Gå til innhold

Automat kasse Trøbbel. Tiptronic

Ranger emnet


Harrybo

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært innom med bilen på den lokale volkswagen sjappa og hørt litt rundt dette med girproblemet mitt. De mente at det kunne være at olja hadde brent seg eller litt lite olje på kassa.

 

men Det er bare i revers den kødder.

 

De snakket om at det kunne være noe inni kassa som starter og bli slitt. Noen som veit hva de mener med det??

 

Det er ingen ulyder fra kassa. Så synes det er litt merkelig.

 

Bilen har runda 170000 km nå.

 

Fungerer fint å rygge sakte men ved belastning starter det å kødde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Faen :(

 

Tror du ikke at at den nye kassa mi er defekt. Var å hentet bilen på mandag og måtte ned igjen på onsdag. Bilen driver å jager på 5 giret mellom 1800 og 2000 omdreininger. Var tilbake men de kunne ikke finne noen feilkoder på kassa. Reiste til ATS på Fettsund. Der kunne de ihvertfall gi meg et svar. Enten er det convertern som er gåen eller så er det veivhusventilasjonen. Eller muligens så kunne det være luftmendemålerern som er defekt å sender feil info til kassa. Men synes dette er merkelig da det ikke var noe slikt problem med den gamle kassa som reversen hadde røket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så en kjempe fin passat ved lokale sjappa der jeg bor. highline, skinn, sota ruter og full pakke. pris 138.000kr

eneste jeg er skepisk til er at bilen har gått 240.000 og har tipronic. ser blant annet her i tråden at det er mye tull med de automatkassene. er det som har gode erfaringer med disse kassene?

jeg veit at bil er bil og alt kan skje, men er det svakhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har tiptronic, og har gått 260.000 snart, og den fungerer fint den. Har skiftet olje på den en gang, eneste så jeg merker, er at den kan gire litt rykkete når den er kald, spesielt, vis jeg ikke belaster motoren. Ved varm motor er den 99%, dvs at bilen er jo gått 260.000, snart, så litt merker jeg jo. Reversen fungere helt ok.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste med en km. stand på nesten 250 000,som har tiptronic har vel opplevd et helvete med de kassene.Min er gått 160000,å den har allerede fått ny kasse. tip kasse er en svakhet på passat. Men du bør høre om den kan være byttet,jeg fant ikke ut at min var byttet før jeg hadde kjøpt den.

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig, jeg har akkurat samme problem med min kasse (1,9 TDI 130hk) nesten ingen kraft i revers i motbakke (kan nesten ikke kalles motbakke en gang) var på gromstad og sjekka det. Det var sprekk i hydraulikken som styrer clutchen i revers, slik at den ikke klarer å trykke den helt inn.. den bare slurer. de er jo kjent for å være ganske svake de kassene der, så hvis man skal chippe motoren så husk å chippe girkassa også.. er jo tross alt over 300 nm på 1,9 tdi. Men jeg vet ikke hvilken motor du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke byttet. Den har blitt skiftet olje på jevnlig, så tror at vis du passer på den, og ikke herjer med den, så holder den mange kilometer. Prøvde et program, som ga 160hk, og 410nm i min i en mnd tid, men fjernet det pga. kassen. Kassen ble og omprogramert, men ble rådet til og fjerne alt, men dem sa at vis jeg tok det rolig, og kjørte med måte, skulle det holde bra. Tok ikke sjangsen.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår