Gå til innhold

Førerkortbeslag og straff.

Ranger emnet


Rune5

Anbefalte innlegg

Beklager OT(i en 4 år gammel tråd), men er du fra Hemne? Ellj ska æ sei; E du Hæmnværing? ;)

 

...eller er du bare en slik kuling som skal skryte?

 

Er han fra hjembygda mi, så er det nok en tøffing ute og går ja... ;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ikke bot fordi han ikke eier nåla i veggen og står uten inntekt....

 

Poenget er ikke straffen i seg selv, men at han faktisk forstår Hvorfor han får straffen, og konsekvensene om han feks traff en liten jente på sykkel som ikke klarte stoppe nedover en bakke... Konsekvensene du opplever psykisk av sånnt er noe å tenke på.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Leste noen inlegg her og det er helt merkelig hvordan folk i Norge reagerer på fartsgrense overskridelse og mener det skulle vært høyere straff. Det er jo helt urimelige bøtesatser og grenser for å bli fratatt førerkortet allerede....

 

F.eks i Polen kan jeg kjøre i 190 km/h i 100 km/h sonen og jeg får kun en bot på under 1000 NOK omregnet fra PLN og ikke tale om å miste lappen (man mister den ved 200 km/h i den sonen), teoretisk altså for jeg har ikke blitt tatt =D Og 100 km/h sone er det på vanlig tofelts vei, på 4-felt som ikke er autobahn er det 120 km/h og på Autobahn (takket være fotball EM så er det snart Autobahn over hele Polen) er det 140 km/h og det gis ikke bot for 150 km/h og man taper ikke førerkortet uansett hvor fort man kjører på autobahn. For å ikke snakke om Tyskland da som må være alle bilentusiasters drømmeland.

 

(Jeg aldri i livet blitt tatt for hastighetsovertredelse av politiet (skjønner ikke hvordan folk klarer å blir tatt i fotobokser, navigasjonen varsler jo hvor det er fotoboks og hvis man ikke har det så er det jo skiltet) selv om jeg var nærme faktisk i Norge noe som kunne endt i saftig bot (kom ut av en sving i 80 km/h i 60 sone og så politiet og bremsa med engang før de rakk å trykke på måleknappen). Man må være årvåken på veien spesielt hvis man kjører litt over fartsgrensa da kan man faktisk rekke å se politiet og bremse før de trykker knappen for måling og hvis man ikke har god nok refleks til å bremse før politiet måler så betyr det at man kjører uforsvarlig for man hadde ikke klart å rekke å bremse før en virkelig hindring i veien. Og man skal alltid ha full fokus på kjøringen ikke på mobilen eller pasasjerer i hvert fall om man skal kjøre litt raskere.....).

Endret av XardasKSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alt for mange har feil syn på fart, og mangler tydelig forståelse av den! En fartsgrense finnes av en grunn, nemlig at slike amøber som dere (sikter ikke til alle her) ikke kjører dere ihjel. Jeg mener at straffene som er i Norge er mild, med tanke på hva som kan skje hvis en kjører for fort i forhold til veien. Mange mangler tydelig forståelse av fart og veiforhold, og derfor har vi fartsgrenser. Fartsgrensene burde overholdes! Du som sitter der, gjemt bak en vegg av sinne, fordi du ikke forstår hvorfor det er 30' sone på en vei: den er der på grunn av deg. Hadde vi levd i et utopia, hadde vi ikke trengt fartsgrenser, og dermed heller ikke fartsbøter, da mennesket ville klart å lese sin egen ferdighet, forholdet og farten uten problemer.

 

men vi lever ikke i utopia. derfor har vi fartsgrenser. derfor håndheves fartsgrenser, og det mener jeg er en bra ting. Til alle dere som nå mener at jeg er ufattelig teit som kommer med slike utsagn: ring meg når en god venn kræsjer i en tunnellvegg, og mister livet. Da vil du forstå at fartsgrenser finnes av en grunn, og det er ikke for å irritere deg!

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

§2-9 i tapsforskriften sier følgende. Sånn er det bare, og ingen vits å krangle på dette!!

 

Er vedkommende tidligere ilagt prikker etter forskrift av 19. september 2003 nr. 1164 om prikkbelastning av førerkort, forlenges tapsperioden med 3 måneder for til og med 4 prikker, og med 5 måneder for til og med 7 prikker. Prikkbelastningsforskriften § 4 andre ledd gjelder tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår