Gå til innhold

Ungdommer skal ikke få lov til å kjøre om natten!

Ranger emnet


eXNCCC

Anbefalte innlegg

Om man putter en frosk op i et glas med kokende vand, springer den op af glasset med det samme!

Men, putter man frosken, op i et glass kaldt vand, og varmer det langsom op, bliver frosken sittende, og lader sig koke til døde!

 

Det er vel for pokker dere, som har valgt ind regeringen! hvis ikke dere er fornøjde med politikken, så lag deres eget politiske parti, og læg press på regeringen!

 

men det er bare en tanke!

Better to drive an old, slow and dull v8.

Than a brand new ricer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette høres jo helt sykt ut. Hvis jeg ikke skal få lov til å kjøre på natta så må jeg si opp jobben. For jeg er 20 år og jobben min går ut på å kjøre bil store deler av kvelden/natta, fra kl 20.15 til 06.15. Hadde vel blitt vanskelig å gjøre jobben min hvis jeg skulle syklet.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man putter en frosk op i et glas med kokende vand, springer den op af glasset med det samme!

Men, putter man frosken, op i et glass kaldt vand, og varmer det langsom op, bliver frosken sittende, og lader sig koke til døde!

 

Det er vel for pokker dere, som har valgt ind regeringen! hvis ikke dere er fornøjde med politikken, så lag deres eget politiske parti, og læg press på regeringen!

 

men det er bare en tanke!

 

Jeg valgte ikke inn rød grønn regjering. Det var det folk som stempte AP, Senterpartiet eller SV som gjorde. endel som stemte viste ikke at DISSE VAR I UNION (noe som burdte være forbudt etter min mening).

 

Kunne gjerne startet eller blitt med i et politisk parti men det er veldig få partier med yngre ledere som veit hva fan dem ska gjøre i dette landet.

 

Neidu etter at regjeringa er ferdig og ska igjennvelges kommer antakelig RødGrønn(hore) allianse til å vinne igjen grunnet all pr støtten og det faktum at en mye større % av ignoranter som bare stemmer er voskne som bare får politikk servert igjennom media som igjen er dominert av Idioter.

 

Idotene stemmer frem idiot regjeringa. Jeg stemmer iaffal på litt mer riktige partier som har et par greie synspunkter men det hjelper lite når et mye større antall idioter stemmer feil parti :(

 

og selv hjelper alt sammen veldig lite til siden ET parti aldri vil få flertall som den rødgrønne hore alliansen så dem må få dem andre partiene med seg.

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føler jeg er veldig diskriminerende overfor de som er anvhengig av å bruke bilen på natten.

 

Men en ting jeg lurer på.. Når man får lappen, vil noen gjerne kjøre fort og tøffe seg, dette gjelder vel like mye uansett om man er 18år eller 25år når man får den?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt vil bare føre til demostrasjon fra alle ungdommer, jeg selv vet godt at det er lett å trykke på gassen, men har man litt vett i skallen så trykker man ikke gassen i bånn fordi man har med venner i bilen å skal tøffe seg hvis det er glatt.. er enig med det mange sier at det burde hvert mer opplæring å det burde hvert baner som man kunne kjørt på, tviler sterkt på at det hjelper å sette en regel om at man ikke kan kjøre om natten eller ha med seg folk i bilen.. dette er totalt bullshit!! er det virkelig mulig å komme opp med noe sånt..

 

FORBANNA IDIOTER!!!

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte ikke inn rød grønn regjering. Det var det folk som stempte AP, Senterpartiet eller SV som gjorde. endel som stemte viste ikke at DISSE VAR I UNION (noe som burdte være forbudt etter min mening).

 

Sier bare en ting. Frp

 

Jeg tror personlig ikke hvem som styrer Norge har så mye å gjøre med hva Statens Havarikommisjon bestemmer seg for å foreslå. Dessuten kan de foreslå akkurat så mye de bare vil, det er tross alt ikke statsministeren vår som sier det heller. Tenk litt før dere skriver (og skriker) :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror personlig ikke hvem som styrer Norge har så mye å gjøre med hva Statens Havarikommisjon bestemmer seg for å foreslå. Dessuten kan de foreslå akkurat så mye de bare vil, det er tross alt ikke statsministeren vår som sier det heller. Tenk litt før dere skriver (og skriker) :)

 

 

Eirik

 

wai to drag things out of context nuub.

failar0.jpg

 

offtopic.png

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på hvor mange ulykker det er med ferske sjåfører, og antall sjåfører som har nettopp fått lappen,

er det ikke SÅ mange ulykker kontra ferske sjåfører.

Det høres ut som i den artikkelen at alle ferske sjåfører kræsjer og forårsaker ulykker, noe som ikke er tilfelle.

Eldre folk, over 70-80 år som har reaksjonstider lik personer med 2 i promille budre det heller ha fokusert mer på.

Jeg synes det er mye hysteri rundt dette, og sakene blåses alt for mye opp.

I enkelte stater i USA har de restriksjoner på førerkort, ikke kjøring etter da og da, og med begrensa antall passasjerer, men der får de førerkortet fra 16år!

Da hadde det vært greit med restriksjoner, hvis man hadde fått lappen her i landet fra 16 år også.

Da har jeg ikke sett noe problem med noe sånt. Men norge er så konservativt at det ville aldri blitt gjennomført.

Det er like før ungdom må pakkes inn i votter, hjelm, skumgummi og surra med puter for at de ikke skal skjære seg på knivene i kjøkkenet når de skal lage seg brødskiver.

Hysteri sier jeg bare. Sånt skjer, "Natural selection", den sterkeste overlever.

Det blir bare feil, ulykker skjer, det er bare synd at ungdom er noen av ofra i de ulykkene. Det er synd at noen som helst dør i trafikken.

 

Mine tanker går ut til de som har mista noen i trafikken.

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wai to drag things out of context nuub.

 

Var vel ikke akkurat jeg som begynte med politikk-preik her..

 

N

I enkelte stater i USA har de restriksjoner på førerkort, ikke kjøring etter da og da, og med begrensa antall passasjerer, men der får de førerkortet fra 16år!

Da hadde det vært greit med restriksjoner, hvis man hadde fått lappen her i landet fra 16 år også.

 

Jo, Maine og Ohio har for eksempel også restriksjoner på at man ikke kan kjøre om natten. Men ja, de får lappen fra de er 16 og det gjør dette forslaget tåpelig. Virker som om de her både vil at vi skal ta lappen når vi er 18 og skal ha restriksjoner på lappen. Enten eller.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Canada bruker vel no lignende. Reduserte ulykker med 50% i denne gruppen så mulig mange føler seg snytt, men statistisk så fungerer dette bedre en det fleste andre forslag de har kommet med.

 

Og.. å blande veistandard inn i denne diskusjonen er bare tull. Har ikke noe med ulykkene å gjøre

 

Mvh

 

 

det er vel ikke noe å nekte på at ulykkene går ned hvis du nekter folk å kjøre? Noe annet hadde vært ganske merkelig.

 

-Når folk ikke få muligheten til å kjøre - får de jo heller ikke mulighet til å krasje!?

 

Syns dette er et veldig dårlig forslag fra regjeringens side, og virker veldig lite gjennomtenkt. Vitner egentlig om hvor lite forståelse for trafikkulykker og ungdom de har. Må da vel heller går ann å sette opp billige/gratis banekjøring der det er fokus på unnamanøvring osv?

 

Og hvorfor skal alltid ungdommen stoppes. veit at det er vi som skaper de farligste situasjonene, og kjører fortest osv. Men sntagelig så er eldre en like stor fare. De kjører så sakte, så de får i seg selv ikke gjort store skader, men mange av de ødelegger trafikkbildet totalt, og skaper mange farlige situasjoner. Må settes noen slags restriksjoner for de også. f.eks. oppkjøring hvert 2. år etter fylte 70 eller noe. I tillegg burde mulighetene for bruk av taxi og buss bli bedre slik at de heller bruker buss og taxi istedetfor å reise ut i trafikken. Dette gjelder forøvrig ungdom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dette bare et forslag fremmet av Statens Havarikommisjon for Transport, så å dra regjeringen inn blir feil.

 

Hvis de legger opp til at folk kan ta lappen, med begrensninger på tidspunkt og antall passasjerer, fra de er 16 år, syns jeg forslaget faktisk er ganske bra! Det som ikke hjelper er hvis de skal heve grensa fra 18 år.

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår