Gå til innhold

Hva tjener en bilklargjører hos BOS?

Ranger emnet


FruCathrine

Anbefalte innlegg

Det kan også være verdt å nevnes at det har litt å si hvor i landet du bor.

 

Her i Oslo vet jeg vet fakta at det er VELDIG mange ledige stillinger, altså blir det nærmest bikjeslagsmål om dyktige mekaniker. Er og enkelte spesialiserte mekanikere som ikke trenger å sende søknad for å få jobb engang, som evt rett og slett blir stjelt fra andre bilverksteder. Alle som jobber i bilbransjen kjenner jo tross alt noen som kjenner noen... :P

 

Vet ihvertfall at klargjøringsgutta på jobben min tjener fra 25-35 nettoen i mnd. Sier seg selv at det er den mest ettertrakta stillingen blandt mekanikerne. Er også verdt å nevne at mekanikere kan hente inn samme lønna med bra produktivitet, men det er litt vanskeligere enn på klargjørings avd.

 

Alle leste vell om Røhne Selmer sin "600.000kr i året til bilmekanikere" lønn som ble hovedoppslag mange steder. Men samme som nesten alle andre verksteder med bonus ordninger, så er dette i absolutt optimale forhold som maks produktivitet, og mye hardt arbeid. Og du kan klare 600.000kr i året som mekaniker de fleste steder. Men du må bare jobbe HARDT for det.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er den en bilklargjører gjør som er verdt 35k i måneden? Kan ikke fatte at noen betaler slike penger for å ha noen til å montere hengerfester og polere biler.

 

 

er det vanskelig å tenke seg at når man jobber på provisjon å bonus at man tjener bra`?

 

si vis det tar 1 time å vaske en marcedes benz e klasse(dette blir jo regnet ut av en kontor rotte)

men så bruker man en halv time... men man får jo selvfølgelig betalt for å ha vaska i en time...

 

si vis du har time lønn på 100kroner

og på papiret varker du 7 biler på en dag. dvs 700kr dagen.

men så står du på og bruker bare en halv time så er det 14 biler om dagen og 1400kr dagen i lønn...

 

sånn er det på alle bilverksteder..

 

hva tror dere det koster å ha en bil på service? gutta tar jo liten service på under en time... å det kan du jo fort vekk betale 4-5 lapper for... hvor da 2500-3000 går i lomma til mekanikeren.. hvor vanskelig er det å tjene 600000 i året da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Alle som har hatt bilen sin inne på bilverksted kjenner jo til begrepet "Bilverkstedet tar seg godt betalt".

Det koster drøyt 1000kr/timen å ha bilen på et verksted.

 

En service koster ca 3000kr i bare arbeid, og en mekaniker bruker selvfølelig ikke 2-3 dager på en service, heller 2-3 timer. Dvs at på en dag, skal en mekaniker klare hvertfall 3-4 servicer som tilsvarer rundt 9-12.000kr i inntekt til bedriften. Si at den samme mekanikeren klarer å ta servicen på en time. Da kan han i teorien ta 8 servicer daglig som tilsvarer 24.000kr, som igjen tilsvarer 480.000kr i inntekt på en mnd (20dager). For å motivere mekanikeren til å jobbe så hardt, har vi derfor provisjon. Men som sagt, så er dette absolutt ideelle forhold, bare servicer, lite feilsøking osv.

Er det da virkelig så vanskelig å tenke seg at det faktisk er penger å hente inn i bilverden?

 

Alle jobber er tidsatt, altså kan en service være tidsatt 3timer, mens bytting av pærer 0.5 time, selv om en mekaniker bruker 1time på service, eller 1time på pæreskift, så får han betalt for det som er tidsatt. Men i feilsøking får mekanikeren betalt for hva han/hun gjør. Derfor er det ingen bonus å hente på feilsøking.

Det er i dette prinsippet klargjørere jobber med og. Mekanikere kan ha ganske mye feilsøking til tider, vi får selvføgelig ikke bare servicer... mens klargjørere derimot har tilnærmet null feilsøking, og BARE servicer (på bruktbiler) og delebytting/montering som henter penger ganske lett.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet da vel selv hva han tjener/har tjent i jobben sin. du som sitter her og TROR, kan vel rett og slett bare holde kjeften din til du har no håndfast å komme med?! det skal ikke akkurat mye til for å tjene 25-30k/mnd i dag

 

det finnes ingen måter en ufaglært, uten utdanning tjener 25-30 K i mnd på, om det ikke er provisjonsbasert arbeid. Uansett om det så er provisjonsbasert arbeid, klarer han faen ikke 30K i mnd. Det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ingen måter en ufaglært, uten utdanning tjener 25-30 K i mnd på, om det ikke er provisjonsbasert arbeid. Uansett om det så er provisjonsbasert arbeid, klarer han faen ikke 30K i mnd. Det er sikkert.

 

lol... hvordan kan du uttale deg om hva han tjener eller ikke?

Får du lønnslippen hans hjem i din postkasse kanskje?

Går fint ann å tjene 25-30k i mnd som ufaglært

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg er utdannet sosionom og har hatt praksistiden min på tidligere aetat. jeg vet temmelig mye hvor mye folk tjener i yrkene sine. uten høyskole, universitetsutdannelse eller et fagbrev, med arbeid i f.eks oljen, tjener man aldri 30k i mnd.

 

Kanskje en som driver med salg har muligheten til å tjene slike summer, men ikke en bilklargjører.

 

 

EDIT1:

dette er detsiste jeg sier i denne saken:

 

Og det kan jo hvertfall ikke hende at han som sa han tjente det, la på en god del?

 

Vis meg lønningslippen med 30k utbetalt for dette arbeid, så skal jeg spise dritten min, ta bilder av det og legge det ut her, for så å aldri delta i en debatt på bilforumet.no igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel aldri snakk om utbetalt lønn her! De fleste yrker hvor du selger hus eller bil eller hva det måtte være er provisjonsbasert. Flertallet har ingen utdanning, sett bort ifra kurs og har da jobbet seg frem til den lønnen de har idag!

 

En høy utdannelse trenger ikke være positivt i dagens sammfunn, da du skjeldent får betalt for de årene du slitt deg igjennom på skolebenken. God erfaring og et vinnede vesen kommer man som regel lenger med, dessverre!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ingen måter en ufaglært, uten utdanning tjener 25-30 K i mnd på, om det ikke er provisjonsbasert arbeid. Uansett om det så er provisjonsbasert arbeid, klarer han faen ikke 30K i mnd. Det er sikkert.

 

bullshit

 

Jeg har ungdomskole og 3 år med elektro\elektronikk på videregående plan som ikke resulterte i fagbrev (så og si 3 verdiløse år). Jobber i dag innenfor industrien og tjener 25k+.

 

Kom deg for helvete vekk med den dumme synsinga, u suck at life FUCKO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg er utdannet sosionom og har hatt praksistiden min på tidligere aetat. jeg vet temmelig mye hvor mye folk tjener i yrkene sine. uten høyskole, universitetsutdannelse eller et fagbrev, med arbeid i f.eks oljen, tjener man aldri 30k i mnd.

 

Kanskje en som driver med salg har muligheten til å tjene slike summer, men ikke en bilklargjører.

 

 

EDIT1:

dette er detsiste jeg sier i denne saken:

 

Og det kan jo hvertfall ikke hende at han som sa han tjente det, la på en god del?

 

Vis meg lønningslippen med 30k utbetalt for dette arbeid, så skal jeg spise dritten min, ta bilder av det og legge det ut her, for så å aldri delta i en debatt på bilforumet.no igjen!

 

Forbanna klovn! jobbet i fiskeindustri før jeg begynte på noe videre utanning og jeg dro lett inn 30000kr UTBETALT i måneden med litt overtid...Og jeg lurer litt på hvilken "olje" lønn du prater om. Mistenker at det er de som selger olje i kassa på mekonomen du prater om... Kjenner til flere i olje bransjen uten annen utdanning en kurs, å de tjener GODT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes ingen måter en ufaglært, uten utdanning tjener 25-30 K i mnd på, om det ikke er provisjonsbasert arbeid. Uansett om det så er provisjonsbasert arbeid, klarer han faen ikke 30K i mnd. Det er sikkert.

 

Tosk. Leste du ikke innlegget mitt? Jeg tjente 400 kr i timen som et gjennomsnitt over flere måneder som telefonselger da jeg var 16 år. 100 kr i grunnlønn, resten av provisjon.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg er utdannet sosionom og har hatt praksistiden min på tidligere aetat. jeg vet temmelig mye hvor mye folk tjener i yrkene sine. uten høyskole, universitetsutdannelse eller et fagbrev, med arbeid i f.eks oljen, tjener man aldri 30k i mnd.

 

Kanskje en som driver med salg har muligheten til å tjene slike summer, men ikke en bilklargjører.

 

 

EDIT1:

dette er detsiste jeg sier i denne saken:

 

Og det kan jo hvertfall ikke hende at han som sa han tjente det, la på en god del?

 

Vis meg lønningslippen med 30k utbetalt for dette arbeid, så skal jeg spise dritten min, ta bilder av det og legge det ut her, for så å aldri delta i en debatt på bilforumet.no igjen!

 

Du er ikke helt på nett, altså... Jeg har en god bekjent som jobber som ufaglært i Nordsjøen. Han jobber med å trykkteste rør, en veldig enkel jobb, som enhver idiot kan klare. Han jobber turnus med to uker ute og tre uker hjemme, og han drar inn mellom 60 og 70000 i måneden, det skulle vel gi ham i overkant av 40000 utbetalt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg er utdannet sosionom og har hatt praksistiden min på tidligere aetat. jeg vet temmelig mye hvor mye folk tjener i yrkene sine. uten høyskole, universitetsutdannelse eller et fagbrev, med arbeid i f.eks oljen, tjener man aldri 30k i mnd.

 

Kanskje en som driver med salg har muligheten til å tjene slike summer, men ikke en bilklargjører.

 

 

EDIT1:

dette er detsiste jeg sier i denne saken:

 

Og det kan jo hvertfall ikke hende at han som sa han tjente det, la på en god del?

 

Vis meg lønningslippen med 30k utbetalt for dette arbeid, så skal jeg spise dritten min, ta bilder av det og legge det ut her, for så å aldri delta i en debatt på bilforumet.no igjen!

 

HA HA HA HA HA HA HA HA..........

Ingen som noen gang har snakket om utbetalt, den summen er så klart før skatt.

 

17102007389.jpg

Smakte dritten din godt?

Sur for du har brukt mange år på en utdannelse som du ikke tjener noe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår