Gå til innhold

noen som har prøvd E85 ombygging?

Ranger emnet


Xtreme220

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Det er normalt veldig lett å bygge om (hvis man bare ser bort fra at jeg brukte ukesvis på å komme til dysekontaktene mine;))

Flextek funker det, men begynner å bli litt avleggs. Da er det bedre å legge noen hundrelapper ekstra i en AutoFFV. Med autoFFV kan man kjøre med alle blandingsforhold, flextek funker best med enten ren bensin eller ren E85. Er man på budsjett og har litt peiling på elektro kan man gå for flexitune (Flexitune - Flexible fuel converter)

Den finnes som 4-kanalsmodell (til sekvensiell innsprøytning, SEK795) og enkanals (til monopoint eller batchinnsprøytning, SEK 495).

 

Man må ikke kjøre tanken tom. Litt bensin i etanolen eller etanol i bensinen er knapt merkbart. Det er ved store innblandinger det gjør noen forskjell.

 

8kr litern er en sannhet med modifikasjoner. Det koster 8.59 i nærheten av Oslo og 8.63 i fjerne strøk. I tillegg bruker man i området 25-30% mer drivstoff. Antar man 30%, tilsvarer det en bensinpris på 11.20.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ytelsen merker du forbedring på, eller? :)

 

Siden jeg har har NA bil begrenser det seg jo selv ved at det bare er tenninga som kan endres. Bilen har merkbart bedre bunndrag på E85, men kan ikke påstå at jeg merker den store forskjellen oppover i registeret. Ellers er det roligere motorgange innbiller jeg meg.

 

Det blir jo selvsagt noe helt annet hvis man har overlading eller evt. planer av toppen for høyere komp for å utnytte seg bedre av det høyere oktantallet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår