Gå til innhold

Motorhavari !?!?!? :/ regreim med topp til helvette

Ranger emnet


magnus_primera

Anbefalte innlegg

Joda...trist nok som topic sier var jeg ute og kjørte da det smalt.. Forrige reg.reim skifte ble utført av Ak auto i Oslo av forrige eier av bilen, dog 40.000km siden. Bilen står på verksted (Møller) lokalt her jeg holder til.

 

Grunnen er ikke avklart ennå, men "kunne" uten og si det for sikkert ennå se ut som det var noen bolter som ikke var skrudd hardt nok igjen, regner da med uansett at noen dekker dette på en motor som ikke har gått mer enn 140000km. Men hvor lett dette blir og få overbevisst evt skyldige i dette blir jo en spennende kamp.

 

Noen som har vært like uheldige som har forslag til hvilken vei jeg bør gå?

 

Har kontaktet verkstedet som sist skiftet reima og sitter i påvente at toppen skal av for og se hva som skyldes helvettte.

 

Leit er det, skal prøve og få lagt inn noen bilder senere..

 

 

EDIT: Legger inn *sukkk\* bilder..

 

117102.jpeg

 

117103.jpeg

 

117104.jpeg

 

117105.jpeg

 

117106.jpeg

 

117107.jpeg

 

117108.jpeg

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

NÅ! Endelig er bilen ferdig på verksted, det tok noe voldsomt lang tid, og den er på blitt påkostet nærmere 100.000,- Hadde bilen på Bilhuset Olrud i Elverum. Og det hele skylde AK AUTO i Oslo som nekter all skyld. Nå har jeg fått igjen bilen. Men har ikke råd til og ha den nå, så derfor ligger den nå til salgs :(

 

Bilen er jo sprekere enn mye før, de hadde skiftet turbo?!? Den var i orden når jeg kjørte den. Nå er ikke jeg noen bil ekspert, men har pratet med mange.

 

Naf er de eneste jeg ikke har ringt, til tross for at jeg er naf medlem. Har ikke fått regningen ennå, men så snart jeg får den skal jeg kontakte NAF.

 

Slik ser jenta mi ut: :( Kommer til og savne henne..akkurat som a4`n..hvor enn i verden den er..

 

Ellers ligger det MANGE bilder på Finn, se kode: 13995791

 

http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-1924929424.jpg

 

http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-360453919.jpg

 

http://cache.finn.no/mmo/1/139/957/91_-2045254618.jpg

 

91_-428219213.jpg

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

OJ, hadde skrevet en kladd i påvente av internett, og nå ser jeg at jeg har gjort dette tidligere også. Uansett paster jeg det jeg har skrevet hitill. Kom igjen, få høre deres meninger, hva skal jeg gjøre her? Selge bilen? Hvor mye får jeg igjen? :/

 

Har en bra advokat som vil kunne bistå og forhåpentligvis hjelpe meg på en eller annen måte. Nå må jeg prate med Olrud igjen først og få dette oppklart på en eller annen måte.. NOE MÅ SKJE!..

 

BTW: Er det ok og legge over til vinterdekk nå?

 

Prøver en kortfattet FRUSTRERT brief her nå først, så får jeg se om jeg fyller ut mere detaljer ettersom tråden antagelivis vil ha forandret seg.

 

Vært lite på bilforumet siste stunden, da jeg ikke har hatt førerkort har jeg forsøkt og la lysten til bil se en annen vei.

 

Nok om det,..

 

Bilen, se mine tidligere innlegg, kan legge ved bilder, og i say no more, than som few words;

 

"This car its the most exciting\ lovely car i ever been driven"

 

 

MEN DET ER TYSK; no offence (hadde a4 1,8t tidligere)

 

- Det hele begynte ganske tidlig, mye småplukk, (ts har vært flinke med og øke turbotrykket hvertfall)

BIlen:

 

GOLF TDI (TDI I RØDT), yes stemmer, 150hk org.. Ts har jobbet med den, samme har jeg med mitt k&n.

Register reimen var skiftet, det var maaaange tusen km igjen, dvs, den hadde rett før jeg overtok den blitt skiftet reim på.

Da jeg kjørte rolig (30-35) og det smallt ble jeg jo såklart livredd, WHahh skjeer??

Det viste seg at registerreimen hadde tjorvet seg opp pga en løs mutter som du kun komme frem til ved og skifte vannpumpe

og registerreim. Så jeg antar, som alle andre verksteder jeg har prata med, firmaet har dreti seg ut. Det er et stakkars

lite firma i Oslo, som tidligere eier hadde servicen sin hos..

 

Satte inn bilen på Olrud her i Elverum , den fakturaen kom på 80.000,- (+++)

 

Ny motor, men dog.. 4måneder tok det, ikke min feil, hadde laaangt ifra ikke kjørt så langt at det skulle vært noe problem igrunn.

 

Fikk igjen bilen, den var fin den, men nå husker jeg ikke alt, men det var noe småtteri feil hele tiden med den etter det.

Vinduet datt ned (typsik feil på golf tydeligvis), og jeg er trøtt og forbanna :/ Må vente litt med og skrive så altfor mye.

 

VIL UANSETT KOMME TIL OG HOLDE TRÅDEN AKTIVT OPPDATERT, MULIG OG BLOGGE VIA TELEFON? IPHONE? ISÅFALL KAN DET BLI ENNÅ

HYPPIGERE OPPDATERINGER.

 

 

Poster eu godkjennings feilene senere, kortfattet er det KLISS bløtt bak passaasje setet. Lukter ikke noe, men de har funnet diesel lekkasje så kunne håpet det var dette. Samt går ikke viftereiemene rundt. Motoren blir ikke varm, men de går ikke rundt! NEVER..

Så var det noen fjører... men det begynner og haste. gøy være blakk da.. Etter 150k service idag, pluss battteri skifte og sjekk av alt annet.

 

Ja jeg har sikkert glemt masse. Uansett vil jeg ikke dra inn noen advokat her før jeg på tirsdag vil få sjekket bilen min hos BIlhuset Olrud på grindalsveien i Elverum!

 

:D

 

Alle svar = BIG THNK U =)

 

Bilder av bilen, den er jo så grom da!

 

 

Dog uten førerkort er det ikke like artig men...jaja..

 

http://s588.photobucket.com/albums/ss324/magnus85/

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår