Gå til innhold

problemer med MTS Autopart

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette hørtes ut som en kjedelig historie. Kan ikke helt fatte hvordan staten klarte å vente til firma skyldte 900 000 i mva. For å få så stor gjeld til staten må firma ha gått med esktremt overskudd, og da skal det jo i teorien være penger i firma til å betale den regningen. Et firma som går i underskudd får stort sett alltid mva tilbake. Dersom den personen du handlet av brukte sitt private selskap står du sterkere. Da er han jo personlig ansvarlig for sin del av gjelden.

 

Han har enkeltmannsforetak.. men hva hjelper det når han hadde 900.000,- utestående til staten. Hadde det vært AS så hadde han vært borte for lenge siden. Så var det i tillegg 6 kreditorer som var før meg på listen.

 

Fikk faktisk ett advokatbyrå til å ta saken gratis siden de har en del lærlinger som må ha ett viss antall saker for å bli godkjent. Inkassosaker som er godt dokumenterte tar de på en strak arm. Hun som ordnet alt for meg og opplyste meg om at jeg kunne prøve å sende nytt krav om 9 år, men de trodde at da var han slått personlig konkurs..

 

Men det er faktisk ett godt tips til dere som er redd for kostnader for å få en advokat til å se på slike saker. Hvis dere har en kvittering og god dokumentasjon så vil de fleste store advokatfirma ta saken gratis for dere som oftest da de sparer penger på det ;O)Jeg fikk gratis hjelp hos PriceWaterhouseCoopers DA

 

 

Mvh

 

P.S. Dette er ikke ment som at nevnte selskap i tråden er useriøst, men som en forklaring på at uansett om noen skryter om at de er personlig ansvarlig så får alle garantert pengene tilbake så er det ikke i slikt. At nye selskap velger å samarbeide med tidligere useriøse virker ikke som ett smart valg men dem om det.

Endret av realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere oversette det til å skryte av meg? Det jeg skriver er at hvis de som hadde vært fornøyde også hadde skrevet om det på forum hadde kanskje MTS hatt kunder nok til å klare seg bedre. Når MTS ikke tjener penger har heller ikke firma penger til å kreditere gamle ordre.

 

Et veldrevent firma er ikke avhengig av at folk skriver fine ord om det på internett. Sorry, men det blir for dumt å skylde på at pga. manglende ros på internettforum så hadde ikke firmaet ditt kunder nok til å klare seg bedre. Hadde dere klart å drive sjappa godt nok til at dere slapp masse negativ omtale hadde det kanskje vært en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldrevent firma er ikke avhengig av at folk skriver fine ord om det på internett. Sorry, men det blir for dumt å skylde på at pga. manglende ros på internettforum så hadde ikke firmaet ditt kunder nok til å klare seg bedre. Hadde dere klart å drive sjappa godt nok til at dere slapp masse negativ omtale hadde det kanskje vært en annen sak.

 

Vet ikke helt om jeg er enig med deg der, hvis folk ikke skriver noe om firma på nett så er det ikke noe problem. Men om folk skriver negativt så har det en stor innvirkning på firma sin omsetning.

 

Folk på internettforum legger veldig raskt to og to sammen og får fem. Jeg har allerede opplevd at folk slenger dritt om meg som person på diverse nettfora, tilogmed folk jeg aldri har møtt eller som aldri har handlet av mitt firma.

 

Og hvorfor kan du kanskje spørre? Jo nettopp fordi mitt firma er blitt nevnt i denne tråden, folk misforstår raskt og sier "dette er nøyaktig de samme folka, bare nytt navn" eller "ikke handle av dem, de tar pengene dine og sender aldri varen".

 

Da skjønner man sikkert at det er vanskelig å drive ordentlig butikk når folk har dette som forutinntatte meningen.

 

Vi er i vår bedrift to personer som aldri har hatt noe med MTS å gjøre og en som har sluttet i MTS og som nå jobber hos oss.

 

Vi sender varer kun på oppkrav, vi tar aldri penger fra kunden på forhånd, noe som sikrer deg som kunde.

 

Jeg håper at vi fra nå av kan la mts være mts og ikke spekulere noe mer i knytningene mellom min bedrift Racespec.no og MTS.

 

Tusen takk.. :)

 

Mvh,

 

Anders

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nye selskap velger å samarbeide med tidligere useriøse virker ikke som ett smart valg men dem om det.

 

Hei, Vi (racespec.no) samarbeider ikke med useriøse firma i den forstand. Firma du nevner eksisterer fortsatt, og vi har ingen samarbeid med dette annet en at en tidligere ansatt i nevnte firma jobber nå hos oss.

 

Grunnen for at vi tok dette valget hadde flere praktiske og forretningskritiske grunner.

 

Vi velger å ta til oss kritikk og håper å få den samlede forumbrukers tillitt over tid. Vi har stadig fornøyde kunder innom butikken vår og folk som handler via nettsiden.

 

Vi har til nå ikke fått en eneste klage fra kunder som har handlet av oss. Og sånn ønsker vi å beholde det. :)

 

Håper denne posten videre kun trenger å handle om MTS og deres kunder.

 

Skulle noen ha direkte klager rettet mot mitt firma ang salg av varer eller annet så er dere velkommen til å åpne en post om dette. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som lurer på om mts og racespec fortsatt er samme selskap, besøk http://www.mtsautopart.no !

 

Andrè i MTS gjør så godt han kan om dagen med å skaffe penger til å kreditere utestående. Det hjelper ingen ting å være frekk eller sende trusler på mail. Normal høflinghet er den beste måten å løse problemer på. krediteringene går mye fortere hvis han kan konsentrere seg om å faktisk skaffe penger i stede for å svare på unødvendig epost.

 

Jeg vet av erfaring at 99% av kundene er hyggelige og har god tålmodighet. Tror nok selv at jeg hadde blitt ganske forbannet hvis jeg hadde betalt for deler jeg ikke hadde fått, men dette er en situasjon ingen hadde noe ønske om å komme opp i. Husk at selv om dere kanskje har ventet over 1 år på pengene, så får dere i hvertfall pengene tilbake. Det er fordelen med å handle av et DA og ikke AS. Jeg som jobbet i MTS og Andrè må betale pengene fra privat lomme så lenge det ikke er pengeri selskapet til å utføre krediteringer.

 

De som eventuelt ønsker et telefon nummer de kan nå meg på privat kan bare sende en PM. Det er ikke mange av dere som poster i denne tråden som faktisk har handlet hos MTS. Synd at enkelte har behov for å svart male et firma de ikke kjenner menneskene bak eller historien til hvorfor ting har gått galt.

 

Er TLF: 473 49 573 eller andre@mtsautopart.no noe poeng å prøve, eller er det bare like mye bortkasta tid som alle andre forsøk på å få tilbake pengene mine?

 

Noen andre som har fått svar i det heletatt?

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er besynderlig at tersomme kan tillate seg å være moralpoliti i en annen lignende tråd med et annet DA når han ikke engang klarer å ordne opp i eget rot. Enkelte skal en vel aldri bli klok på.

 

Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Protrim DA. En gjeng med svindlere?

 

:drive2

Endret av Nytern

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TLF: 473 49 573 eller andre@mtsautopart.no noe poeng å prøve, eller er det bare like mye bortkasta tid som alle andre forsøk på å få tilbake pengene mine?

 

Noen andre som har fått svar i det heletatt?

 

Fått svar. Men han måtte visst ha svar av banken på ett lån for å tilbakebetale 850kr.. :hvaskjera

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg det egentlig bare blir enda mere tidsfordriv, men får prøve.

 

Dette blir nok en sak som må opp i forliksrådet til slutt.

 

Rett skal være rett og siden vi bor i Norge så skal jeg få enten varen min eller pengene tilbake før eller siden.

 

Forresten så blir saken fortsatt behandlet av forbrukerrådet, skal gi feedback hvis det blir noe fremmskritt.

 

"Edit" - Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet.

Endret av MaxHarry

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er besynderlig at tersomme kan tillate seg å være moralpoliti i en annen lignende tråd med et annet DA når han ikke engang klarer å ordne opp i eget rot. Enkelte skal en vel aldri bli klok på.

 

Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Protrim DA. En gjeng med svindlere?

 

:drive2

 

Var de svindlere kanskje? Det er ofte dumt å skyte folk først og spørre etterpå! Skjønner jo at det sitter noen her som tror alt kan løses med vold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sitter her bare oppgitt av hele tråden jeg :P

Men til hva jeg vet av info, så er dette ingen sted jeg kommer til å verken handle fra eller anbefale!

 

Håper du klarer å drive denne butikken da, er jo tross alt 3 forsøk! :P Lykke til :D

- Mitsubishi Lancer Evolution IV `98

 

X Honda Civic VTI `96, Mitsubishi Lancer Evolution IV `96, Mitsubishi Eclipse `96, Toyota Celica T20 `97, Mitsubishi Eclipse `99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lest igjennom denne tråden jeg nå, og i bunn og grunn så er det en trist historie.

Men jeg er helt sikker på at den/de som driver/drev MTS ikke har det noe enklere enn de som venter på penger.

Så kan man si "jada jada, de fortjener pes, hetsing, trusler og blablabla...." Men kan ikke folk bare ta til seg at det er tydeligvis noen som prøver å ordne opp. Tipper at de fleste som klager og syter mest ikke er helt feilfrie heller.

 

MTS er tydeligvis fucked, men det tviler sterkt på at gutta får mer penger for hvert innlegg, tlf, sms med klaging og syting de mottar.

 

Dessuten så tipper jeg at mange tok skjangsen på å bestille samt forhåndsbetale selv om de viste at det kunne være riski, så faktisk tror jeg at noen har selv selv å takke også.

 

Jeg vil bemerke at jeg aldri har hatt noen kontakt med, kjenner de som driver eller har vært kunde der, så jeg skal ikke hverken forsvare eller henge noen.

 

Kanskje kan de som har fått tilbake pengene sine si det, det hadde vel ikke vært dumt?

 

Om Racespec vil ha med seg en fra MTS, så la de gjøre det. Det er strengt tatt ingen som tvinger noen til å handle der, om DET er problemet.

 

Men la nå gutta på MTS få lov til å gjøre opp for seg, som det virker de har tenkt. Så blir vi enige om at MTS gikk bra, noe gikk galt og noen fikk desverre blø. Men med tid og stunder så får nok alle tilbake det de har krav på. Men penger vokser ikke va trusler, hetsing osv.

 

....Og jada, jeg skjønner hvor frustrerende det er å ha betalt for noe man ikke får og at man skal stå på krava osvosvosv... men er jo greit å gjøre det som siviliserte mennesker og godta at noe gikk galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sitter her bare oppgitt av hele tråden jeg :P

Men til hva jeg vet av info, så er dette ingen sted jeg kommer til å verken handle fra eller anbefale!

 

Håper du klarer å drive denne butikken da, er jo tross alt 3 forsøk! :P Lykke til :D

 

Ja du blir jo fort oppgitt. Du er jo tross alt kjæresten til Andre som eier MTS nå. Enda klarte du å skrive dritt om MTS på nettet. God måte å få typen din til å komme seg ut av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår