Gå til innhold

Er det normalt å miste turbotrykk når bilen kommer over 5.000 omdreininger

Ranger emnet


nstyling

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er dumpen, men kan jo prøve å sette tilbake den orginale resirkuleringsventil er denne best eller er det noen oppgradings ventil man kan bruk. Trykket begynt å falle etter at jeg satt på en større intercooler. Har det noe å si? Kan det hende at K03 snurra ikke klarer å presse lufta for nok igjenom intercooler ved høye turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke pådratt deg en lekkasje i en overgang eller har en lekk IC da..? Bytter man en komponent og får et problem,så kan det lønne seg å se over det man har gjort... En "større IC" holder hvor mye mer luft? 2 liter? K03'en flytter vel rundt 30 l/s som minimum på 1.1 bar...og oppe i det området hvor du er ligger den nok rundt 125 l/s,minst... Så det tar ikke evigheter å fylle den akkurat...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpen dumpventil er akurat det du burde ha på moderne motorer som bruker LMM til å måle luftmengde.

 

De skjønner jo selv at du pøser ut noen hundre liter luft i friluft og kompanserer for dette når de regner ut bensin/tenningskurver.

 

Skjønner de det selv?? KØDDA hehe skjønner jo at de ikke gjør det. Men var litt rart iom at jeg ble anbefalt denne ventilen på Norsk Bildelsenter! Hva kan jeg bruke isteden? Holder den orginale resekventilen eller finnes det noe annet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister trykket fra 1,2 til 0,9 når jeg passerer 4000 men den holder seg på 0,9, og det er snurra mi som er litt liten, så en oppgradert turbo er vel tingen her ja.. så vidt jeg veit da... rett på meg hvis jeg tar feil...

 

Ps. jeg har også byttet til en større resirk ventil fra forge, veldig fornøyd.

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår