Gå til innhold

Hvordan lage oppblåste pitabrød?

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

lag en vanlig gjærdeig. bruk et kjevle og få den så flat og tynn som mulig. skjær ut runde "lefsefigurer" så store som du vil ha pitabrødene dine. påfør en liten film av vann på midten av en "lefsefigur" og legg en annen på toppen. klem dem godt sammen rundt kanten, og la dem stå en liten stund i romtemperatur før du hiver dem i en ovn forvarmet til ca 200-220 grader. la dem steike i 10-12 minutter, til de er blitt gyldne. vannet fordamper og lager en liten "lomme" inne i "lefsefiguren" din. viktig at ovnen er god og varm først da.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne beskrevet den perfekte hamburger for deg! Hvordan den smakte, og hvordan den så ut! Poetisk og vakkert, med nydelig mellodi skulle jeg ha beskrevet, for deg, hva den perfekte hamburger vil si! Slik at du kunne se den for deg liggende på tallerkenen din, dryppende av dressing, flytende i fett! Men jeg får ikke til det, for en annen matrett okuperer mitt sinn, og hindrer meg i å beskrive ideal hambugeren min! For jeg er sykelig opptatt av grøt! Syklelig opptatt av grøt! Grøøøt!

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag en vanlig gjærdeig. bruk et kjevle og få den så flat og tynn som mulig. skjær ut runde "lefsefigurer" så store som du vil ha pitabrødene dine. påfør en liten film av vann på midten av en "lefsefigur" og legg en annen på toppen. klem dem godt sammen rundt kanten, og la dem stå en liten stund i romtemperatur før du hiver dem i en ovn forvarmet til ca 200-220 grader. la dem steike i 10-12 minutter, til de er blitt gyldne. vannet fordamper og lager en liten "lomme" inne i "lefsefiguren" din. viktig at ovnen er god og varm først da.

 

tusen takk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg aldri har smakt noen bedre kebab enn på Kebab Grill i Porsgrunn!^^

 

Ellers er skikkelig hjemmelaga burger digg, noe sånn evil-twin lager;D Men får mye godt ute å... MEN MEGA PIZZA i Haugesund er det værste jeg har smakt! sikker på alt det der ikke har gått ut på dato... FYSJ!

 

Noen fra haugesund som har eti der? Tror det het mega pizza:P

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg aldri har smakt noen bedre kebab enn på Kebab Grill i Porsgrunn!^^

 

 

 

 

 

VERONA pizza på skedsmokorset !!!!!!!

 

 

si at du skal ha kebab med ekstra mais og dressing, mild ;) fyy faen sier jeg ;)

 

 

dra ditt uten tvil koster 50 lapp og er så verdt det.

 

er det iallefal 2 ganger i uka hehe :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. eg har spist på MEGA Pizza ja.. dritgodt synst nå eg men.. huska å be om plenty me dressing, gjerne hot! ;)

Visst du ska ha kebab i haugesund, går du på Mega pizza takeaway for å få pakkis-kebab, ellers finnest det en norsk variant som er like god, men helt noe annet.. Classic kebab det.. fås som norsk't kjøtt i pitabrød.. snadder' !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår