Gå til innhold

MB E-klasse 97/98 - Vanlige problemer ?


ronnyaa

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat vurderer å kjøpe en MB E klasse 200T, 97/98 modell, med automat.

 

Er det noe spesielt vi bør se etter, eller noe spesielt som er / kan oppstå av problemer med denne bilen ?

 

Er litt skeptisk til disse bilene da jeg har hørt mye rart som oppstår av problemer, men vil helst høre det fra andre kilder igjen :-)

 

Ronny

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

rust i dører, kanaler, skjermer, bakluke, panser, gulv , travers, tak, fjærfester foran som detter av pga rust, og ramme vangene foran er som oftest sterkt angrepet av rust.

kan være endel problemer med commanden og diverse styreenheter, baklampenes printkort irrer og må rengjøres ofte...

kan være vanskelig å selge igjen.

 

jeg hadde styrt unna disse bilene! jeg har selv jobbet på en taxi bil hvor bremserørene sine klips ikke hang i gulvet pga rust! om ti år så er det ikke noe igjen av de fleste slike wdb210

ifra 98---->

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
rust i dører, kanaler, skjermer, bakluke, panser, gulv , travers, tak, fjærfester foran som detter av pga rust, og ramme vangene foran er som oftest sterkt angrepet av rust.

kan være endel problemer med commanden og diverse styreenheter, baklampenes printkort irrer og må rengjøres ofte...

kan være vanskelig å selge igjen.

 

jeg hadde styrt unna disse bilene! jeg har selv jobbet på en taxi bil hvor bremserørene sine klips ikke hang i gulvet pga rust! om ti år så er det ikke noe igjen av de fleste slike wdb210

ifra 98---->

 

Hør, hør.

 

Jeg vil bare starte med å advare sterkt mot disse bilene. Særlig dette med at fjærfestene ryker: Det er LIVSFARLIG! Skjer det på motorveien i 100+ vil du få en solid oppgave å holde dritten på veien. Alle 210-eiere må sjekke dette regelmessig, spør du meg. Det er pinadø ikke lenge siden min var inne på EU kontroll, men slikt sjekker de ikke der. Så du må sjekke selv. BOS i Lillestrøm skulle ha 9000kr(!) for èn side. Vanligvis så er dette en reklamasjonssak men i.o.m at bilen var 13mnd over garantitiden, så mente BOS at jeg kunne ta regningen... Rakkere. Hehe, jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt en såpass lunefull bil siden den gamle Sierra'en min. De rusta riktignok like mye, men så kosta jo ikke Forden en tiendedel av 210en.

 

PS: Jeg tok selvf ikke BOS sitt tilbud... kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør, hør.

 

Jeg vil bare starte med å advare sterkt mot disse bilene. Særlig dette med at fjærfestene ryker: Det er LIVSFARLIG! Skjer det på motorveien i 100+ vil du få en solid oppgave å holde dritten på veien. Alle 210-eiere må sjekke dette regelmessig, spør du meg. Det er pinadø ikke lenge siden min var inne på EU kontroll, men slikt sjekker de ikke der. Så du må sjekke selv. BOS i Lillestrøm skulle ha 9000kr(!) for èn side. Vanligvis så er dette en reklamasjonssak men i.o.m at bilen var 13mnd over garantitiden, så mente BOS at jeg kunne ta regningen... Rakkere. Hehe, jeg kan faktisk ikke huske å ha hatt en såpass lunefull bil siden den gamle Sierra'en min. De rusta riktignok like mye, men så kosta jo ikke Forden en tiendedel av 210en.

 

PS: Jeg tok selvf ikke BOS sitt tilbud... kiddie

 

 

Hvis den stelles litt,så blir den ikke slik.

Andre bilmerker som hadde fått samme stell som din,hadde vært ren mold noe w210 var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E320: Ja, det er sårt når noen snakker ned om bilen din. Alle vet at fjørfestene ryker på disse bilene - det er ingen hemmelighet. Så hvorfor prøve å bortforklare det. Disse 210ene begynner å bli noe gamle og de ruster i stykker. End of story.

 

Du har ingen aning om hva du snakker om.

Min er en 1997 og er gått nesten 300.000 km, og den har ALDRI hatt noen feil du beskriver (kun stell og vedlikehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 98mod w210 har passert 318tusen og er igrunn ikke en eneste rustflekk på bilen, fremdeles originallakk uten åha byttet dører og greier...så kommer helt an på hvordan biler behandles...har hatt ett problem med den...gikk tom for bensin engang:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår