Gå til innhold

kx33 og vrx 1.500

Ranger emnet


bb^

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Driver i disse dager og bygger stereo i min nyinnkjøpte golf4. Har skaffet meg en kx33 (2x2ohm)sub samt en vrx 1.500.2 til å drive denne.

 

Hvordan skal jeg koble dette? Er 4 eller 1ohm å foretrekke?

Hvordan blir lasten hvis jeg kobler en spole på hver terminal på forsterkeren?

 

Takker for alle svar

 

Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler du ein spole på 2ohm til ein kanal på forsterkeren, blir selfølgeligt lasten 2ohm!

 

Har du 2 spoler på 2ohm og parallellkobler disse, blir lasten 1ohm

Ved seriekobling blir lasten 4ohm.

 

Ved brukobling av forsterker (bruker 2 forsterkerkanaler på 1 last) må dei 2 forsterkerene dele på lasten.

Har du ein last på 2ohm, så "ser" kvar forsterkerdel ein last på 1ohm

So viss du har ein forsterker som er 1ohm stabil og brukobler denne, må ikkje lasten væra mindre enn 2ohm

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en monoblokk ja. Den er nå koblet med en spole pr utgang. Altså 1ohm last ifølge informasjonen ovenfor. Den spiller hardt og brutalt, men det er dynamikk og kontrollert bass jeg sikter etter. Blir nok å koble om denne etterpå.

 

Noen forslag på optimal kasse? Lager denne selv i cnc fres.

 

Har også lagt merke til at man såvidt kan høre høyere frekvenser i sub. Selv om jeg deler ved 80hz (24oct).

Vil et subsonic filter til denne ampen fjerne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en monoblokk ja. Den er nå koblet med en spole pr utgang. Altså 1ohm last ifølge informasjonen ovenfor. Den spiller hardt og brutalt, men det er dynamikk og kontrollert bass jeg sikter etter. Blir nok å koble om denne etterpå.

 

Noen forslag på optimal kasse? Lager denne selv i cnc fres.

 

Har også lagt merke til at man såvidt kan høre høyere frekvenser i sub. Selv om jeg deler ved 80hz (24oct).

Vil et subsonic filter til denne ampen fjerne dette?

 

det fjerner lave frekvenser ja.. du får nok bare dele litt lavere da vettu

Selv deler jeg ved 50hz og 18 db hellning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg snakker høye så mener jeg HØYE, ikke mellom 60 og 80. Vi snakker 200-300hz her. Typ mellomtone som såvidt kan høres i sub. Jeg synes dette er skikkelig snodig, spilleren er av type alpine 9855-r, denne burde vel være av grei kvalitet?

 

Finnes det delefilter extentions til vrx1.500? Da kan jeg heller dele i selve forsterkeren istedet for cdspilleren som tydeligvis ikke holder mål. Signalkabler er av type Audison sonus(1000kr stk) så de burde det ikke utsettes noe på, har 0 problemer med støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår