, synd at bilene har fått det stempelet de har fått..

 

Pappa Wolf: Altid kjedelig når det skjer noe med ens eget. Hvertfall når jeg vet at det er flere enn meg som ser på bil og andre kjøretøyer på som en livsstil og ikke bare en hobby!

 

Men Lancer RWD kontra AWD. Noe positiv og negativt ved det? (Om RWD er å oppdrive da selvfølgelig)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som du sier AndreasK! Men er det andre biler ifra europa som kan anbefales da? Det er jo veldig mye bra tysk ute å ruller også. Drev å tittet på ascona b og kadett c, men jeg er redd jeg kommer til å kjøpe noe som trenger sårt mye arbeid. Ikke at jeg er redd for å skru, for har basic kunnskaper. Men det blir å ta vann over hodet:P

 

Erik Braseth: Noen modeller du vil anbefale meg å kikke på?

 

Flott at dere gir meg innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår