Gå til innhold

Kjøring med tåkelys.

Ranger emnet


levii

Anbefalte innlegg

skjønner ikke helt hva folk klager på.. det eneste som har plaga meg er FULLT LYS, altså fjærnlys. Tåkelys og grøftelys har ikke plaga meg i det hele tatt... Men på min Mercedes har jeg spredere i de originale lyktehusa... og bruker de aldri når jeg kjører i trafikken.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du syns tydligvis at det ser bra ut på avataren din da ;) he he

Hehe, nå hat jeg vel ikke sagt noe om tåke+park, dessuten står bilen parkert.

 

men har egentlig ikke noe i mot tåke+park i dagslys, mange biler kler det.

 

Har i dag kjøpt helt nye tåkelys til V70'en, ikke fordi jeg kommer til å bruke de noe særlig, men fordi det er jo greit at dem virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vore i politiet hadde jeg brukt all frida mi på å bøtelegge idioter som ikke kan bruke lys riktig!

 

men siden jeg ikke er purk, har jeg et stort hat ovenfor personer som har fått lappen i posten.. jævla idioter

 

gidder ikke å skrive mer: LOOSER!imstupid

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Biltilsynet her om dagen for å vise at jeg hadde tatt av Stripa mi i frontruta som politiet ikke likte. Samtidig spurte jeg åssen det var med tåkelys og parlys. Det er LOV uansett fart SÅ lenge det er OPPLYST VEI. dvs. Alle veier det er Gatelys som lyser på veien ;) da er det lov med park+tåkelys/spredere. For det går som kjøre lys

 

Btw var på biltilysnet i skien. (som går for å være noen av de værste i norge. er negative til alt nesten)

- 98 model Audi A6 1.8T

- 97 model Hyundai Sonata GLS 16V (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

lovene rundt spredere+park er mongo.

 

vi ringte for litt siden, og svaret:

 

grøft+park om dagen (dvs. når eg ser en person uten refleks på 300 meters avstand) = ok

 

en kan også kjøre med grøft+park på opplyst vei. MEN dette er en vurdering en selv må ta. om politiet vurderer noe annet, kan de gi bot om de vil..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår