Gå til innhold

FleskepupP : Saab 9.3 viggen over på 900 Chassi :)

Ranger emnet


FleskepupP

Anbefalte innlegg

Hei då for eg og starte ein prosjekt tråd om mine 2 biler som skal bli til ein strøken og fin første bil.

 

Eg har no 2 biler som er skada.

 

Saab 900 98 mod med 2,3 motor:

Saab 9.3 Viggen 99 mod:

 

Viggen er såpass vraka at det går ikkej ann å bygge det opp, det går vel men eg har valgt å bygge den over på mitt 900 Chassi.

 

Kjem med masse bilder og info om kva eg kommer til å gjere framover, men først må eg få plass i garasjen :P

 

2 raske spørsmål her:

 

Nokon som veit kor eg kan få tak i Viggen frontspoiler ?

+ Viggen spoiler bak?

Så lure på vilke senkesett eg skal kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare http://www.bildelsbasen.se! Søker gjennom en haug med vrakplasser i Sverige. Kan også prøve å sende en mail direkte til http://www.sdcc.se, gjennvinning av Saab deler i Trollhättan. Ang. senk så er det vel H&R eller Eibach som gjelder. Evnt. H&R coilover da, hvis du vil ha justering. Sleng ut no bilder osv. etter hvert da, så blir det litt mer interressant å følge med på. ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringer du til speedparts i uddevalla, har de veldig kontroll på deler og hva du bør gjøre med bilen.

 

en kompis fra når jeg bodde i sverige gjorde akkurat det samme for noen år siden, og han brukte kun speedparts.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for all svar.

 

Men vi tok ein tur opp litt høgaren i går og der fant vi både viggen frontfanger og den orginal spoiler som stod på den krasja bil eg har fått tak i.

 

Frontfanger har litt skader på seg, men trur eg skal få fiksa den med å plast sveise dei verst rifta i sjermen.

Bilde003.jpg

Bilde004.jpg

ellers er det berre å pusse den ned og lakke den!

Bilde005.jpg

 

spoilern hadde ein liten av skrapa del på tuppen av vingen, men berre sparkler å pusser så blir den fin som ny. legger heller litt tid ein å kjøper ein til over 3000 brukt :P

Bilde001.jpg

Festa er knekt på den turbovingen under, så der må eg lim å fyll i litt, men ditta skal eg få til.

Bilde002.jpg

 

fekk også pusse vekke gammal lakk på gitter i frontfanger, la på 2 lag med grunning.

Bilde006.jpg

Bilde008.jpg

Bilde009.jpg

 

var ikkje gale ditta vel?

 

Kjem meir når eg for viggen i garasjen til helga, då skal eg strekke 900 chassiet og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant delene du manglet! kommer til å bli bra dette! :)

 

Hvor omfattende ombygging er d du planlegger? motor og understell, eller hele pakka med interiør og alt? Er ikke helt inne på de to modellene, men d skal vel passe rett over?

 

Motor skal no over hvertfall, eg tar understellet også, men vist det ikkje er noko forskjell lar eg det stå.

 

Alt av viggen interiøret skal over, kan møte noko problemer der siden min 900 er 5 dørs, mens viggen er 3 dørs.

 

Har for hørt meg litt om kva eg MÅ gjere for å få viggen motor til å fungere på mitt 900 ledningsnett, må bygge om viggen motor til ein t5, så der blir det litt kluss. Så må skaffe litt deler frå ein slik motor.

 

Ellers skal eg jo lakke opp 900 til viggen blå, men trur ditta kan bli eit bra vinter proskjekt alså.

 

Kjem med bilder av viggen bil når eg for henta den å satt den i garasjen, klar til striping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk gjordt litt meir i går, måtte legge om dekk på ein bil så gjorde littpå spoileren.

 

har våttslipt spoileren, eg kommer ikkje å gjere noko meir på den før bilen skal til lakering, må kanskje spøyte sparkle noko plasser.

IMG_5171.jpg

 

Her ser dokke den skaden på spoileren, som eg må få gjordt noko med men er ikkje så masse.

IMG_5172.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår