Gå til innhold

AWD-drifting/liggje breitt med AWD

Ranger emnet


Papi.

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke 4wd i hafseng-escorten da:)?

Ser no ut som han greier seg bra

 

 

 

Det der er jo ikke drifting....... Det er leking, slædde med firehjulstrekk er ikke drifting. Basta bom og om du er i tvil dette er drifitng:

 

Blir helt andre prinsipper når man har drift på alle fire hjulene, og derfor er det ikke drifting. Men all respekt til gærningene på gatebil:yodude:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må dere skjønne forskjell på drifting og slædding!.. du kan IKKE drifte med 4x4!

 

drifting er kombinasjon av flere svinger.. dette kan du iikke gjøre med en 4x4 bla pga vinkel på bil. den oppfører seg anerledes.. og vil ret og slett gå for fort!

 

Men topic heter AWD-drifting/liggje breitt med AWD

 

Hafsengen drifter ikke nei, men han ligger ganske breitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på hvilken måte hjelper det?

 

Yaw f.eks på Mitsubishi.. Men, men. Kan virke begge veier

 

According to Honda and Mitsubishi, Active Differential trasmit more torque to the outside wheel, thus quicken cornering action. I don't know how effective it eventually will become, but at this stage their Active Differential-equipped cars, Lancer GSR Evo V and Prelude ATTS, have not shown significant advantage.

Anyway, we still spend some time to study it .... basically, it implements active torque transfer by using the 2 clutches incorporated inside the differential - one of them control the right wheel and one control the left. When computer think it is necessary to transfer more torque to one of the wheels, it tightens the clutch of the opposite wheel, thus more torque will be sent to the desired wheel. Since it uses clutch instead of ABD's brake, it can precisely control the torque distribution, without locking a wheel. This guarantees a smooth operation that can be used all the time.

tech_pic_traction_ayc_2.jpg

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaw f.eks på Mitsubishi.. Men, men. Kan virke begge veier

 

Heter Active Yaw Control (AYC) for å være helt korrekt ;O)

 

Den hindrer overstyring og skaper ca. 20% "kunstig" veigrep som hjelper deg til å ta svinger i høyere hastighet

 

Active Center Differential (ACD) justerer diff sperren til å være låst under akselerasjon til "fri" når bilen registrerer at du vrenger rattet.

 

Evo'ene har 3 instillinger (asfalt/grus/snø). Hver enkelt bestemmer hvor kraftig den kobler inn/ut center diffen. På snø gjør den det mykere enn på asfalt a naturlige årsaker.

 

Systemet er merkbart på min evo. Er utrolig vanskelig å "kontrollere" brei kjøring med lav hastighet og mye ratt utslag. Ved høy hastighet og lite ratt utslag er den som en drøm å kontrollere. Men brukte noen år før jeg lærte meg dette. Samboeren er ikke særlig glad i å ligge bredt i 90 på snø men det er helt utrolig hvor stabil den er så lenge du har gasspådrag. Under slike forhold er centerdiffen låst og med 50/50 splitt så er det som å kjøre på skinner sideveis :o)

 

Med lav hastighet og høyt ratt utslag driver den å roter med AYC/ACD og jobber for å rette opp bilen din. Kan vel si at det fungerer som ESP men jobber ikke før du svinger rundt en sving hardt

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår