Gå til innhold

Crate Engine fra USA?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Etter endel fram og tilbake-er jeg kommet fram til at dette er veien og gå. Har nå funnet 2 potensielle:

YearOne Online Shopping

eller

BluePrint Engines GM 383 CID Vortec Base Stroker Crate Engines: MLL-BP3830CT1 - summitracing.com

Motoren skal sitte i en 86 Camaro Z28 med TH700 og standard baksksling(utv 2,73?)

Hvilken tror dere er mest "bang for the buck"

Year one linken funket ikke,men klikk på crate engines-også er det den som heter:CT350PC1

Disse to har ca samme pris og ytelse,men stroker`n har vel litt mere torq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et NYTTIG TIPS: Gå inn på Chevy Crate Engines, Chevy Performance Engines, GM Performance Engines, 350,502 Big Block, Muscle Car Engines og sjekk ut motorene deres. Bare klikk på corvette engines, eller camaro... samme det. de er like alle sammen.

 

Denne er en veldig god og anbefalt motor:

383 CHEVY 450 HORSEPOWER CHEVY STREET ENGINE

 

Denne her er enda litt bedre for den har roller-cam, litt mer hester og dreiemoment, mindre innkjøringstid osv:

383 CHEVY 460 HORSEPOWER

 

BEGGE ER STROKERE, OG KOMMER FRA VERDENS STØRSTE CUSTOM-MOTOR PRODUSENT. DETTE ER FOLK MED JÆVLI PEILING. HAR NOEN VENNER SOM HAR BESTILT DER SELV, OG JEG BESTILLER TIL VÅREN.

 

FORDELEN MED DERES MOTORER ER AT:

 

- DE KOMMER HELT 100% KOMPLETTE. MED FORGASSER, DYNAMO, SERVO OG ALT FERDIG MONTERT. KUN Å SETTE MOTOREN OPPI OG KOBLE TIL BATTERIET OG SÅ STARTE.

 

- DE FINTUNER MOTOREN HELT 100% MED KLOKKEUTSTYR OG VAKUMMÅLER OG ALT SOM MÅ TIL FOR AT DEN SKAL SVIVE FINEST MULIG OG BRUKE MINST MULIG BENSIN.

 

- DE STARTER MOTOTREN OG LAR DEN KJØRE I CA 40 MIN, MENS DE GÅR RUNDT HELE MOTOREN MED SLANGER INNTILL ØRET OG HØRER ETTER ULYDER OG SJEKKER AT ALT ER HELT PERFEKT.

 

- BILLIGE OG RÅSTERKE

 

- DE HAR FORHANDLERE I NORGE, OG HELE RESTEN AV VERDEN SLIK AT DE ORDNER ALT MED FRAKT OG MOMS OG SÅNN.

 

GOD KVALITET!!!!!!!!!!

 

DETTE VET JEG. HAR UNDERSØKT VELDIG MYE. EN KOMPIS AV MEG KJØRTE 2500 MILES PÅ EN SOMMER FOR DET VAR SÅ GØY AT HAN KLARTE IKKE Å LA DEN STÅ. DEN SVIVER HELT PERFEKT NÅ AKKURAT SOM NÅR HAN FIKK DEN, BARE AT DEN ER BITTELITT SPREKERE ENN DA HAN KJØPTE DEN FOR NÅ ER DEN JO GODT INNKJØRT. MEN DEN GÅR NOE HELT JÆVLI... VI KNUSTE BÅDE GIRKASSEN, MELLOMAKSELEN OG DIFFEN NÅ VI TRØDDE BÅNN GASS, MEN DETTE SKULLE BYTTES UANSETT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:???:

 

Å HVOR MYE FÅR DU BETALT FOR Å REKLAMERE SÅ FOR DE DER PINGLEMOTORENE ... Å SÅ FLOTT, FANT CAPSKNAPPEN JEG Å....:rockets

 

Neida du...Du får lite for pengene om en handler det Orginalgreiene...

Se bare hva den motoer du nireklamerer inneholder...

Blir kvalm og fryser på ryggen når jeg leser spes... å så liten da gitt!

 

Nei... du får snike litt rundt på riktige sider...

 

Her er en til samme prisen, men en god del mere Cid.

 

Scott Shafiroff Ultrastreet High Performance Crate Engines

 

Forgasseren her kunne man ha spart seg for...ikke no til over for Edlebrokk gassere...:rockets

 

434_engine_realstreet.jpg

 

 

 

 

Less Carb & Ignition

 

 

Our New "Real Street" Smallblock 434 Has The Power To Grab Your Attention And A Price Tag That Won't Break The Bank! This Package Is Designed For The Street Enthusiast Who Values Cruisability And Smoothness Over Brute Power.

 

 

 

Dart Little "M" Block w/Splayed 4 Bolt Main Caps • Dart Iron Eagle Platinum Heads w/215cc Runners • Eagle 4340 4.000" Stroke Steel Crank • Manley 4340 6.000" Sportsmaster Rods w/ARP 2000 Bolts • Mahle Custom Coated 9.5-1 Forged Aluminum Pistons • Comp Cams Custom Hydraulic Camshaft • Speed Pro Hydraulic Lifters • True Roller Timing Set w/Torrington Bearing • Comp Cams 1.5 Pro Magnum Roller Rockers • Edelbrock "RPM Air Gap" Aluminum Intake • Milodon Street/Strip Oil Pan • Hi-Performance Harmonic Balancer • Internally Balanced • Professionally Blueprinted and Assembled • Dyno Tested & Tuned • Your Engines Actual Dyno Sheet Provided

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shafiroff Chevrolet Drag Racing Engines and Ultrastreet High Performance Crate Engines

 

Eller hvorfor ikke en skikkelig motor?

 

Shafiroff Chevrolet Drag Racing Engines and Ultrastreet High Performance Crate Engines

 

434_685_engine.jpg

 

 

Our 434 Sportsman Engine May Be A Small Block, But At 434 Cubic Inches And 685 Horsepower There Is Nothing "Small" About It! If You're Looking For Big Block Power In An Affordable Small Block Package, This Is The Motor For You!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,tror noen har misforstått hva jeg er ute etter her. Skal he en sprek gatemotor i en bil jeg kansje kjører 2-300 mil med i året. Og som nå og da skal kunne tegne litt på asfalten-noe den trimmede 305`n jeg har nå klarer. Og det er en stooor forskjell på å bruke 25000 på en motor og på å bruke bortimot 100000. Skal ikke ha streetlegal/dragbil,bare gatebil med litt futt-og med futt holder 400 ponnier at meg. Dessuten tror jeg ikke ikke en trenger værstingdeler i en motor som varver 6000 en gang i blant,noe annet hvis det skal brukes på race. Så tilbake til spørsmålet: 350`n eller 383 stroker`n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,tror noen har misforstått hva jeg er ute etter her. Skal he en sprek gatemotor i en bil jeg kansje kjører 2-300 mil med i året. Og som nå og da skal kunne tegne litt på asfalten-noe den trimmede 305`n jeg har nå klarer. Og det er en stooor forskjell på å bruke 25000 på en motor og på å bruke bortimot 100000. Skal ikke ha streetlegal/dragbil,bare gatebil med litt futt-og med futt holder 400 ponnier at meg. Dessuten tror jeg ikke ikke en trenger værstingdeler i en motor som varver 6000 en gang i blant,noe annet hvis det skal brukes på race. Så tilbake til spørsmålet: 350`n eller 383 stroker`n?

 

Hvis du skal tegne på asfalten, trenger du krefter ikke hester, derfor så er det en 383 med rette innmaten du trenger.:win

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke høre så mye på Bead-Lock, han er miljøskada.

 

Spør heller hvor stor motor han har i Camaroen sin, hehe.

 

 

En stroker motor vil vel være å foretrekke nesten uansett, hvertfall til den bruken du nevner, maks med torque i en liten forpakning, å den vil jo være bolt on i din bil.

Har bare handla fra Summit jeg, men det funker strøkent.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok den summit stroker`n. Har du brukt Magnum til frakt,eller noen som har erfaring med de? Virker hvertfall seriøst.

 

 

Har brukt Magnum ja, eller Jet carrier som det åsså heter. De er kjempeseriøse. Å med slike tunge ting, er det jo selvsagt å ta båtfrakt, elers blir det Muchos Dolares.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår