Gå til innhold

Wilwood bremsekit i 280 mm.

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt offtopic - men tenkte jeg skulle nevne at alle de som har golf med 1,6 liter eller 1,8 liter gasser kan gå å kjøpe seg golf gti skiver og klosser fremme - dette passer rett på - og du få ivertfall ventilerte bremser fremme ....

 

Syntes det er stilig med skikkelige bremser - men jeg må ha abs før det er vits med mer bremser - slik bilen er nå kan jeg fint låse dekke i over 100 km/t - forstår ikke hvorfor - men eneste ideen min er at den er så stiv at tyngden ikke blir flyttet frem på fordekkene når jeg bremser .... Noen som har en annen ide ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sliter med at bakhjula dine låser seg så kan den fordeler saken som er kobla til bakakslingen være grunnen.. bilen din er jo senka. om det er skivebremser bak da vel og merke..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Litt offtopic - men tenkte jeg skulle nevne at alle de som har golf med 1,6 liter eller 1,8 liter gasser kan gå å kjøpe seg golf gti skiver og klosser fremme - dette passer rett på - og du få ivertfall ventilerte bremser fremme ....

 

Syntes det er stilig med skikkelige bremser - men jeg må ha abs før det er vits med mer bremser - slik bilen er nå kan jeg fint låse dekke i over 100 km/t - forstår ikke hvorfor - men eneste ideen min er at den er så stiv at tyngden ikke blir flyttet frem på fordekkene når jeg bremser .... Noen som har en annen ide ?

 

hvitsen er jo at du ikke skal løse hjula da, jeg kunne fint låse hjula i hundre før med 239 x 10mm bremser, men det som sker er at du presser å presser på pedalen, og får ikke noe serlig bremse effekt også vil ikke de små bremsene være med lenger, og hjula låses...

 

 

så om du setter på større bremser kan jeg love deg at du merker forskjell....

 

det gjor hvertfall jeg:D :D

 

PS: abs er bare tull, du får alldri så effektive nedbremninger med abs som uten, men det er jo littere da, bare trykke det du klarer på pedalen, så fiker bilen resten.... Men velldig lit effektivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Litt offtopic - men tenkte jeg skulle nevne at alle de som har golf med 1,6 liter eller 1,8 liter gasser kan gå å kjøpe seg golf gti skiver og klosser fremme - dette passer rett på - og du få ivertfall ventilerte bremser fremme ....

 

Syntes det er stilig med skikkelige bremser - men jeg må ha abs før det er vits med mer bremser - slik bilen er nå kan jeg fint låse dekke i over 100 km/t - forstår ikke hvorfor - men eneste ideen min er at den er så stiv at tyngden ikke blir flyttet frem på fordekkene når jeg bremser .... Noen som har en annen ide ?

 

 

 

PS: vekta flytter seg over framhjula selv om bilen ikke heva seg bak eller stupe i fronten da vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Originally posted by Kid-A

 

Slisser hindrer at bremsebelegget blir hardt etter bruk, og gir dermed bedre bremseeffekt (og større forbruk av bremsebelegg).

 

Hølborring (som ikke er det samme som ventilerte skiver) gir bedre kjøling, slik at bremsene tåler gjentatte harde oppbremsinger bedre.

 

Ventilerte skiver (vifteform i midten av skiva) gir også bedre kjøling.

Er det mulig, og økonomisk forsvarlig, å slisse skivene i Badger5-kitet?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

Er det mulig, og økonomisk forsvarlig, å slisse skivene i Badger5-kitet?

 

Ikke å anbefale, da dette ødelegger herdingen som er i skivene.

 

Kan få tak i borra/slitsa skiver, men da skiver med løse sentrum. Disse sentrene er ganske dyre. Mulig Bill kan skaffe borra skiver nå.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

g60 bremsene funker bra på feks en gti eller gti 16v, også på bane. ihvertfall sånn jeg kjørte(alt det gikk)...

 

mens på rallyen så tok skiver og klosser(greenstuff)kvelden etter et par harde pass med herjing langs veien

noe jeg aldri fikk til med gtien med samme bremser :D

mer fart og mer vekt får ta skylda

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegard

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23013&item=7901283358&rd=1

 

Brembokitet på engelsk ebay. Problemet er at han kun vil sende innenfor UK.

 

Selvom de hadde blitt sendt til Norge, havner de jo fort på 8500,- de der også, med dagens valutakurs og hvis du får de for £400,-

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår