Gå til innhold

Citroen zx 1.9 VOLCAN


Hozori

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Citroen ZX Volcan 1.9 bensin 1991 mod. Den har sluttet å gå i 5 gir, men alle andre girene fra 1-4 plus R funker som det skal. Og når jeg kjører så kommer det en sånn rar lyd, å jo fortere jeg kjører jo mer lyder det. Er det noen i Oslo/Hamar område som mekker citroen som kan hjelpe meg? Og om det er noen som har en GIRKASSE til denne bilen. Eventuelt noen som har hat lignende problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok skal sjekke det, men nå har jeg pratet med flere og de sier at det er kansje lurt bare å bytte gir kasse. Men det er jo ikke lett å finne en girkasse til citroen volcan 1,9 bensin. Har letet over alt uten noen som helst resultater. Har du/dere noen tips hvor det kan være brukte kasser jeg kan få kjøpt=???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde byttet hele kassen eller fått tak i en brukt en og tatt deler fra. Har en girkasse liggende som passer på denne motoren, har litt skraping i tredje gir, men om du feks tar synkro kitet fra den du har og setter inn i den blir det sikkert helt supert!

 

BTW:

Det er samme girkasse i 1,6 modellen og noen andre franske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Citroen og Peugeot med TU motorer till og med 1.6 8v og 16v bruker MA girkasser, disse passer ikke på XU motorer på 1.8l-2.2l 8V og 16v, disse girkassene heter BE3/5. Det er fler varianter ute å går, men alle på 1.8l, 1.9l og 2l passer omhverandre, så det finnes ett STORT hav av kasser det ute å velge i. Av modeller så se på citroen: BX,ZX Xm, Xara og Xantia hos Peugeot: 205, 305, 309, 306, 405, 406 og 605. Ei brukt kasse som er god god stand betaler en mellom 1000,- og 4000,- for hos en hugger. Gjør heller det enn å stare en overhaling av ei brukt kasse med brukte deler..

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Citroen og Peugeot med TU motorer till og med 1.6 8v og 16v bruker MA girkasser, disse passer ikke på XU motorer på 1.8l-2.2l 8V og 16v, disse girkassene heter BE3/5. Det er fler varianter ute å går, men alle på 1.8l, 1.9l og 2l passer omhverandre, så det finnes ett STORT hav av kasser det ute å velge i. Av modeller så se på citroen: BX,ZX Xm, Xara og Xantia hos Peugeot: 205, 305, 309, 306, 405, 406 og 605. Ei brukt kasse som er god god stand betaler en mellom 1000,- og 4000,- for hos en hugger. Gjør heller det enn å stare en overhaling av ei brukt kasse med brukte deler..

 

ZX 1,6 er en XU5 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rett men det er IKKE mange med denne motoren..kunn eldre modeller..og ble borte i ca -92-93 engang, deretter over tok TU5j2 som de nye 1.6l 8v i ALLE PSA bilene. Men det kan forekomme noen overliggere. Vet at i frankrike finnes XU5 1.6l xantia f.eks. Dette er jo modeller som ikke er importert til norge offisielt.

Leder

peugeot-sport-club.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! jaja Jeg kan se langt etter en gir kasse ser det ut til. Men ikke bare at girkassen er i ustand men i dag så klarte f*** meg jeg også å kjøre i ræva på en annen bil så galssfibren spruta. hehe ufalks med denne bilen ass. Så prøvde jeg å skaffe fanger til denne via huggere men det ser ut til at det er forskjell på åssen de ser ut på innsiden så det er ikke sikkert at det passer heller. Men takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! jaja Jeg kan se langt etter en gir kasse ser det ut til. Men ikke bare at girkassen er i ustand men i dag så klarte f*** meg jeg også å kjøre i ræva på en annen bil så galssfibren spruta. hehe ufalks med denne bilen ass. Så prøvde jeg å skaffe fanger til denne via huggere men det ser ut til at det er forskjell på åssen de ser ut på innsiden så det er ikke sikkert at det passer heller. Men takk for hjelpen alle sammen.

 

Står en ZX 1996 modell på dynga ved Isi i Bærum, den er riktignok grønn men den fangeren burde passe ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår