Gå til innhold

Stadfestet synsing om klimaet

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hvis du tenker litt etter, så kan du finne ut at med klimaforandringen tvinger det mer og mer folk som flykter fra områder preget av flom, orkaner og annet ekstremvær. Det blir en mer kamp om overlevelse, kamp om ressurser, som da igjen fører til krig, konflikter o.l.

 

Derfor fredsprisen.

Det får da så være. Da får dem kalle den for Nobels verdensbestemenneskepåjord prisen.

 

Fredspris er for folk som direkte påvirker krig og fred, ikke forskere og bankmenn. Les heller min forige post om CO2 utslipp enn å prøve å forsvare Fredsprisen, der greier du ikke å overbevise meg om du så hadde hatt en solid D-cup!

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

slitenvolvo:

Hobbyen vår undertrykkes på grunn av Staten, men Staten forsøker å legitimére undertrykkelsen ved å utpeke en syndebukk; mot slutten av 1990-tallet het denne CO2, på 1960-tallet het den global nedkjøling, utover 70-tallet (veldig cirka) ekstremvær og jeg tør å påstå at mot 2010 kommer den til å hete klimaforandringer, eller kanskje stigende havnivå. Dette er nært beslektet med andre offentlige programmer; the war on illiteracy, the war on drugs, the war on poverty, the war on bad health etc. etc. Alle er metoder (som leverer drittresultater) som sikter mot et mål; vår pengebok.

 

eiriksmil:

Re: Statens grådighet er selve temaet, klimaet er sekundært, en sak, en frontfigur, en konseptuell politiker. Jeg tror heller ikke at "mange bekker små", i.e. lokale forurensninger, bidrar i noen beviselig målbar grad til global oppvarming, fordi global oppvarming er resultatet av feilrepresentasjonen av naturlige svigninger. Angående tanken på "hva om" - hva om oss skeptikere har rett? Hvordan får du din personlige frihet tilbake under et totalitært regime som skyter deg rett ned om du skulle si et ondt ord om det? Hva om global oppvarming eksistérer og vi er på vei mot et plutselig eksistérende 'point of no return'; hva om jordskorpa skulle hikke litt, og pøse ut noen milliarder tonn aske ut i atmosfæren i form av et vulkanutbrudd, slik den har gjort tidligere? Da har man mistet alt; ikke bare alle pengene og frihetene sine, men også livene. Vill spekulasjon her, 'pay no attention (to the men behind the curtains').

 

alx81:

Jeg har forstått det sånn at hullet i ozonlaget var en ren løgn. Jeg kan ikke si det med 100% sikkerhet, men jeg har iallefall aldri sett beviser for eksistensen av noe såndant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da så være. Da får dem kalle den for Nobels verdensbestemenneskepåjord prisen.

 

Fredspris er for folk som direkte påvirker krig og fred, ikke forskere og bankmenn. Les heller min forige post om CO2 utslipp enn å prøve å forsvare Fredsprisen, der greier du ikke å overbevise meg om du så hadde hatt en solid D-cup!

 

Nei gitt, trenger ikke å bli overbevist om det du skrev der, jeg er for Al Gore, og ja han har noen feil, men vi har alle innsett problemet, vel, vertfall de fleste av oss. :jackinbox:

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gitt, trenger ikke å bli overbevist om det du skrev der, jeg er for Al Gore, og ja han har noen feil, men vi har alle innsett problemet, vel, vertfall de fleste av oss. :jackinbox:

 

Vet du hva (ikke bare deg dette), jeg blir så grådig provoser at slike trangskalla idioter som ikke kan se saken fra to sider.

 

Ja, det finnes sikkert mye sant i det Gore sier, men også i det vi andre sier. Hvorfor nekte for det. Ser det ikke bare her, er hele lande som er slik. WHY?

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har satt seg så voldsom inn i det, hvordan fikk han ikke med seg det lille faktumet at temperatur påvirker Co2, og ikke omvendt. Han baserer jo hele korstoget sitt på nettopp det! Og hele filmen sin og.

Det ER bevist beyond a doubt at når temperaturen stiger eller synket, øker eller minker Co2 nivået ETTERPÅ. Ikke før. Etterpå.

Jeg tror faktisk den jævelen vet det selv jeg.

 

Hvis det er så klart at temperaturforandringene henger så mye sammen med vår forurensing og Co2 utslipp, hvorfor har du jordens temperatur synket HVERT eneste år siden 1997? Burde den ikke bare fortsette å stige?

 

Du skiller ikke mellom det som naturlig skjer i karbonkretsløpet og det som skjer som en følge av de drøye 300 gigatonn CO2 vi har tilført det i den moderne tid.

 

Du peker i siste avsnitt på noe vesentlig. På så kort tid som 10 år kan vi se tydelige endringer i temperaturen. Og det er nettopp det som kjennetegner det menneskeskapte. Svært hurtige svingninger.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant lesing det her, men sitter fortsatt med følelsen at de spiller på folks dårlig samvittighet for å dra inn kroner. Hva skjer med pengene fra såkalte klimakvoter?

Sendes ned til Kina mot løfter om mindre utslipp. Ender opp som Made in China produkter...

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir personlig blanke i miljøet, vi kommer til og dø en elelr anna dag uansett.

 

er bare prat og jabbing men blir godt fint lite uansett.

 

jorda går under folkens!!!

 

lev mens dere kan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eller er nå virkeligheten virkelig slik?

jeg tror ikke det.

jeg kjører bil, båt og sykkel, jeg slår plenen med min b&S bensin klipper og jeg føler meg ikke råtten i det heile tatt.

 

er mye bullshit med dette miljø greiane.

feks patikkel filtere det produseres mere miljøskadelige stoffer og gasser av og lage de enn hva de vil fjerne igjennom heile si levetid.

 

om noen skulle tatt skyd ville jeg sakt som gorge strait - blame it on mexico

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitenvolvo:

Hobbyen vår undertrykkes på grunn av Staten, men Staten forsøker å legitimére undertrykkelsen ved å utpeke en syndebukk;

 

Tull, aldri vært så billig å eie bil i Norge som det er nå. For en arbeidstime så får hvem som helst 10l bensin. Og alle som vil ha bil, har råd til å kjøpe.

 

Sammenlignet med penger jeg betaler i skatt, og ikke minst moms, så er vei-avgifter, bensin-skatter og andre bilavgifter som småpenger å regne.

 

Uansett, min bil-hobby går ut på å lære mest mulig om bil og motor, og skru. Ikke råne rundt på nansen-plassen og prøve å sjekke opp jenter fra ungdomsskolen.

 

Kan ikke se at "Staten" kan skattlegge det på noen måte.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitenvolvo: Dette er nært beslektet med andre offentlige programmer; the war on illiteracy, the war on drugs, the war on poverty, the war on terror, the war on bad health etc. etc. Alle er metoder (som leverer drittresultater) som sikter mot et mål; vår pengebok.

 

La inn en bit jeg ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, klimaskatter og andre bilfiendlige avgifter, er ikke bare en fin måte å dra inn penger på, det er også med på å gjøre det mer attraktivt å ikke være miljøsvin, f.eks om bensinen kostet 40kr/l, så ville en toyota yaris være ett mye bedre alternativ sammenlignet med en ford excursion, enn om bensinen kostet 5kr/l. For ikke å snakke om hvor mye billigere det ville bli å ta bussen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat der jeg er meget uenig. De kunne begynt i riktig ende, med billigere og bedre kollektivtransport.

 

 

Eirik

 

Eventuelt la meg bruke autopass-brikken min som busskort. Er lite insentiv for meg å ta toget, hvis det er like billig å kjøre bil. Men husk nå, eiriksmil, at du tross alt ødelegger lufta for alle hver gang du kjører bilen din, så det sier seg selv, at du burde spytte mer i fellespotten enn andre.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan noen her inne forsvare at det er en forsvarlig utvikling "vesten" har hatt etter den industrielle revolusjonen, der vi fleste lever i forhold til standaren i dei fleste u-land i en

"ufattelig" rikdom, trenger vi virkelig å bruke så mye fossilt brennstoff?.. Klarer vi oss f.eks uten kullkraftverk?.. Ja, selfølgeligt!.. så hvorfor ikkje bruke pengene til å skape og forsyne alternative energikilder til land som bruker så utdaterte energiforsyninger i stedet for å handle miljøkvoter og co2 kvoter? berre en ide.. :P

 

Edit: er seint på kvelden.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår