Gå til innhold

The Cowboy`s 1980 Dodge Mirada - Bilder

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jasså sier du det :heyyou: Man pleier bare ikke å referere til clutch'en (1 stk clutch) når det gjelder automat :) no offence

 

må vel gi deg rett i det:bump . men det er faktisk clutcher inne i automatene. feks. ford c4 ( den eneste jeg har hatt i biter) er det 2 clutch pakker og 2 (clutch)bånd. jeg regner med at det var noe av dette han mente.:drive2

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

her er noen bilder av motoren og, litt seint men.. hehe!

 

motor4.jpg

motor3.jpg

motor1.jpg

 

noen som vet hva som mangler her? selgeren sa han regnet med det var noe til eksosreturen eller noe slikt.. ikke vet jeg! ser bare et hull jeg! hehe

 

motor2.jpg

 

 

hadde planer om å sette bilen inn i garasjen i dag, men fant ut at der var det fult, og siden det ikke er mine biler som står der, valgte jeg å vente til bil eier kommer hjem.. så jeg har ikke fått begynt å sett på kassa ennå da :(

 

men positivt, bilen starter som en drøm ennå.. hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hullet skal det stå en sånn termoslange på, en snær sølvfarga hyperspace slange om jeg ikke tar feil=P

Det er ett system som baserer seg på at motoren varmer innsugslufta med eksos for at gasseren ikke skal fryse.

Det er altså omtrent en retur fra eksos som du sier, den sender eksos til ombrukt gjennom motoren hvis det er kaldt ute.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torshow har sånne slanger. jeg vil tro det er forvarmer. den sender ikke eksos inn men luft som blir varmet opp av manifolden.

 

Raggar-kungen har nok helt rett her, my bad...

Den saken med hullet i ligger som ei kappe rundt manifolden også går lufta igjennom den å varmes opp før den sendes inn i motoren ved behov.

Som andre her sier så har de det på de fleste plasser, er bare slange i ett stoff som minner om ovnsfolie(sølvpapir kaller noen det)og er strekkbar slik at du kan dra den ut til rett lengde.

Forgasserbilfenomen en slik slange, sånt liker ikke jeg vanligvis=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk vite fra granheim her i skien hva som manglet.. er en slange som skal varme opp forgasseren på vinteren.. sånn at den ikke fryser til!!

så jeg ska ta mål av den, så ska jeg stikke tilbake og spørre om slange! hehe :)

 

ellers takk for alle svar :)

 

ikke bare på vinteren...kan få ising i gasserer på sommeren å..:uhhmmwhat?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Med mindre du skal bruke bilen om vinteren (eller når det er kalt) , så trenger du ikke den slangen. Eneste problemet er når man skal starte opp kalt motor, hadde litt problemer med det selv, ref

: http://www.bilforumet.no/amcar/184123-giddalus-v8.html

 

Ser ut som det er en 318 som står i, stemmer det?

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du skal bruke bilen om vinteren (eller når det er kalt) , så trenger du ikke den slangen. Eneste problemet er når man skal starte opp kalt motor, hadde litt problemer med det selv, ref

: http://www.bilforumet.no/amcar/184123-giddalus-v8.html

 

Ser ut som det er en 318 som står i, stemmer det?

 

bilen er en helårs bil, så jeg trenger slangen jo.. hehe :)

skal da sprute litt snø med den og da.. hehe.. om jeg får tak i kasse da seff!!!

 

og nesten, du bommet med 42! hehe

det er en 360 cid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår