Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

ingen av oss involverte vil legge ut filmen her inne, så det forblir nok en liten privat snutt..

 

men hvem vant?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Morsomt at dere krangler over nettet om hvem som kjører fra hvem, og når dere har kjørt gidder dere ikke offentligjøre resultatet her!

 

De innvolverte i det som startet denne tråden krangler ikke om noenting, de ville bare vise hva de driver med på fritiden av morro. Det er alle andre drittungene her som kjeder seg foran pc`en og ikke har noe annet liv som lager denne saken over til hvilket jagerfly som kjører fra ett annet osv. Misunnelsen har tatt overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innvolverte i det som startet denne tråden krangler ikke om noenting, de ville bare vise hva de driver med på fritiden av morro. Det er alle andre drittungene her som kjeder seg foran pc`en og ikke har noe annet liv som lager denne saken over til hvilket jagerfly som kjører fra ett annet osv. Misunnelsen har tatt overhånd.

 

jeg og asim krangler om hvem som er kjekkest, og hvem som får mest damer :P det er ww2 dette nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opuso: Rolling start vil vel ikke være noe + i et løp mellom bil/sykkel.. En av svakhetene ved dragrace fra 0 med bil er jo lading av turbo, altså fordelene ved og kjøre sykkel er full pupp fra start.. Et dragrace er jo fra 0 og opp.. I rolling start vil en bil ha fordel.

 

Ingen hemmelighet at biler med mye motor vil dra fra en sykkel etterhvert..

 

Stussa litt når jeg så den volvo vs. R1 videoen, der man har rolling start fra ca. 100kmh. Man ser Volvoen har et lite forsprang hvor R1 innhenter litt i begynnelsen før volvoen stikker av.

 

R1 starter btw. i 100kmh i 3. GIR.?!?! man ser også at fra ca. 200kmh har volvoen en overlegen kraft. (absolutt normalt) :)

 

POENGET mitt med dette, er at rolling start vil gangne en bil mye mer en hva det vil gjøre en MC, starter man fra 0 vil nok en bil spinne kontra en MC vil gå på bakhjulet, dette skyldes FØREREN.. (Folk som er litt dreven klarer å launche en 1000cc sportsykkel på 8000rpm uten ubehaglig hjulløft, samtidig som folk som er litt dreven på bil vil ha litt gasskontroll og ikke spinne "så mye")

 

Flytter man starten til rolling 70-100kmh slipper man dette problemet så mye men man fjerner også der hvor en MC er desidert sterkest..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo opp i litt omdreininger før turboen jobber :) Noe som en sykkel ikke må.

 

Beklager, men for å få trykk, må eksos passere gjennom turboen, og noe trykk får man ikke uten turtall uansett... Sykkel eller bil.

Igjen, arrester meg om jeg tar feil...

 

Jeg har forresten overboost på greddy profec'n min. Så jeg kan ha max trykk i 10 sekunder hvis jeg vil. Greit på forbikjøringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår