Gå til innhold

Rådebank!!!?

Ranger emnet


Kriss

Anbefalte innlegg

Jeg og en kammerat var ute og testa bilen litt her om dagen...og etter litt hard kjøring en stund parkerte vi bilen...(ikke rett etter hard kjøring) så en time senere ca skulle vi kjøre hjemmover, så etter 2-3 min begynte det og kakle skikkelig i motoren...rundt 2000rpm, og når man ga på...hva kan det være??og viss det er rådebank, er det mye jobb og ordne???

 

Håper på rask respons :)

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådebank er vel rådelager som er slitne. Skjer LETT hvis det er lite olje på bilen.

 

Må ut med veiv, stempel og råder for å skifte lagrene. Når du først har motoren i deler ville jeg satset på overhaling. Den fortjener det ;)

 

Skal ikke si at det garantert er rådebank da, men skal ikke være noe problem å høre. Bare ikke kjør med bilen nå, for en råde ut av blokka er ikke det du vil ha.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte litt hardt på motorveien fra strømmen, lå vell ikke mye undre 4rpm på det minste, så tok vi et skikkelig drag på slutten og var vell oppe i 200 tenker jeg..så kjørte vi av motorveien og kjørte rolig i 2-4min og parkerte bilen...når vi skulle dra hjem igjen 1 time senere tenker jeg..begynte det og kakle ganske bra i den da vi hadde kjørt 3-4min...så vi kjørte kansje 8km sånn...(måtte komme oss hjem med bilen)og den kakler ved 2000-3500rpm og når man gasser på...litt innimellom på tomgang...ellers går den normalt..og oljelampa slokker med en gang den har starta

1982 - Volvo 360 (Vinterbil)

1984 - Peugeot 505 Turbo (2stk)

1989 - Volvo 740 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådebank er vel rådelager som er slitne. Skjer LETT hvis det er lite olje på bilen.

 

Må ut med veiv, stempel og råder for å skifte lagrene. Når du først har motoren i deler ville jeg satset på overhaling. Den fortjener det ;)

 

Skal ikke si at det garantert er rådebank da, men skal ikke være noe problem å høre. Bare ikke kjør med bilen nå, for en råde ut av blokka er ikke det du vil ha.

 

 

må vel gjerne ikke ut me noe av det der for å bytte rådelager.. er vel kryss pinne lagerene du tenker på?! eneste veiva for den bør slipes etter bank.. for de ødelagte lagerene kan ha tatt knekken på lagerflata.. så er fordel å slipe eller så kan du sitte igjen me samme problem rett etter start av bilen etter skifte av lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår