Gå til innhold

effektanlegg... HASTER

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Åssen er reglene for effektanlegg? Er dette tillatt på biler? Kan det bli dyrt å svare ja da politi spør om dette?

 

 

Ble nemlig stoppa her om dagen, og de lurte på om jeg hadde effektanlegg! Jeg ble veldig usikker på lovligheta, så svarte mulig eksoslekasje. Så jeg fikk muntlig tilsnakk på at jeg måtte fikse det innen 14 dager..

 

Så vis noen veit hva jeg kan gjøre, så takk..

 

Kjører JT Superflow med 1 demper.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er reglene for effektanlegg? Er dette tillatt på biler? Kan det bli dyrt å svare ja da politi spør om dette?

 

 

Ble nemlig stoppa her om dagen, og de lurte på om jeg hadde effektanlegg! Jeg ble veldig usikker på lovligheta, så svarte mulig eksoslekasje. Så jeg fikk muntlig tilsnakk på at jeg måtte fikse det innen 14 dager..

 

Så vis noen veit hva jeg kan gjøre, så takk..

 

Kjører JT Superflow med 1 demper.

 

Effektannlegg??

Det som er problemet med de eksosannlegga med en potte er at de

ikke klarer støy krava.

Kjøp eksos anlegg med to potter så slipper man dette styret

med å få tak i ekstra potte og plunder med BT.

Var selv med 240 min med 3" eksos med 1 potte til bt for godkjenning .

Men det gik ikke. Når potte nr 2 var montert så var alt i orden.

De få kr ekstra for potte nr to er ikke noe å spare på.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå sitter det jo allerede på montert jt anlegg med 1 demper.. er det mulig å skaffe den ekstra lyddemperen løst.. Håper helst å slippe å kjøpe ett komplett eksosanlegg til

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org eksos på 740 min, men hadde fjernet flammedemper og erstattet bakpotta me 5" rør..

Bråket bra ja.. Blei stoppe i teknisk undersøkelse som politiet gjorde i samarbeid lamme bt..

Di syntes at d var litt bråk av bilen og lurte på hva jeg hadde gjort, jeg sa at jeg bare hadde montert stuss :D

Jeg ruset bilen for dem (ikke til rødmerket seff), så sa di at jeg bare skulle kjøre videre :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte på JT anlegg me bare en lyddemper på 940`n min og ble egentli overrasket over hvor lite det bråket, men nå etter noen mnd har det begynt å bråke fært, hører ut som jeg kjører uten noe lyddemper i det hele tatt...

Noen som har vært borti det før??

Kan det som er inni lyddemper`n ha brent opp??

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på EU kontrol med 2.5" rakrør fra motoren.Det var i tilegg en sugemotor,så det bråka noe sykt :) De sa at det hadde ikke noe å si siden den var såpass gammel (91mod) Hvis bilen din er nyere enn 93 (husker ikke helt årstallet,men tror det var 93) da kan den ikke bråke spesielt mye.

 

Men du kan jo alltids lage deg ein demper selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på EU kontrol med 2.5" rakrør fra motoren.Det var i tilegg en sugemotor,så det bråka noe sykt :) De sa at det hadde ikke noe å si siden den var såpass gammel (91mod) Hvis bilen din er nyere enn 93 (husker ikke helt årstallet,men tror det var 93) da kan den ikke bråke spesielt mye.

 

Men du kan jo alltids lage deg ein demper selv da.

Syns dette hørtes merkelig ut. Kan aldri i min villeste fantasi tro at dette kan være riktig, sier ikkje at det ikkje har skjedd deg, men de som tok eu kontroll må være tilbakestående eller noe sånt!!

Så hvis du kjører en 92 mod kan du kjøre rundt med 150db fra eksosen men en 93mod må holde seg under 95db. Tror ikkje det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår