Gå til innhold

WRX STI i ulykke på E18

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva leser du her da?

Opprinnelig skrevet av Reodor F

 

 

 

Hadde jeg forårsaket en ulykke på motorveien på grunn av høy hastighet så hadde jeg nok pyntet litt på hastigheten jeg også...

 

Jeg leser at Mondeo overhode ikke klarer å oppfatte at Reodor F forsøker å belyse saken fra flere sider ved å legge til grunn ulike forutsetninger for hva som kan være eller kanskje kunne vært noen av elementene i saken som ingen av oss kjenner særlig godt til. Jeg finner ingen konklusjoner fra Reodor F...

 

Enkelte her er jo verre en Lars Monsen (*), og jeg tenker da spesielt på det å gjøre opp bål ved å kjefte på noen pinner til de tar fyr...

"Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan.

I begge tilfeller har du rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at Mondeo overhode ikke klarer å oppfatte at Reodor F forsøker å belyse saken fra flere sider ved å legge til grunn ulike forutsetninger for hva som kan være eller kanskje kunne vært noen av elementene i saken som ingen av oss kjenner særlig godt til. Jeg finner ingen konklusjoner fra Reodor F...

 

Enkelte her er jo verre en Lars Monsen (*), og jeg tenker da spesielt på det å gjøre opp bål ved å kjefte på noen pinner til de tar fyr...

 

Er ganske enig, godt sagt :) Med fare for at Mondeo nå blir gretten, for han er jo som regel ikke enig med meg: det virker som om du kverulerer som best du kan her, uten annet mål for øye enn bare det å kverulere, Mondeo :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske enig, godt sagt :) Med fare for at Mondeo nå blir gretten, for han er jo som regel ikke enig med meg: det virker som om du kverulerer som best du kan her, uten annet mål for øye enn bare det å kverulere, Mondeo :)
He he. den dagen jeg blir gretten av en diskusjon på nettet tror jeg det er på tide å dra ut kontakta..:sick

 

Nå var det ikke bare Reodor, kanske aller minst han, som var rimelig bastant i sine uttalelser om skyldspørsmålet her, men han er den eneste som har vært innom etter at det kom litt mer fakta på bordet..

 

Vært enig med deg i mange saker jeg Juristen, men har ikke alltid skrevet det.

 

Men ang kvervulering sø bør vel nettopp du gå musestille i dørene, ref. Sugekopp og Skurk bl.a

:asshole:

 

 

 

Men nå er vi langt borte fra topic her

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at Mondeo overhode ikke klarer å oppfatte at Reodor F forsøker å belyse saken fra flere sider ved å legge til grunn ulike forutsetninger for hva som kan være eller kanskje kunne vært noen av elementene i saken som ingen av oss kjenner særlig godt til. Jeg finner ingen konklusjoner fra Reodor F...

 

Enkelte her er jo verre en Lars Monsen (*), og jeg tenker da spesielt på det å gjøre opp bål ved å kjefte på noen pinner til de tar fyr...

Nå var det ikke bare Reodor som delte ut skyld i forkant her, og det var kun uttalelsen hans om at hadde han og forårsaket en kollisjon bla bla bla osv.. som jeg siktet til. Det er å dele ut skyld. Og det var det som var hele poenget, ikke hva han har sagt i ca 93,5 % av de andre postene..

 

Hvis det var meg du sammenlignet med Mr Monsen og vedopptenning så har du tatt grundig feil.. Det er stor forskjell på å diskutere og å bruke kjeft, og det burde du lære deg..

 

Men det er jo en kjent sak at må man krype til korset og innrømme feil, så deltar man ikke mer i den diskusjonen..

 

Og nå tror jeg vi holder oss til ulykken heretter. Det er det som diskuteres, ikke hva slags humør debettantene er i

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke bare Reodor som delte ut skyld i forkant her, og det var kun uttalelsen hans om at hadde han og forårsaket en kollisjon bla bla bla osv.. som jeg siktet til. Det er å dele ut skyld. Og det var det som var hele poenget, ikke hva han har sagt i ca 93,5 % av de andre postene..

 

Hvis det var meg du sammenlignet med Mr Monsen og vedopptenning så har du tatt grundig feil.. Det er stor forskjell på å diskutere og å bruke kjeft, og det burde du lære deg..

 

Men det er jo en kjent sak at må man krype til korset og innrømme feil, så deltar man ikke mer i den diskusjonen..

 

Og nå tror jeg vi holder oss til ulykken heretter. Det er det som diskuteres, ikke hva slags humør debettantene er i

 

Det er jo spesielt at du griper tak i den uttalelsen min som var aller fjernest fra å dele ut skyld når du legger fram dine bevis. Jeg påsto at jeg ville ha pyntet på sannheten dersom jeg hadde vært i den situasjonen og at vi dermed måtte forvente at også andre ville gjøre det. En uttalelse fra et annet forum måtte dermed tas med en klype salt.

 

Jeg er absolutt ikke typen som løper fra mitt ansvar dersom jeg tar feil, men siden jeg ikke har konkludert med noe som helst i denne saken så har jeg jo heller ikke tatt feil og dermed har jeg heller ingenting å beklage. Men jeg beklager at jeg har fått fram det verste i deg Mondeo. Og et par andre...

 

Jeg stakk altså ikke av med halen mellom beina, men etter å ha sitert nesten samtlige av mine innlegg i tråden i ett innlegg så følte jeg vel egentlig at min rolle var utspilt. Men siden dere ikke klarer dere uten selveste styreformannen i Scuderia Flåklypa så melder jeg meg herved til tjeneste igjen. Inderlig full av godhet som jeg er...

 

Så, hvor var vi? Jo, hadde vi ikke akkurat konkludert med at han kødden i Subaruen uomtvistelig måtte ha all skyld i denne saken. Da gjenstår vel bare straffeutmålingen :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du sammenlignet med Mr Monsen og vedopptenning så har du tatt grundig feil.. Det er stor forskjell på å diskutere og å bruke kjeft, og det burde du lære deg..

 

Beklager, tenkte ikke på deg spesielt... Synes bare det har tatt litt av med påstander og drittkasting i denne tråden. Men jeg står fotsatt for at du gir klart uttrykk for at du ikke forstår at Reodor F ikke har konkludert.

 

(Legg merke til at jeg ikke sier at du ikke forstår det, men at du gir uttrykk for at du ikke forstår det. Jeg finner det unødvendig at du ber meg lære meg ting, men det skal jeg avstå fra å gå nærmere inn på. Innlegget mitt var i kun ment som en støtte til Reodor F.)

 

 

 

Noen som har noen nye FAKTA i denne saken?

 

 

.

"Du kan tro at du kan, og du kan tro at du ikke kan.

I begge tilfeller har du rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har saken tatt en annen vending, man stusser på hvorfor airbagene ikke har løst seg ut i noen av bilene, pussig nok er det bare Møller som stilles til veggen for en forklaring for de ikke-utløsende airbagene - hva med Subaruen da?

 

Det står også å lese at vitneutsagn sier at Jettaen ble truffet i siden. Hendelsesforløpet beskrives som langt mere dramatisk en jeg hittil har fått inntrykk av.

 

Bilene, en Volkswagen Jetta og en Subaru Impreza, traff hverandre i siden og ble totalvraket. Fredrik Kaiser reagerte sterkt da han skulle hjelpe den ene mannen ut av bilvraket.

– Ingen av hans ti airbager hadde blåst seg opp i den splitter nye bilen, forteller Kaiser, som så hele ulykkesforløper og var først på ulykkesstedet.

– Heller ikke airbagene i Subaruen løste seg ut, sier Kaiser, og det kan eieren bekrefte.

– Jeg stusset litt over at ingen av airbagene ble utløst, jeg ventet liksom at de skulle ploppe opp sier Subaru-eieren

 

Dødsulykker

 

Ellinor Tørud er informasjonssjef i Statens vegvesen. Hun forteller at nest etter frontkollisjoner er sidekollisjoner de ulykkene som krever flest menneskeliv.

Bilen med ti airbager, som ble truffet i siden, fløy som en reserbåt opp i luften før den tok salto og landet på hjulene, forteller Kaiser

Kaiser sier bilen var så skadet at det er et mirakel at mannen han hjalp ut av vraket ikke hadde alvorlige skalder.

Her har man betalt penger for sikkerhetsutstyr som ikke har fungert som det skal, mener Kaiser, og sammenligner det med en fallskjerm som ikke løser seg ut.

 

http://tb.no/article/20071117/NYHETER/711170022/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår