Gå til innhold

Fjernstart til Webasto

Ranger emnet


SnowKing

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har Webasto på A4'n min ('04 1,9)

Den er orginalmontert fra fabrikk, og er integrert i FIS

 

Men skulle gjerne hatt tak i fjernstart til denne.

Er det noen som vet noe om dette?

 

Audi-Tromsø hadde aldri hørt om det. Og klarte ikke(/ville ikke!!)

Audi-Lillehammer kunne skaffe selve fjernkontrollen, men visste ikke om kun er det jeg trenger, eller jeg må ha mottaker også, eller om det er lagt opp fra før.

 

Håper noen vet!

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har Webasto på A4'n min ('04 1,9)

Den er orginalmontert fra fabrikk, og er integrert i FIS

 

Men skulle gjerne hatt tak i fjernstart til denne.

Er det noen som vet noe om dette?

 

Audi-Tromsø hadde aldri hørt om det. Og klarte ikke(/ville ikke!!)

Audi-Lillehammer kunne skaffe selve fjernkontrollen, men visste ikke om kun er det jeg trenger, eller jeg må ha mottaker også, eller om det er lagt opp fra før.

 

Håper noen vet!

 

Hei!

Dama mi har en 2003 Audi A4 1,9TDI med orginal parkeringsvarmer. Kaller det bevisst ikke webasto, for det er ikke det som sitter i disse bilene orginalt.

Denne har jeg slitt litt med, men nå fungerer den etter en vinter uten å være brukt.

Har en ekstra (ny) fjernkontroll til denne om du er interessert.

 

Hilsen Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jo, det er Webasto som produserer disse, under Audinavnet, ettersom jeg har skjønt etter en rask google-runde.

Men det spiller uansett liten rolle.

Men er det ferdig lagt opp for mottak av signal fra fjernkontroll? Og vil ikke denne fjernkontrollen kreve en form for koding? Det er ikke akkurat noe problem her på Svalbard, men vil ikke den fjernkontrollen da kunne starte hvilken som helst parkringsvarmer i en Audi? Det kan umulig være sundt :)

Hadde vært artig å prøvd...

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jo, det er Webasto som produserer disse, under Audinavnet, ettersom jeg har skjønt etter en rask google-runde.

Men det spiller uansett liten rolle.

Men er det ferdig lagt opp for mottak av signal fra fjernkontroll? Og vil ikke denne fjernkontrollen kreve en form for koding? Det er ikke akkurat noe problem her på Svalbard, men vil ikke den fjernkontrollen da kunne starte hvilken som helst parkringsvarmer i en Audi? Det kan umulig være sundt :)

Hadde vært artig å prøvd...

 

 

Morn igjen!

Jeg har forsket litt mer enn en google runde på dette og fikk dette svaret av en som jobber i Eberspächer Norge:

"Dette er ikke en Eberspächer varmer, men en varmer produsert av Ardic i Sverige. Nå har det seg slik at Ardic er kjøpt av Eberspächer."

Men uansett så tror jeg ikke bilen din er klar for fjernkontroll, men vet ikke sikkert... Fjernkontrollen skal kodes til hver enkelt bil. Har som sagt en ny liggende om du vurderer å ettermontere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sikkert lest feil. Men igjen, det spiller vel ingen rolle :)

Hvis fjernkontrollen må programmeres, så må jeg bare ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan man gjør det.

Er dette noe man gjør selv, eller må den på verksted for det?

Har kun Toyota og Suzuki verksted på Svalbard. Og de vet knapt opp/ned på sine egne modeller :)

Er vel ikke riktig så ille, men Audi hadde de lite peiling på, i hvertfall.

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da har jeg sikkert lest feil. Men igjen, det spiller vel ingen rolle :)

Hvis fjernkontrollen må programmeres, så må jeg bare ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan man gjør det.

Er dette noe man gjør selv, eller må den på verksted for det?

Har kun Toyota og Suzuki verksted på Svalbard. Og de vet knapt opp/ned på sine egne modeller :)

Er vel ikke riktig så ille, men Audi hadde de lite peiling på, i hvertfall.

 

Prøvde å kode selv via VAGCOM uten særlig hell, så jeg tror du må på Møller / orginalforhandler med denne jobben. Men jeg har også hørt at de kan kodes ved å ta av batteriet et par minutter, sette det på igjen også fort trykke på "off"-knappen på fjernkontrollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår