Gå til innhold

Blower til sbc

Ranger emnet


GoDevil

Anbefalte innlegg

Hei,noen som har prøvd denne?

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku

 

Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra)

Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700.

Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers?

Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving

 

BTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre stempler (mindre kompresjon/smidd), "boostfriendly" kam, topper som fløder bedre, sterkere bunndel (råder, smidd veiv) KAN være noe av det som trengs på en blower motor, alt etter som.

 

Påkoste så mye tid og spenn på en 305? naah jeg ville ikke ha gjort det, finnes MASSE rått å få kjøpt ferdig om dagen. :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre stempler (mindre kompresjon/smidd), "boostfriendly" kam, topper som fløder bedre, sterkere bunndel (råder, smidd veiv) KAN være noe av det som trengs på en blower motor, alt etter som.

 

Påkoste så mye tid og spenn på en 305? naah jeg ville ikke ha gjort det, finnes MASSE rått å få kjøpt ferdig om dagen. :)

 

er det noe must med smidde stempler når en kjører presse?

en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse.

og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe must med smidde stempler når en kjører presse?

en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse.

og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D

 

Les: KAN, alt etter som hvor heftig det skal bygges selvsagt.

La oss si det er 10,5 comp i motoren, dette er vel mye hvis du skal kjøre med blower, hvorfor da ikke hive i smiddstempler med det samme du skal bytte?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe must med smidde stempler når en kjører presse?

en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse.

og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D

 

Hovedgrunnen er vel at de støpte stemplene kan risikere å bli skadet ved detonasjon. De smidde er mer motstandsdyktige mot dette. Det går selvsagt an å bruke støpte stempler, men du må kjøre med lavere ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,noen som har prøvd denne?

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku

 

Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra)

Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700.

Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers?

Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving

 

BTE

Hei

Jeg har en tisvarende kompressor (B&M), på en Ford 302.

Den fugerer bra, ca 5 psi ladetrykk, kan høyes med mindre

reimhjul, avhengig av kompresjonsforhold og andre triks som

metanol/vann innsprøytning, racefuel, og tenningstidspunkt.

Du sier at 305'n din går bra, da har du kanskje for høyt kompresjonsforhold.

Med støpjernstopper bør du nok holde motor noe under 9:1 i komr.-forh. med

vanlig bensin, og 5-7? psi.

Dragracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les: KAN, alt etter som hvor heftig det skal bygges selvsagt.

La oss si det er 10,5 comp i motoren, dette er vel mye hvis du skal kjøre med blower, hvorfor da ikke hive i smiddstempler med det samme du skal bytte?

 

ok, beklager oversåg at det sto KAN uthevet med store bokstaver der hehe.. sier ikka at støpejernstempler er det lureste,

men det funker om en kjører med riktig kompresjon og trykk på blowern.

men om han karen her skal koste på litt kr i 305en, ville eg gått for smidd innmat absolutt!

men om det er en "budget racer" funker det sikkert ok med vanlige stempler og selvfølgelig rett komp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, beklager oversåg at det sto KAN uthevet med store bokstaver der hehe.. sier ikka at støpejernstempler er det lureste,

men det funker om en kjører med riktig kompresjon og trykk på blowern.

men om han karen her skal koste på litt kr i 305en, ville eg gått for smidd innmat absolutt!

men om det er en "budget racer" funker det sikkert ok med vanlige stempler og selvfølgelig rett komp

 

Støpejernstempler? :w00t støpt aluminium ihvertfall.

Uansett, min personlige mening er at en smidd innmat, samt en blower koster penger, hvorfor da ikke kjøpe en ferdig motor? jeg tviler på at å trimme opp en 305 med kompressor er mest bang for the buck! :)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,noen som har prøvd denne?

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku

 

Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra)

Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700.

Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers?

Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving

 

BTE

 

du spørr om den vil funke på en trimmet 305.

hvilke stempler står i den nå? hva er kompresjonsforholdet?

om du har noen lunde rett kompresjon, og noen lunde ok innmat, så er det bare å peise på med kompressor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse leverer jo ikke så voldsomt mye boost så selv en relativt orginal motor kan nok overleve, ihvertfall en stund. Dys den godt opp på sekundærene og snill tenningskurve hjelper på.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 305 LG4 med orginale stempler,men World Products S/R topper-annen kam og innsug ++ Skal vistnok yte rundt 300 hk slik den er nå,og det tror jeg nok og i forhold til slik den fungerer.Har kjørt "spreke" 350cid biler som har gått dårligere,så synes det er bra futt i den. Men,mye vil ha mer-så lurer på å bygge en 383 stroker istedet. Hva tror dere om å kjøpe ei ny 4 boltet 350 blokk også komplett balansert strokerkitt fra fks Sarpsborg?

Vil dette gjøre vei i vellinga? Ønsker minst 400 pluss hester.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er en 305 LG4 med orginale stempler,men World Products S/R topper-annen kam og innsug ++ Skal vistnok yte rundt 300 hk slik den er nå,og det tror jeg nok og i forhold til slik den fungerer.Har kjørt "spreke" 350cid biler som har gått dårligere,så synes det er bra futt i den. Men,mye vil ha mer-så lurer på å bygge en 383 stroker istedet. Hva tror dere om å kjøpe ei ny 4 boltet 350 blokk også komplett balansert strokerkitt fra fks Sarpsborg?

Vil dette gjøre vei i vellinga? Ønsker minst 400 pluss hester.

Hva tror dere?

 

Hvis du ikke på død og liv må bygge selv kan du jo kjøpe ferdig fra statene til halve prisen.

eBay - Autos, Used Cars, Motorcycles, Boats, Trucks, Parts, Accessories, RVs and Other Vehicles - buy and sell on eBay Motors

Her er det GO motorer i bøtter og spann.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår